עובדים מבקשים לפרק את מסעדת רפאל: "השף רפי כהן נעלם"

עפ"י הבקשה, החל מפברואר 2017 המסעדה הפסיקה לשלם שכר לעובדיה, והבעלים השף רפי כהן נעלם, ואיש אינו יודע היכן הוא נמצא ■ 13 העובדים טוענים כי כהן חייב להם למעלה מ-100 אלף שקל

13 עובדי מסעדת רפאל של השף רפי כהן הגישו היום (ה') בקשה לפירוק החברה, באמצעות עו"ד רונן בן-צבי, עם בקשה דחופה לקביעת מועד דיון בבקשת הפירוק.

על-פי הבקשה, החל מחודש פברואר 2017 הפסיקה המסעדה לשלם שכר לעובדיה, והבעלים והשף של המסעדה, רפי כהן, נעלם, ואיש אינו יודע היכן הוא נמצא. 13 העובדים טוענים כי כהן חייב להם למעלה מ-100 אלף שקל. 

העובדים מבקשים למנות את עו"ד ליאור כספי כמפרק זמני של החברה, זאת "על-מנת לעצור את התרסקות המסעדה וחדלות פירעונה ולהביא לפירוקה של החברה, ולהבטיח כי המבקשים יזכו לכספים המגיעים להם או להחזיר את המסעדה למסלול חיים".

עוד נכתב בבקשה: "עולה בבירור כי בעל החברה, מר רפי כהן, שאיש אינו יודע היכן הוא נמצא, הרים ידיו מהמשך ניהול ו/או החזקת החברה (...), וכי המסעדה הגיעה לחדלות פירעון ואינה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות, ובתוך כך לשלם לעובדים את שכרם, את פיצויי הפיטורים וזכויות סוציאליות נוספות, כמו גם תשלום חובות לספקים אחרים". 

עוד צוין כי במהלך החודשים האחרונים הפסיק כהן להגיע למסעדה, ובחודש האחרון הוא נעלם לגמרי, ואיש אינו יודע היכן הוא נמצא.

עוד נטען כי טרם הגשה הבקשה ועוד לפני שכהן ניתק את הטלפון הסלולרי שלו, פנו חלק מהעובדים ישירות לכהן לתשלום שכרם. לבקשה מצורפת התכתבות של אחד העובדים עם כהן, בה העובד טוען כי "לא קיבלתי משכורת עדיין, אין כסף לאכול", וכהן עונה לו בתשובה: "אם לחם תאכל עוגות" (הטעות במקור). כשהעובד השיב לרפי: "...כל זה אני צריך להתמודד כשלא קיבלתי עדיין משכורת...", כהן ענה לו: "לך קיביניט" (הטעות במקור). 

בבקשה נטען כי במהלך השבועות האחרונים החלו להגיע למסעדה יותר ויותר ספקים המנסים לגבות חובות עבור סחורה שלא שולמה, ומתברר כי בעל הנכס הוציא לבעלים דרישה לפינוי מהנכס עקב אי-תשלום דמי שכירות.

התיק הועבר לטיפולו של נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, שטרם מסר החלטה בעניין. 

ב-25 באפריל סגרה מסעדת רפאל את שעריה ותלתה פתק המודיע כי "לרגל שיפוץ במגדל דוד המסעדה סגורה למשך שבוע ימים. עמכם הסליחה, הנהלת המסעדה".

מסעדת רפאל הוקמה ב-2001 על-ידי השף רפי כהן ופעלה ברחוב הירקון בתל-אביב. המסעדה הייתה אחד המוקדים הפופולריים עבור אנשי קולינריה וברוב שנותיה כיכבה בצמרת מסעדות היוקרה בארץ.

ב-2014 נסגרה המסעדה למשך כ-10 ימים ונפתחה מחדש. באותו חודש עבר כהן התמוטטות עצבים שלוותה באשפוז, אך מאז המסעדה התאוששה וחזרה לפעילות.