אוריאל לין משיק ספר חדש; קרנית פלוג מנגבת חומוס

וגם: מנכ"ל חברת החשמל עופר בלוך משדרג את המונים ונזכר בתקופה "חלבית" בעברו

רובי גינת, קרנית פלוג ונדין טרכטנברג / צילום: דוברות התאחדות התעשיינים
רובי גינת, קרנית פלוג ונדין טרכטנברג / צילום: דוברות התאחדות התעשיינים

המספר המשמעותי של אוריאל לין

נשיא איגוד לשכות המסחר בוחן סטודנטים; מה הוא נדהם לגלות?

בשבוע שעבר השיק עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, את ספרו "לידתה של מהפכה". הספר, בהוצאת ידיעות ספרים, עוסק בהליך יצירת זכויות היסוד של האדם בישראל.

אל מלון הילטון תל-אביב הגיעו חברים, עמיתים ומקורבים, בהם אלישבע ופרופ' אהרן ברק, לשעבר נשיא בית המשפט העליון, שכיהן בעבר בתפקיד היועץ המשפטי של הממשלה; פרופ' אמנון רובינשטיין וד"ר רענן הר-זהב מומחה לבג"ץ, שגם נשאו במקום דברים, כמו גם מקורבים נוספים, בהם: רו"ח יצחק ועדה סוארי; פרופ' אוריאל רייכמן ורעייתו האדריכלית נירה רייכמן; מיכל ודוד פורר, בעלי כלכלית ירושלים וניאופרם; המשפטן והשר לשעבר, אמנון רובינשטיין ורעייתו רוני; עמי וגילה לפידות, בעלי קבוצת לפידות; אנשי העסקים רמי אונגר ורעייתו יעל; גרשון ושרה זלקינד; סמי וטובה סגול; צביה ויוסי גרוס; ואחרים.

לין סיפר בדברי התודה כי בעבר הוזמן למכללה בראשון-לציון על-מנת לברך סטודנטים מסיימים. "שאלתי כמה בוגרים סיימו את שנת הלימודים ונעניתי - 1789", נזכר לין.

לדבריו, כששאל את הסטודנטים מה מזכיר להם המספר, לאכזבתו אף אחד לא ענה. "החוקה האמריקאית הועברה בשנת 1787, לאחר כמעט 4 חודשי דיונים בפילדלפיה... רק שנתיים לאחר מכן, בשנת 1789, הוכללה מגילת זכויות האדם בחוקה האמריקאית מתוך הבנה שבשלה, כי בלעדי מגילת זכויות האדם אין חוקה אמיתית. באותה שנה עצמה התרחשה המהפכה הצרפתית. היא הייתה עקובה מדם והולידה את ההכרזה על זכויות היסוד של האדם", הזכיר לין והוסיף בין היתר כי "חייבים להבין כי אם אין ביקורת שיפוטית, אין זכויות יסוד... איני מתאר את מדינת ישראל ללא זכויות היסוד, כפי שאיני מתאר את מדינת ישראל ללא עיתונות חופשית, ואני מצפה ממערכת החינוך ללמד על בסיס אותם ערכים של כבוד האדם וחירותו".

אוריאל ויהודית לין/ צילום:אביב חופי
 אוריאל ויהודית לין/ צילום:אביב חופי

ד"ר בועז ברק מונה לדירקטור בחברת הייעוץ השווייצרית ZWEI

יהיה ממונה על חוות-דעת מקצועיות ללקוחות ישראלים

ד"ר בועז ברק, לשעבר חבר בהנהלת UBS, מצטרף לחברת הייעוץ השווייצרית ZWEI Wealth Experts המעניקה חוות-דעת ללקוחות הבנקאות הפרטית בשווייץ. "פירוש השם Zwei (צווי) הוא שניים", מסביר ברק בשיחה עם "גלובס", "הרעיון הוא - אתה ואני ננהל הכול יחד ללא מתווכים, כמו מערכת הבנקאות הקיימת".

במסגרת תפקידו יהיה ברק ממונה על חוות-דעת מקצועיות הנוגעות ללקוחות הישראלים בחברה, המספקת מדד חיצוני לאיכות הניהול של הכספים. הוא מספר כי "צווי" הוקם על-ידי פרופ' קלאוס וולרסהוף, המכהן כיו"ר החברה. וולרסהוף, ששימש גם הוא כבכיר ב-UBS, הזהיר משינוי גדול עוד קודם למשבר הפיננסי של 2008, ואחריו הקים את החברה, היוצאת מנקודת הנחה שעולם הבנקאות העולמי משתנה. לימים הצטרף אליו פטריק מולר, המשמש כמנכ"ל וברק הוא חבר הצוות השלישי.

ברק מספר כי וולרסהוף ומולר ביקרו בארץ וזיהו את הפוטנציאל הגלום כאן, כמו גם ב"משפחות מובילות באירופה". לדבריהם, בכל מקום בעולם ניתן לזהות "חוסר אמון במערכת הבנקאית".

לברק יש ניסיון במערכת הבנקאית בשווייץ ובישראל. הוא שימש במשך כ-15 שנה כחבר הנהלה בקרדיט סוויס, ובהמשך כיהן כ-8 שנים ב-UBS. 

הקשר השבדי של עופר בלוך

מנכ"ל חברת החשמל משדרג את המונים ונזכר בתקופה "חלבית" בעברו

השבוע נפגשו עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, ואלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל.

הסיבה: חתימה על הסכם משותף להחלפת מוני החשמל בישראל למונים חכמים יותר.

כרגע מדובר בפיילוט, ובמסגרת ההסכם אריקסון תנהל יחד עם חברת החשמל שדרוג של 200 אלף מונים למשך 3 השנים הבאות, כשהיקפו נאמד ב-60 מיליון שקל.

למעמד החתימה בצטרפו נציגי אריקסון משבדיה, ובלוך ניצל את המומנטום כדי להזכיר לנוכחים שבעברו כמנכ"ל תשלובת החלב של תנובה הוא ביקר באופן תדיר במדינה, ומשום כך הוא מגלה בקיאות בתרבות ובחיי הפנאי השבדיים.

עופר בלוך ואלון ברמן/ צילום:יוסי וייס חברת החשמל
 עופר בלוך ואלון ברמן/ צילום:יוסי וייס חברת החשמל

ביבי וכחלון, מאחוריכם

קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל, ונדין בודו-טרכטנברג, המשנה לנגידה, הצפינו אתמול (ד') ויצאו יחד עם כל הנהלת הבנק לסיור במפעלי תעשייה שונים בצפון, אותו הובילו רובי גינל, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, וליאור אפלבאום, מנהל מרחב צפון בהתאחדות.

במסגרת הביקור זכו המשתתפים לסדנת חומוס אותה העביר איתי אנגלנדר, מנכ"ל שטראוס מזון טרי.

רובי גינת קרנית פלוג ונדין טרכטנברג/ צילום: דוברות התאחדות התעשיינים
 רובי גינת קרנית פלוג ונדין טרכטנברג/ צילום: דוברות התאחדות התעשיינים