שקד על החלטת בג"ץ להקפיא פיצול התאגיד: "לא בסמכותם"

שרת המשפטים התייחסה לנושא בתוכנית של יאיר שרקי ברדיו גלי ישראל ■ שר התיירות יריב לוין: "זו שערורייה, בוא נמנה ישר את שופטי העליון כשרים בממשלה"

איילת שקד / צילום:  אלכס קולומויסקי - ידיעות אחרונות
איילת שקד / צילום: אלכס קולומויסקי - ידיעות אחרונות

שרת המשפטים, איילת שקד, התראיינה הבוקר (ג') לתוכנית "עצם העניין עם יאיר שרקי" ברדיו גלי ישראל והתייחסה לצו הביניים שהוציאו אמש שופטי בג"ץ, המתיר לתאגיד השידור הציבורי לשדר גם חדשות עד הינתן פסק דין.

כשנשאלה אודות ההתערבות בחוק הפיצול שהעבירה הממשלה, והאם זה בסמכות בג"ץ, השיבה שקד: "זה ממש לא בסמכותם. זאת התערבות שבעיניי בהחלט לא הייתה צריכה להיות. אם הכנסת והממשלה פועלים בהתאם לחוק, בג"ץ לא צריך להתערב". 

גם שר התיירות, יריב לוין, התייחס לנושא: "מדובר בעוד שערורייה במסכת ארוכה של פסיקות מקוממות. אי-אפשר להמשיך לנהל בצורה הזאת מדינה. בית המשפט נוהג כאילו הוא הממשלה והוא הכנסת. אני מציע שאם בית המשפט יתערב בחוק הזה, שיודיע ראש הממשלה ויביא להצבעה בכנסת את מינויו של אחד השופטים כשר התקשורת, ובזה נחסוך לעצמנו את כל הסאגה המיותרת שכביכול משרד התקשורת מקבל החלטות, ואחר-כך מישהו אחר מחליט במקומו. בוא נמנה ישר את שופטי העליון כשרים בממשלה, יישבו הם במקומנו ויקבלו החלטות. רק שלא יקראו לדבר הזה דמוקרטיה, כי זה לא. הגיע הזמן לשנות את העניין הזה שינוי רדיקלי, שינוי יסודי".

בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ הוציא אתמול (ב') בערב צו על-תנאי למדינה, בו ביקש ממנה לנמק מדוע לא יבוטל התיקון המרכזי בחוק השידור הציבורי, שמורה על פיצול תאגיד השידור לשני גופים נפרדים. על המדינה לנמק את עמדתה בתוך כחודש, עד 15 ביוני, ועד אז לא יתבצע פיצול התאגיד. כלומר, התאגיד ימשיך לפעול בינתיים כפי שנקבע בחוק המקורי: כתאגיד אחד, שלו חטיבת חדשות בראשות ברוך שי .