כחלון: "אני רגוע, רואים את התפנית במחירי הדיור כל יום"

שר האוצר אמר כי לא נכון ללכת לבחירות על תאגיד השידור, אך הוא ערוך לכל תרחיש: "מקסימום ניקח אוטובוס הביתה לחיפה. זה לא מפחיד אותי" ■ על מס דירה שלישית: "אם הוא ייפסל בבג"ץ, לא יהיה ניתן לחוקק אותו מחדש" ■ מדריך מס רכישה

משה כחלון / צילום: איתמר סיידא
משה כחלון / צילום: איתמר סיידא

"לא נכון ללכת לבחירות על תאגיד התקשורת, אבל אם יחליטו על בחירות - יהיו בחירות, אני ערוך לכל תרחיש, וארוץ עצמאית", כך אמר היום (ג') שר האוצר משה כחלון בוועידה כלכלית של "דה-מרקר".

לגבי מחירי הדירות אמר כחלון כי להערכתו אם חוק המיסוי על דירה שלישית ייפסל בבג"ץ - לא ניתן יהיה לחוקק אותו מחדש. הוא הוסיף בעניין מחירי הדירות כי "אני מרגיש שאנחנו בכיוון הנכון אפילו השיח בתקשורת השתנה וניתן את המענה לזוגות הצעירים ובסוף התהליך גם מחירי הדירות ירדו. אני רגוע. אנחנו רואים את התפנית במחירי הדיור כל יום".  

נאומו של כחלון הופרע שוב ושוב על-ידי קריאות ביניים מצד עובדי מפעל חיפה כימיקלים מצד אחד ומצד עיתונאים תומכי התאגיד מהצד השני אך שר האוצר שמר על ארשת נינוחה והרבה להתבדח בין היתר על הודעת טקסט שקיבל אתמול לדבריו ממנהיג יש עתיד יאיר לפיד.

כחלון נשאל על מינויה של גאולה אבן לתפקיד מגישת מהדורת החדשות המרכזית של תאגיד השידור ואמר כי מדובר בהחלטה מקצועית. כחלון אמר כי איש לא דיבר אתו על מינוי או הדחה של עיתונאים בתאגיד. כחלון אמר כי לא ייתן את ידו לפגיעה בדמוקרטיה או בשידור הציבורי ואמר "העמדה שלי לא השתנתה אני נגד הוצאה ציבורית נוספת. מהנתונים שקיבלתי אתמול, הפעלת רשות השידור יקרה יותר ב-300-400 מיליון שקל יותר מהפעלת התאגיד".

כחלון נשאל לגבי הזגזוג של נתניהו בנושא התאגיד ואמר "הסיכום שקיים מבחינתי הוא הסיכום מיום חמישי. אני לא נכנס לדברים תאורטיים. לי הוא אמר הסיכום בעינו עומד".

 

לגבי עובדי רשות השידור אמר כחלון כי הוא תומך בהגדלת מספר העובדים שייקלטו בתאגיד. "אבי ניסנקורן מאד חזק בעניינים ואין לי ספק שניתן להם את המענה כי הם לא אשמים בכל מה שקרה. הייתי עושה אותו דבר עם עובדי מפעל תמרוקים בירוחם. הכול מתגלגל למשרד האוצר וצריך לדעת להתמודד עם הדברים האלה".

כחלון נשאל האם אינו חושש שהקרב על התאגיד יפגע בו פוליטית על-רקע הירידה בסקרים והשיב כי "אני לא חושש 6,7,8,10,11 מנדטים - מה שיבוא יבוא. אם אצטרך לשלם מחיר פוליטי אביט לציבור בעיניים. מי שלא יצביע לי בפעם הקודמת לא יצביע לי גם הפעם. מקסימום ניקח אוטובוס הביתה לחיפה. זה לא מפחיד אותי".