גלעדי: "לא נסכים לשום עיכוב בפיצול ערוץ 2, נגיע עד בג"ץ"

אביב גלעדי, מבעלי ערוץ 10 שמשמש גם כיו"ר שלו, הבטיח: "נעמוד מאחורי הערוץ, גם אם נגיע למצב של 3 ערוצי ברודקאסט" ■ לאנשי חברת החדשות של הערוץ אמר: "אתם זוכים לחופש עיתונאי מוחלט, וכך זה יישאר תמיד"

אביב גלעדי / צילום: שלומי יוסף
אביב גלעדי / צילום: שלומי יוסף

אביב גלעדי, מבעלי ערוץ 10, התייחס היום (א') באירוע הרמת כוסית בערוץ לרגל חג הפסח לשינויים המשמעותיים שצפויים בשוק הטלוויזיה בנובמבר השנה, פיצול ערוץ 2 והיציאה מאפיקים 22 ו-10.

"לגבי כל מה שעומד לקרות עם פיצול ערוץ 2 - הרי שעמדתנו היא שלא נהיה מוכנים שיהיה עיכוב בפיצול", אמר גלעדי. "נגיע עד בג"ץ כדי למנוע כוונה של זכייניות ערוץ 2 להישאר באפיק 22. אנחנו בעד הפיצול כמתחייב בחוק".

לפי החוק הנוכחי, החל מנובמבר צפויים לפעול בישראל 3 ערוצי ברודקאסט שישדרו 7 ימים בשבוע, במקום שניים כפי שקורה היום. מדובר בתסריט שמדאיג מאוד את כל קברניטי הערוצים בישראל, על רקע העובדה שכבר כיום רוב הגופים מפסידים כסף.

גלעדי התייחס גם לכך והבטיח: "נעמוד מאחורי ערוץ 10 באופן מוחלט גם בתסריט של 3 שחקנים בתחום הברודקאסט ובכל תרחיש אפשרי אחר. גם אם נגיע למצב של 3 ערוצים, בתמיכת בעלי המניות, אני מאמין שנצליח. על דרך המשל: בסערות גדולות סביר להניח ששתי האניות הגדולות יישברו, לפני שהאוניה הקטנה תשקע - ואנחנו אוניה קטנה שיכולה להסתדר היטב בים סוער".

גלעדי התייחס גם למינויו ליו"ר ערוץ 10 במקומו של מודי פרידמן שמילא עד כה את התפקיד, ולפני כמה חודשים הודיע על עזיבה, והודה לפרידמן על עבודתו.

בעלת השליטה בערוץ 10 היא חברת RGE, שגלעדי משמש גם כיו"ר שלה, והוא שותף בה יחד עם לן בלווטניק ואודי רקנאטי. החברה רכשה את הערוץ ב-2015, והיא מחזיקה גם בערוצי ספורט 5 ובערוץ הילדים.

עם רכישת ערוץ 10, תכננו ב-RGE להעביר אותו לנווה אילן ולרכז שם במתחם אחד את כל גופי השידור של החברה. תוכנית זאת לא יצאה לפועל, וכעת, לפי הדברים שאמר גלעדי לעובדים, התוכנית היא שחברת החדשות של הערוץ תשדר מנווה אילן, במקום מרחוב יפו בירושלים כפי שהיא עושה כיום (הרגולציה מכירה בשידור מנווה אילן, כשידור מירושלים). במקביל, אמר גלעדי, נבחנת האפשרות להעביר את מערכת ואולפני ערוץ 10 שמשדרים כיום מגבעתיים למקום אחר באזור המרכז, ושם לאחד אותה עם יתר גופי השידור של RGE.

באירוע נכחו גם מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, מנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, ויו"ר חדשות 10 ד"ר זהר קדמון. גלעדי שיבח את עבודת חברת החדשות של הערוץ ואמר לעובדיה: "בליבת הערוץ נמצאת חברת החדשות שלנו. אני מקווה שאתם מבינים היום, אחרי שנתיים של עבודה משותפת, כי אתם זוכים לחופש עיתונאי מוחלט, וכך זה יישאר תמיד. לא נתערב בשום החלטות מערכת. אני אומר זאת שוב ושוב גם בפגישות עם גולן ויוסי".