מי הגיעו לפורום שארגן UBS, ואילו מחשבות שותפו שם?

וגם: ערן אורן, המנכ"ל המשותף של אקסלנס גמל, עוזב; ויצחק אהרונוביץ' מונה ליו"ר עשות אשקלון

שלמה נחמה וגיורא ירון / צילומים: רונן מחלב
שלמה נחמה וגיורא ירון / צילומים: רונן מחלב

מורה נבוכים למציאות המשתנה של בעלי ההון

מי הגיעו לפורום שארגן UBS, ואילו מחשבות שותפו שם?

בסוף השבוע הוזמנו לקוחות בנק UBS Wealth Management לפורום בשם "מחשבות שכדאי לשתף" (Thoughts Worth Sharing), שביקש לענות על כמה שאלות, בהן - איך משכנעים את בעלי ההון להשקיע את כספם ברעבים באפריקה, ולמה בלי נשים הצמיחה הגלובלית תתעכב.

האורחים הגיעו אל בית הספר ללימודי הסביבה ע"ש פורטר באוניברסיטת תל-אביב, שם קיבל את פניהם המארח, ד"ר אודי דהאן, מנכ"ל UBS, שבהמשך הזמין לבמה שלל מומחים, כאשר כולם ניסו לענות על הסוגיה - כיצד ניתן להשקיע במטרות שיטיבו עם החברה ולא רק ישיאו ערך למשקיעים.

"דור המילניום משכתב ומעצב מחדש את כללי הכלכלה והעסקים וכיום, ניהול הון מונע יותר ויותר באמצעות השקעות שמשפיעות על העולם ובפרט, השקעות שיש להן השפעה על הסביבה, שיפור והנגשת החינוך והבריאות, יחד עם תשואות חזקות. יותר ויותר בעלי הון ומנהלי השקעות מבינים שעליהם להתאים את עצמם למציאות המשתנה, ועל כן בחרנו לחבר באופן בלתי אמצעי בין לקוחותינו לבכירי התעשייה", הכריז דהאן.

בין המרצים שניסו להסביר את הנקודה וליישב את האתגר היו: פול דונובן, כלכלן גלובלי ראשי ב-UBS; רינה קופרשמידט-רוחס, ראש מחלקת השקעות קיימות, משרד מנהל ההשקעות הראשי, UBS ; ד"ר מארה הארווי, ראש מחלקת UBS Unique ומנהלת מחלקת לקוחות האולטרה בגרמניה, אוסטריה ואיטליה; אד גורדון, ראש פעילות ה-Wealth Management לשוק הישראלי; ודהאן עצמו.

עוד השתתפו באירוע סטארט-אפיסטים שסיפרו על החוויה שלהם: האנג'ל ד"ר גיורא ירון; וכן ד"ר שלמה מרקל ופרופ' גל מרקל, אב ובנו, שסיפרו לנוכחים כי זו הפעם הראשונה שהם מרצים יחד. בסוף ההרצאה נשאל האב על הדינימיקה המשפחתית. מרקל, המכהן כסגן נשיא ברודקום ויו"ר רמות, השיב כי מבחינתו, הדבר הכי חשוב הוא לחנך את הילד שלך להיות אדם טוב.

האזינו והתרשמו: איש העסקים שלמה נחמה, בעלי אלומיי קפיטל ויו"ר בנק הפועלים לשעבר; מאיר חת, לשעבר המפקח על הבנקים, יו"ר טבע ויו"ר לאומי; פרופ' דן אריאלי; מאיר ברון, סמנכ"ל פיתוח עסקי ב-UBS; אבי הוכמן, לשעבר מנכל ISS, גאון אחזקות והדואר; ואחרים. 

שלמה נחמה וגיורא ירון / צילומים: רונן מחלב
 שלמה נחמה וגיורא ירון / צילומים: רונן מחלב

כבר לא חברה "קטנה וחמודה"

יובל טל, מייסד פיוניר, מסביר מה ההבדל בין נס לבין מזל

איך בונים חברת פינטק של מיליארד דולר? יובל טל, מייסד ומנכ"ל חברת פיוניר (Payoneer), חילק בשבוע שעבר טיפים בנושא במסגרת כנס פינטק שערכה פירמת רואי החשבון KPMG בשיתוף משרד עורכי הדין גורניצקי ושות'.

פיוניר מתמחה בהעברת כספים מהירה בין מדינות. טל, שהתייחס בין היתר לגיוסי ההון של פיוניר, סיפר: "נפריד רגע בין ניסים למזל. ניסים זה הגיוס שהיה לנו ביולי 2008, אם היינו מפספסים בחודשיים, לא היה לנו עם מי לדבר, כי התחיל חורף גרעיני. מזל זה משהו אחר, אבל אני אגיד שכשיש צוות שאוהב לעבוד ביחד ומוצר טוב, יש הרבה יותר מזל".

טל הוסיף ואמר כי "ב-2005 הקמתי את פיוניר מתוך כוונה שזו תהיה חברה קטנה וחמודה - היום אנחנו 900 עובדים עם מחזור של מאות מיליוני דולרים בשנה".

בכנס, שנערך באולמי שבע, השתתפו גם השותפים המנהלים החדשים של משרד גורניצקי ושות', עורכי הדיו ליאור פורת וכפיר ידגר; דודי בבלי, ראש האגף לטכנולוגיה וחדשנות בבנק ישראל; שי פלדמן, מנכ"ל AIG ישראל; וכן ערן שריג, חיים כהן ודני צידון.

 

ליאור פורת וכפיר ידגר / צילום: גורניצקי ושות'
 ליאור פורת וכפיר ידגר / צילום: גורניצקי ושות'

חילופים בצמרת אקסלנס גמל

ערן אורן, המנכ"ל המשותף, עוזב; אורי קיסוס נכנס לתפקיד במקומו

חילופי גברי באקסלנס גמל, שפעילותה הוטמעה בקבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס: לאחר כ-4 שנים כמנכ"ל משותף באקסלנס גמל, ערן אורן הודיע על כוונתו לסיים את תפקידו ולעזוב לתפקיד בכיר בגוף אחר. מי שיחליף אותו בתפקיד הוא אורי קיסוס, שבשנים האחרונות היה עוזרו האישי של מנכ"ל קבוצת הפניקס, אייל לפידות.

אורן, מנהל פיננסים ותיק ומוערך שגם ניהל את תחום ניהול התיקים והשיווק ומכירות באקסלנס, שהגיע לחברה לאחר שורת תפקידים בבית ההשקעות פסגות, הודיע לעובדיו כי "אני מתבונן בסיפוק רב על תקופה מלאת אתגרים ועשייה, אשר במהלכה הכפלנו את גיוס הנכסים וההכנסות לחברה, בכל שנה מהשנתיים האחרונות, כל זאת ללא גידול בעלויות", וזאת "בתנאי שוק ותחרות לא פשוטים".

קיסוס (36), סמנכ"ל בקבוצת הפניקס ועוזרו האישי של מנכ"ל הקבוצה ב-4 השנים האחרונות, גם הגיע במקור להפניקס לאחר שהחל את דרכו בפסגות.

נזכיר כי לפני חודשים אחדים הועברו נכסי הגמל וההשתלמות המשמעותיים של אקסלנס לניהול החברה-האם הפניקס, וזאת לצד עסקי הפנסיה וביטוחי המנהלים שהאחרונה מנהלת. המנכ"ל המשותף השני באקסלנס גמל הוא מאיר פילוס.

 

ערן אורן, אורי קיסוס / צילומים: החברה)
 ערן אורן, אורי קיסוס / צילומים: החברה)

יצחק אהרונוביץ' מונה ליו"ר עשות אשקלון

זאת במקביל לתפקידו כיו"ר חברת-האם תעש

השר לשעבר יצחק אהרונוביץ', המכהן בחודשים האחרונים כיו"ר תעש מערכות, מונה בימים אלה גם ליו"ר חברת-הבת עשות אשקלון.

בראש עשות אשקלון, הנסחרת בבורסה של תל-אביב, עומד תא"ל (מיל') מיכאל דיין. החברה מתמחה במערכות הנעה וחלקי חילוף לרכב קרבי משוריין ובפיתוח וייצור של מכללים ורכיבים לתעופה.

מינוי של אהרונוביץ' - שכיהן בעבר כחבר כנסת מטעם סיעת ישראל ביתנו, כשר לביטחון הפנים וכחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, כסגן מפכ"ל משטרת ישראל וכמפקד משמר הגבול - עדיין טעון את אישורה של הוועדה למינוי בכירים ושרי הביטחון והאוצר. 

יצחק אהרונוביץ' / צילום: איל יצהר
 יצחק אהרונוביץ' / צילום: איל יצהר