כשנה אחרי שרכשה את buy2: עזריאלי מעלה אתר סחר מקוון

האתר החדש יחליף את buy2 ומסמל למעשה את המעבר של הקבוצה מחברת נדל"ן לקמעונאית ■ בשלב הראשון יימכרו באתר מגוון מוצרים ואף טיסות ונופשים - אך לא אופנה

קניון עזריאלי / צלם: תמר מצפי
קניון עזריאלי / צלם: תמר מצפי

קבוצת עזריאלי משלימה היום (ב') את המעבר שלה מחברת נדל"ן לקמעונאית ומשיקה את אתר הסחר המקוון azrieli.com. האתר יופעל על הפלטפורמה של אתר buy2 שנרכשה על-ידי קבוצת עזריאלי לפני כשנה ב-62 מיליון שקל. המשמעות היא שהקניון החדש יהיה זמין מיום פעילותו הראשון לכ-400 אלף בתי-אב.

azrieli.com מתיימר להציע כמה חידושים בשוק האי-קומרס הישראלי שקיימים כבר שנים בעולם, למשל שירות משלוחים תוך 24 שעות חינם ופריסת תשלומים ללא ריבית.

עוד נודע ל"גלובס" כי פרט לאופציה לקבל את המוצרים עד הבית או להזמין מוצרים ממספר חנויות בקניון, יוצע לגולשים שירות של קליק אנד פיק - הם יוכלו להזמין אונליין ולבוא לאסוף את המוצרים מהחנות.

האתר עלה כאמור היום, אך בשלב הנוכחי הוא לא פועל באופן מלא, והעוגן המרכזי - סקציית האופנה - תיפתח רק בהמשך. למעת סגמנט האופנה, מגוון המוצרים באתר החדש חולש על קטגוריות מגוונות - ממוצרי טיפוח, עבור במוצרי חשמל, ועד כלי בית וצעצועים של שחקנים ומותגים מוכרים כמו סמסונג, LG, כתר, קליניק, ארקוסטיל ופישר פרייס. עוד כולל האתר סגמנט תיירות של טיסות ונופשים. בעזריאלי פועלים במרץ כדי לחבר לקניון עוד ועוד חנויות מותג. 

המערך הלוגיסטי נעשה בשיתוף חברת cargo amerford. 

צורת הפעילות כפי שעלתה לאוויר היא יותר של זירת מסחר - בדומה לפורמטים מסחריים דוגמת אמזון, כלומר בוחרים את הפריטים שאותם מעוניינים לרכוש מתוך זירה, כשהמותג החשוב הוא עזריאלי. גם בהמשך, כשתיפתח סקציית האופנה, ניתן יהיה לרכוש את המוצרים מתוך זירת מסחר או בחנות המותג. 

אין הרבה דוגמאות מקבילות בעולם לחברת נדל"ן שהופכת לקמעונאית, ובמובן הזה המהלך של עזריאלי מאוד יוצא דופן, שכן הוא הופך על פניו את מודל הרווח שלה. אם עד עתה "חיה" הקבוצה מהשכרת נדל"ן, הסליקה הופכת אותה לקמעונאי שמרוויח ממכירת המוצרים.

מהלך דומה צפוי לראות בקרוב מסופר-פארם, שבדומה לעזריאלי חלק ניכר מהפעילות שלה היא נדל"נית, והמוצרים משווקים בחנויות המופעלות על-ידי עמיתים. כפי שנחשף ב"גלובס", סופר-פארם צפויה לעלות בחודשים הקרובים אתר סחר משל עצמה.

בנוסף, התחרות בזירה הזו תתחמם לקראת הקיץ, אז צפוי לעלות לאוויר אתר ביג מקבוצת ביג מרכזי קניות - שעליו הכריזה הקבוצה בחודש מאי שעבר. האתר יהווה פלטפורמה מקוונת של כלל המותגים הפועלים בקניונים ובמרכזים מסחריים של הקבוצה.

גם קבוצת פוקס, חצי חינם, ויקטורי ונוספים צפויים לעלות בקרוב עם אתרי סחר מקוון.

אביב רפואה, מייסד אתר buy2, אמר ל"גלובס": "azrieli.com שמה לעצמה למטרה לשנות את תרבות האיקומרס ואת הדרך שבה אנשים קונים בישראל. האתר החדש מייצר חוויית קנייה ושירות בסטנדרטים בינלאומיים ומהווה נקודת פתיחה לסדרה של מהלכים שבכוונת קבוצת עזריאלי להשיק בקרוב".