300 מיליון שקל מחפשים מנהל: החל איתור מנכ"ל ללפמ

לשכת הפרסום הממשלתית מתנהלת כבר כמעט שנה ללא מנכ"ל נבחר ■ בין הדרישות לתפקיד: לפחות 6 שנות ניסיון בניהול פרסום, ניהול דוברות או ניהול הפקה, מתוכן 4 שנות ניהול בפועל ■ משך ההעסקה: 4 שנים, עם אפשרות להארכה של 4 שנים נוספות

לוגו לשכת הפרסום הממשלתית
לוגו לשכת הפרסום הממשלתית

כמעט שנה לאחר פרישתו של המנכ"ל הקודם, החיפוש הרשמי אחרי מנכ"ל חדש ללשכת הפרסום הממשלתית (לפמ) יוצא לדרך. נציבות שירות המדינה מפרסמת את הדרישות לתפקיד המנכ"ל החדש, שייבחר על-ידי ועדת איתור ויהיה אחראי על תקציב שנתי של כ-300 מיליון שקל.

על-פי תיאור התפקיד, המנכ"ל שייבחר לנהל אמור את לפמ כיחידה עסקית לבנות ולהשביח את נכסיה "תוך התמודדות עם מתחרים מהמגזר הפרטי". יש להניח כי במונח "התמודדות" מתכוונים יותר לאיכות התוצרים, שכן לפמ פועלת מתוקף חוק המגדיר מראש את "לקוחותיה", שהם משרדי הממשלה.

האחריות של המנכ"ל היא כאמור ניהול תקציב בהיקף של 300 מיליון שקל, ניהול ופיקוח על צוות של כ-70 עובדים ו"קביעת מדיניות היחידה ותוכנית העבודה השנתית בהתאם לסדרי עדיפויות ולמדיניות שנקבעה בממשלה ובמשרד התרבות והספורט".

המועמדים נדרשים לתואר ראשון שלצדו לפחות 6 שנות ניסיון באחד מהתחומים הבאים: ניהול פרסום, ניהול דוברות או ניהול הפקה/עריכה באמצעי מדיה. מתוך 6 שנות הניסיון, נדרשות לפחות 4 שנות ניהול. המכרז הוא לקדנציה של 4 שנים, עם אפשרות להארכה של 4 שנים נוספות.

כאמור, לפמ מתנהלת כבר כמעט כשנה ללא מנכ"ל נבחר, כשמי שאמון על הניהול השוטף בפועל הוא רפי עדיאל.

הכמעט מינוי של בועז סטמבלר

לפמ היא חלק מהשירות הציבורי, ועד כה הליך מינוי מנכ"ל היה כרוך במכרז. בשלב הראשון נדרש מכרז פנימי בין עובדי שירות המדינה. אבל מאחר שהכישורים והניסיון הנדרשים ממנכ"ל משרד פרסום (שזו בעצם מהותה של לפמ) שונים מאוד מהכישורים של עובד מדינה בכיר מהשורה, מקובל היה שאם אין מועמד מתאים שעולה במכרז הפנימי, מנהלים מכרז נוסף שפתוח לאנשים שאינם עובדי מדינה. זו הייתה הדרך שבה נבחר מנכ"ל לפמ הקודם, גדי מרגלית.

לפמ הייתה כפופה במשך רוב השנים למשרד התקשורת. לפני כמה חודשים עברה האחריות לתיק באופן מפתיע לשרת התרבות והספורט, מירי רגב. בתחילת חודש ינואר האחרון החליטה ועדת שירות המדינה להציע לממשלה לפטור ממכרז את משרת מנהל לפמ, בתנאי שיקויים הליך של ועדה לאיתור מועמדים. ההצעה אושרה, אך במשך הזמן הארוך שחלף מאז טרם פורסם מכרז להגשת מועמדויות לוועדת האיתור.

באותה העת דובר במסדרונות לפמ על "מועמד מועדף" לתפקיד - בועז סטמבלר, המכהן כיום כדוברו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בענף העריכו אז כי המינוי כמעט מוסכם, אך אז התרחשה תקלה בלתי צפויה בשל פרישתו המפתיעה של רן ברץ - מי ששימש כיועץ בכיר לענייני הסברה של נתניהו והחליט לפרוש מהתפקיד 7 חודשים בלבד אחרי שמינויו אושר. עזיבתו חייבה את הישארותו של סטמבלר, וכך נפתח מחדש פתח לאיוש התפקיד.