נעילה חיובית בבורסה; טאואר טיפסה 3.5%, טבע 2.7%

עליות שערים חתמו ביום ו' את המסחר בוול סטריט ברוב המדדים העיקריים בוול סטריט ■ קבוצת דלק: הוארך המועד הסופי למכירת השליטה בהפניקס

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב נננעלה היום (א') במגמה חיובית למן הפתיחה, על רקע עליות השערים שחתמו ביום ו' את המסחר ברוב המדדים בוול סטריט.

 

המשקיעים ברחבי העולם עדיין מנסים לפענח את מדיניותו של נשיא ארה"ב טראמפ. לאחר הצהרות ששוחררו לאוויר העולם במהלך קמפיין הבחירות, כעת ממתינים בשווקים הפיננסיים לפריעת השטרות והובלת מדיניות כלכלית, שעל פי טראמפ עתידה להכיל הפחתות מסים והקלות רגולציה.

בינתיים, יו"ר הפד ילן ציינה בשבוע שעבר כי אין להמתין יותר מדי עם העלאת הריבית הבאה בארה"ב, ורבים תוהים האם הפדרל ריזרב יעלה ריבית כבר בחודש הבא, או ימתין לקראת אמצע השנה.

האסטרטגים בוול סטריט: "גאות טראמפ" במניות רק התחילה

 

קבוצת דלק  דיווחה לבורסה כי הוארך המועד הסופי למכירת חברת הביטוח הפניקס  שבבעלותה לחברת יאנגו הסינית - מ-22 בפברואר, לתאריך 31 במארס 20177. אם בתאריך זה לא יתקיימו התנאים המתלים לעסקה, לכל אחד מהצדדים קיימת הזכות להודיע לצד השני על ביטולה. בהסכם נקבע כי אין סנקציה על מי מהצדדים במקרה של ביטול העסקה. [לסיפור המלא]

כמו כן, הקבוצה הודיעה כי איתקה אנרג'י, שהקבוצה היא בעלת המניות הגדולות בה (20%), החלה בסוף השבוע האחרון את הפקת הנפט ממאגר סטלה שבים הצפוני, פרויקט הדגל של החברה. מדובר בציון דרך משמעותי וחשוב עבור חברת איתקה ובעלי מניותיה, שכן תחילת ההפקה מהמאגר צפויה להכפיל את היקף ההפקה של החברה ולהביאו להיקף כולל שנע בין 19 ל-22 אלף חביות ליום.

בסוף השבוע נחתם ההסכם הרשמי בין הנהלת אל על  לוועד טייסיה, לאחר הגעה להבנות בעניין סלע המחלוקת שהייתה במשבר הנוכחי - השכר והתנאים הסוציאליים של הטייסים המבוגרים.

מניית מיי סייז  הקטנה ריכזה בשבוע שעבר עניין עצום לאחר שזינקה בחדות בוול סטריט, והמשיכה להיסחר במהלך השבוע בתנודתיות עזה, וזאת ללא כל הודעה רשמית מטעם החברה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]