yes שוקלת להשיק חבילת טלוויזיה ייעודית לאינטרנט

נערכת לתחרות מול סלקום ולכניסת פרטנר: החבילה תשודר דרך האינטרנט במחיר מוזל של 99 שקל בחודש

רון אילון yes / צלם: איל יצהר
רון אילון yes / צלם: איל יצהר

חברת yes בוחנת השקת חבילת שידורים מותאמת לצפייה על גבי האינטרנט. בדומה למודל של סלקום ולמודל העתידי של פרטנר, yes בוחנת אפשרות לצאת עם חבילה מצומצמת בהיקפה במחיר נמוך של 99 שקל בחודש.

מטרת החבילה היא לתת מענה ללקוחות הרוצים לנטוש בגלל המחיר הנמוך של החלופה סלקום TV, וגם כדי להיערך מראש לשירות הטלוויזיה שפרטנר צפויה להשיק בתוך חודשים ספורים.

בנוסף, יש יותר ויותר לקוחות שפשוט מעדיפים להתנתק לחלוטין מטלוויזיה רב-ערוצית ומעדיפים חבילה מינימלית מבוססת אינטרנט, עם ממיר שניתן בעזרתו לצפות בתוכן אינטרנטי מהרשת.

ב-yes מתעקשים לומר שמדובר ב"הרהורים בלבד" ולא בתוכנית אופרטיבית, אך ל"גלובס" נודע כי הדבר נשקל ברצינות.

למהלך של yes עשויות להיות השלכות נרחבות על שוק התקשורת בכללותו. המהלך שלה עשוי להיות מהלך חסימה נגד פרטנר, מה שיקשה עליה עוד יותר להיכנס לשוק, אך הוא עשוי להאיץ תגובות נגד של הוט ושל סלקום.

במקרה שהוט תחליט להגיב למהלך כזה, היא יכולה להגיב דרך הסלולר, כפי שעשתה במקרה של כניסת הטלוויזיה של סלקום, אז ביצעה הוט הורדת מחירים אגרסיבית ביום ההשקה - ולאו דווקא ישירות דרך הורדת מחירים בטלוויזיה, במיוחד כאשר היא משפרת את איכות התוכן.

הורדת מחירים בסלולר עבור הוט היא כלי משחק אחד בלוח השחמט של שוק התקשורת, והיא יכולה להסב נזק כבד ליתר השחקנים בשוק ולסלולריות בעיקר. כלומר, מהלך כזה יכול להשפיע לא רק על סלקום ופרטנר - אלא גם על פלאפון ועל שחקנים חדשים שרוצים להיכנס לשוק הסלולר.

עם זאת, יש הערכות שבפרטנר מביאים בחשבון מצב שבו הכניסה שלה לשוק הטלוויזיה תוביל מתחרים למהלכים נגדיים בשוק הסלולר. כניסת פרטנר לשוק הטלוויזיה עשויה לייצר תחרות ולהשפיע על שוק התקשורת כולו. לכן מי שחשב שהמחירים בשוק הסלולר יעלו בקרוב צריך לחשוב על כך לא רק בהיבט של החלפת הבעלות בגולן ורכישתה על-ידי אלקטרה מוצרי צריכה, אלא גם על הכניסה של פרטנר לטלוויזיה וגלי ההדף שהמהלך ייצר.