"הלוואי שרגב תעבוד במשרד התרבות כמו שהיא עובדת לקבל את תיק התקשורת"

בליכוד מעריכים: נתניהו יעדיף את צחי הנגבי על פני מירי רגב כשר התקשורת ■ "רה"מ יעדיף שר פחות דומיננטי שיאפשר למקורבו שלמה פילבר לנהל את המשרד בפועל"

מירי רגב
מירי רגב

גורמים בליכוד מעריכים היום (ג') בשיחות עם "גלובס" כי בניגוד לפרסומים השונים בימים האחרונים, ראש הממשלה בנימין נתניהו יעדיף למסור את תיק התקשורת לשר צחי הנגבי, על פני השרה מירי רגב.

על-פי אחד הגורמים, רגב נחשבת אמנם למקורבתו של נתניהו ולמי שמחזיקה באג'נדה דומה בכל הקשור לתחום, אולם היא צפויה להיות דומיננטית מדי במשרד התקשורת, וזאת בשעה שנתניהו יעדיף כי מנכ"ל משרד התקשורת ומקורבו, שלמה פילבר, ימשיך לנהל בפועל את המשרד - עם ערוץ ישיר ללשכת ראש הממשלה.

בדיוק מאותה סיבה, נתניהו לא צפוי למנות לתפקיד את השרה גילה גמליאל, זאת על אף קרבתה לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. "פילבר הוא נציג הממלכה", הוא טוען, ולכן ספק אם נתניהו יעשה צעד שעלול לערער על זה.

גורם אחר בליכוד טוען כי חרושת השמועות בנוגע למינויה של רגב נובעת מהעובדה שרגב מנהלת קמפיין של ממש בעניין, גם כלפי חוץ אבל בעיקר כלפי פנים - מול ראש הממשלה ואנשיו. "הלוואי שמירי רגב תעבוד במשרד התרבות כמו שהיא עובדת בשביל לקבל את תיק התקשורת", הוא אומר חצי בהומור, חצי ברצינות גמורה.

בסביבתה של רגב לא הכחישו היום כי היא מעוניינת בתפקיד שרת התקשורת, וחזרו על כך שהיא הצהירה בין היתר על נחישותה לסגור את תאגיד השידור הציבורי, שאמור להתחיל את שידוריו בסוף אפריל הקרוב, "ולשקם את רשות השידור". עם זאת, רגב הבהירה היום כי לא קיבלה עדיין כל הבטחה להתמנות לשרת התקשורת.

כל זה מביא אותנו אל השר הטרי לשיתוף-פעולה אזורי, צחי הנגבי. בליכוד מעריכים כי נתניהו רואה בהנגבי לא רק איש אמון, אלא בעיקר מי שאינו מאיים על כסאו ולא אמור להגיע עם אג'נדה עצמאית למשרד התקשורת.

הנגבי כבר קיבל לידיו סמכויות בתחום התקשורת הנוגעות לקבוצת בזק לאור החלטת היועץ המשפטי לממשלה בדבר חברותו של נתניהו עם בעל השליטה בחברה שאול אלוביץ', ולכן רק טבעי שהוא יקבל את מלוא הסמכויות של המשרד תוך תיאום מלא עם נתניהו ומנכ"ל המשרד פילבר. "צחי תמיד זורם עם הבוס, וזו כידוע הבחירה האולטימטיבית", אומר אחד הגורמים.

ולמרות זאת, בליכוד טוענים כי נתניהו לא שידר עדיין שום סימן בעניין, ולא מן הנמנע כי בסופו של יום תהיה עוד הפתעה. כך או אחרת, על דבר אחד מסכימים כולם: ההבדל בין הנגבי לרגב הוא כשמיים וארץ, ובחירה באחד מהם תבהיר באיזה כיוון נתניהו בוחר: התרסה ומלחמה באמצעות רגב, או זריקת הרגעה באמצעות הנגבי.

הוויתור הצפוי של נתניהו על תיק התקשורת, נזכיר, מגיע על רקע שתי עתירות שהוגשו בעניין לבג"ץ, על-ידי יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ועל-ידי התנועה לאיכות השלטון. בשתי העתירות נטען כי הפרשות שנחקרות במשטרה - בדבר מתנות יקרות-ערך מאיש העסקים ארנון מילצ'ן שמחזיק מניות בערוץ 10 ("תיק 1000") ובדבר השיחות שניהל עם מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס על היקף ההפצה של "ישראל היום" ואופן הסיקור שלו ב"ידיעות" ("תיק 2000") - מוכיחות לכאורה כי נתניהו לא יכל לשמש במקביל גם כשר התקשורת.

מזה מספר שבועות הערכנו כאן כי נתניהו יוותר על המשרד מיוזמתו, כדי להציג את הוויתור כדרך נאותה לכאורה לסיים את הפרשות - לכל הפחות את פרשת מוזס ו"ישראל היום". עם זאת, במערכת הפוליטית יש מי שמבהיר גם היום כי הוויתור על תיק התקשורת משני ביחס לחומרת ההאשמות נגד נתניהו.