הרכבת משקיעה 30 מ' ש' כדי לפתוח את הקו לי-ם במועד

רכבת ישראל רוכשת שתי תחנות השנאה ניידות כדי להבטיח את פתיחת הקו המהיר לירושלים במארס 2018 ■ התחנות הניידות יוכלו לשמש את הרכבת בהמשך עבודות החשמול באתרים שונים

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

רכבת ישראל רוכשת שתי תחנות השנאה ניידות ב-30 מיליון שקל, כדי להבטיח את פתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים במארס 2018.

בחודשים האחרונים פורסם כמה פעמים כי פתיחת הקו תידחה בחצי שנה לפחות, בין השאר בגלל עיכובים בתכנון עבודות החשמול ובהקמת 4 תחנות השנאה לאורכו: בצומת הולץ, ליד נתב"ג, שער הגיא והראל. הקמת כל תחנה קבועה אורכת כשנה, ומכיוון שהעבודות לא החלו עדיין, הקו המהיר לא יוכל לפעול באמצעותן מעוד שנה.

ל"גלובס" נודע כי לפני כמה חודשים הוחלט ברכבת לרכוש את התחנות הניידות, שיוצבו כנראה בשער הגיא ובהולץ, ויאפשרו הפעלת הקו המהיר למשך כחצי שנה עד להשלמת התחנות הקבועות. התחנות הניידות הן מוצר מדף שניתן לרכוש ולהציב בשטח במהירות ובימים אלה מתנהלים מגעים מול 3 הספקים המאושרים של חברת החשמל בנושא.

ברכבת מתייחסים לרכש התחנות הניידות כהשקעה משום שהן יוכלו לשמש את החברה בהמשך עבודות החשמול באתרים שונים. היקף פרויקט החשמול כולו הוא כ-13 מיליארד שקל. היקף החוזה שבו זכתה SEMI הספרדית לקו לירושלים הוא 2 מיליארד שקל.

מרכבת ישראל נמסר כי "בשל ההליך המשפטי חל עיכוב בתחילת הקמת שלוש תחנות ההשנאה לקו המהיר לירושלים. על מנת לעמוד בלוחות הזמנים, בכוונת רכבת ישראל לרכוש שתי תחנות השנאה ניידות, שתגענה בחודשים הקרובים".