פשרת תאגיד השידור: ההישגים הצפויים מראש של ניסנקורן

כמה הערות בעקבות ההסכם אליו הגיעו אתמול שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, לפיו עובדי רשות השידור ימנו כ-63% מכלל העובדים בתאגיד השידור

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי

בעקבות ההסכם אליו הגיעו אתמול (ב') שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, עובדי רשות השידור ימנו כ-63% מכלל העובדים בתאגיד השידור. עיקר התוספת של עובדי רשות השידור תגיע בעקבות החוק החדש שאמור לזכות באישור הכנסת בשבועות הקרובים, שלפיו כל תוכני החדשות והאקטואליה יופקו בתוך תאגיד החדשות החדש, ולא יוצאו החוצה להפקת חברות חיציוניות כפי שהיה עד כה.

מהלך זה אמור לפנות כ-30-40 תקנים בתאגיד החדשות החדש, ואת התקנים הללו ימלאו עובדי רשות השידור. מעבר לכך, התאגיד ממילא לא מילא עד כה את כל התקנים שהוקצו לו, כשכאן מדובר על עוד כ-60-70 תקנים, ואם גם אלה ימולאו על-ידי עובדי רשות השידור, יעמוד מספר העובדים שמגיעים מהגוף הוותיק על כ-550. אליהם יצטרפו עוד 320 עובדים חדשים, כך שמתוך כלל עובדי התאגיד, הנתח של עובדי הרשות יהיה קצת פחות משני שלישים.

מדובר אמנם בכ-870 עובדים, אך מספר התקנים בתאגיד יעמוד על 790, מכיוון שחלק מהאנשים מועסקים במשרה חלקית. לפי האוצר, גם נתון זה, של 790 תקנים, אמור להצטמצם בעתיד ל-750 כפי שתוכנן, מכיוון שעובדים שיפרשו בעתיד מהתאגיד לא בהכרח יוחלפו.

שני הישגים נוספים שהשיג אתמול ניסנקורן - כשגם כאן לא מדובר בהפתעה, והם היו במידה רבה צפויים מראש - נוגעים לעובדים בגילאים שבין 40 ל-50, ולקבוצת עובדים מסוימת בעלת פנסיה חדשה צוברת. על-פי הסיכום עם האוצר לא יפוטר אף עובד בגילאים שבין 40 ל-50, ואלה מביניהם שלא ייקלטו בתאגיד ייקלטו במשרות שונות בשירות המדינה.

הקבוצה בת מעט למעלה מ-100 עובדים שתנאי הפנסיה שלה היו הגרועים ביותר, תזכה גם היא בתנאים משופרים, שעל-פי הודעת ההסתדרות יגיעו במצטבר למאות אלפי שקלים לכל עובד.