בקשה לתביעה ייצוגית נגד yes בשל הורדת ערוץ הילדים

חברת הלוויין נפרדה בינואר מערוץ הילדים של RGE והחליפה אותו בערוץ בשם yes KIDZ ■ בתביעה, בסך 330 מיליון שקל, נטען כי למרות שמדובר ב"תחליף נחות", yes לא הפחיתה את דמי המנוי

הסאגה סביב ההיפרדות של yes מערוץ הילדים של RGE נמשכת. לפני כשבוע הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף של 330 מיליון שקל נגד yes, בטענה כי החברה, שנפרדה מערוץ הילדים בינואר השנה, לא סיפקה למנוייה "תחליף ראוי", ובמקביל לא הפחיתה את דמי המנוי שהיא גובה מהם.

yes ניצלה בסמוך לסיום 2016 פתח יציאה שהיה לה בהסכם עם RGE, כדי להחליף את ערוץ הילדים ששודר למנויה מאז הקמתה בערוץ אחר בשם yes KIDZ, אותו מפיק עבורה חיים סלוצקי.

המהלך של yes הוביל לסכסוך משפטי בינה לבין RGE, ובמקביל עורר גם לא מעט תלונות מצד לקוחותיה, שבאו לידי ביטוי, בין היתר, בעמודי הפייסבוק שלה. עיקר התלונות נגעו להפסקת שידורה של סדרת הילדים והנוער הפופולרית "Oboy" לפני תום העונה הראשונה שלה, נושא שנידון גם בבית המשפט.

בתביעה הנוכחית נטען כי yes KIDZ הוא "תחליף נחות באיכותו מערוץ הילדים, הן מבחינת איכות וטיב התכנים המשודרים בו והן מבחינת היקף התכנים".

התובעים מסתמכים בטענתם גם על מסמך של מועצת הכבלים והלוויין, שאישרה בזמנו ל-yes לבצע את ההחלפה של ערוץ הילדים שנמצא בחבילת הבסיס בערוץ yes KIDZ, אך דרשה ממנה להוסיף לו תוספות תוכן שונות - או לחלופין להפחית במחיר.

הדרישות של המועצה, יש לציין, נוגעות בחלקן לשנת השידורים הראשונה של הערוץ, ובחלק אחר להוספת תכנים במהלך 2018, כך שמבחינה רגולטורית yes עדיין יכולה לעמוד בדרישות המועצה.

התובעים מצרפים גם הקלטת שיחה של לקוחה עם מוקד שירות הלקוחות של yes, בה מוצעת לה הנחה של 90 שקל בחודש, לאחר שהיא מבקשת לעזוב בשל החלפת ערוץ הילדים - מה שלטענתם מהווה הוכחה נוספת לכך שגם yes מכריה בכך כי הערוץ החדש הוא תחליף נחות, ולמרות זאת היא לא מורידה את המחיר שהיא גובה מלקוחותיה.

התביעה הוגשה בידי עורכי הדין ניר מילשטיין ונועם מחלב.