נתניהו: עדיין תומך בחנינה לאזריה, מקרה בעל תנאים ייחודיים

רה"מ התייחס לראשונה לגזר הדין של החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל: "חיילים במצבי סיכון עלולים להירתע, ולכן צריך לגלות הבנה ולקדם חנינה"

משפט אלאור אזריה /  צילום: תומר אפלבאום "הארץ"
משפט אלאור אזריה / צילום: תומר אפלבאום "הארץ"

יומיים לאחר ש"החייל היורה" אלאור אזריה נידון ל-18 חודשי מאסר בפועל, ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב לראשונה: בתדרוך כתבים באוסטרליה אמר הבוקר (ה') נתניהו כי גם אחרי גזר הדין של אזריה הוא תומך בקידום חנינה לחייל, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל. 

נתניהו הסביר כי בשל התנאים הייחודיים של המקרה וההשלכות שלו על חיילים אחרים בעתיד, יש לפעול לחנינה. "חיילים במצבי סיכון עלולים להירתע, ולכן צריך לגלות הבנה ולקדם חנינה", אמר.

ראש הממשלה התייחס גם לחקירת דריסת השוטר באום אל-חיראן בתחילת החודש ואמר שהוא בדק 3 פעמים עם המשטרה לפני שהצטרף לאמירות על הפיגוע, והדגיש כי צריך להמתין ולבדוק את המקרה ו"להגיע לחקר האמת". נתניהו הוסיף: "אם הייתה טעות, יהיה צריך לומר שטעינו, אבל אני אמתין לדוח רשמי".

עוד גילה ראש הממשלה לכתבים כי בעוד שבועיים הוא מתכוון לנסוע לרוסיה לפגישה עם הנשיא ולדימיר פוטין: הנושא המרכזי של פגישת השניים צפוי להיות המצב בסוריה והחשש הישראלי מהכרה במציאות של שיתוף-פעולה ממוסד בין סוריה לאיראן. נתניהו הוסיף כי משלחת ישראלית ביטחונית תגיע לאוסטרליה ביוני, ואחר-כך תגיע משלחת ביטחונית אוסטרלית לישראל, כדי לקדם את שיתוף-הפעולה.

בשיחות שקיים ראש הממשלה באוסטרליה עלה גם נושא משלוחי העגלים החיים, ולמרות טענות ישראל, אוסטרליה מתעקשת שהיא עומדת בסטנדרטים הכי מקצועיים בנושא זה. לבסוף סוכם כי יהיה דיון בין צוותים משתי המדינות.