מכה למירי רגב: נתניהו ימנה את הנגבי למ"מ שר התקשורת

המינוי יהיה ל-3 חודשים ■ הרצוג: "זו בדיחה עלובה של נתניהו והתחמקות זמנית בלבד מהידוע מראש, והוא שנתניהו לא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו כשר התקשורת"

צחי הנגבי / צילום: גיל יוחנן
צחי הנגבי / צילום: גיל יוחנן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ו') כי השר לשיתוף-פעולה אזורי, צחי הנגבי, ישמש גם כממלא-מקום שר התקשורת לתקופה של 3 חודשים. אף שלא מדובר במינוי רשמי לשר, הדבר מאשש את ההערכות שפורסמו השבוע ב"גלובס", לפיהן נתניהו מעדיף להעביר את תיק התקשורת להנגבי ולא לשרת התרבות מירי רגב.

השבוע צוטטו ב"גלובס" גורמים בליכוד טוענים כי השמועות בנוגע למינויה של מירי רגב נובעות מהעובדה שרגב מנהלת קמפיין מול נתניהו כדי לקבל את תפקיד ממלאת-מקום שר התקשורת. הקמפיין התנהל גם כלפי חוץ אבל בעיקר כלפי פנים - מול ראש הממשלה ואנשיו. "הלוואי שמירי רגב תעבוד במשרד התרבות כמו שהיא עובדת בשביל לקבל את תיק התקשורת", צוטט גורם.

בסביבתה של רגב לא הכחישו כי היא מעוניינת בתפקיד שרת התקשורת, וחזרו על כך שהיא הצהירה בין היתר על נחישותה לסגור את תאגיד השידור הציבורי, שאמור להתחיל את שידוריו בסוף אפריל הקרוב, "ולשקם את רשות השידור", בניסיון לקלוע לדעתו של נתניהו.

בליכוד העריכו כי נתניהו רואה בהנגבי לא רק איש אמון, אלא בעיקר מי שאינו מאיים על כיסאו ולא אמור להגיע עם אג'נדה עצמאית למשרד התקשורת.

הנגבי כבר קיבל לידיו סמכויות בתחום התקשורת הנוגעות לקבוצת בזק, לאור החלטת היועץ המשפטי לממשלה בדבר חברותו של נתניהו עם בעל השליטה בחברה שאול אלוביץ', ולכן רק טבעי שהוא יקבל את מלוא הסמכויות של המשרד תוך תיאום מלא עם נתניהו ומנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר. "צחי תמיד זורם עם הבוס, וזו כידוע הבחירה האולטימטיבית", אמר אחד הגורמים שדיברו השבוע בנושא עם "גלובס".

הוויתור הצפוי של נתניהו על תיק התקשורת, נזכיר, מגיע על רקע שתי עתירות שהוגשו בעניין לבג"ץ, על-ידי יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ועל-ידי התנועה לאיכות השלטון. בשתי העתירות נטען כי הפרשות שנחקרות במשטרה - בדבר מתנות יקרות-ערך מאיש העסקים ארנון מילצ'ן שמחזיק מניות בערוץ 10 ("תיק 1000") ובדבר השיחות שניהל עם מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס על היקף ההפצה של "ישראל היום" ואופן הסיקור שלו ב"ידיעות" ("תיק 2000") - מוכיחות לכאורה כי נתניהו לא יכל לשמש במקביל גם כשר התקשורת.

 

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, ציין בתגובה להעברת סמכויות תיק התקשורת מראש הממשלה לשר צחי הנגבי בעקבות עתירת הרצוג לבג"ץ: "העברת סמכויות תיק התקשורת מידי ראש הממשלה לשר צחי הנגבי לפרק זמן של 3 חודשים בעקבות עתירתי לבג"ץ היא בגדר בדיחה עלובה של נתניהו והתחמקות זמנית בלבד מהידוע מראש, והוא שנתניהו לא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו כשר התקשורת. על נתניהו לוותר על התיק באופן מלא ולפרק זמן בלתי מוגבל לאלתר. אני וסיעתי נמשיך בעתירתנו לבג"ץ כנגד ניגוד העניינים המוחלט בו מצוי נתניהו, עד שיפרוש מתפקידו כשר התקשורת או עד שבית המשפט יורה לו לעשות כן".