מפלצת כביש-שטח: נחשף רכב הפנאי המהיר ביותר בעולם

בטויוטה החליטו לשבור את שיא המהירות לרכב SUV, והמהנדסים שלפו מארסנל הדגמים שלהם את הרכב שנראה הכי פחות מתאים למשימה - לנד קרוזר ■ אלא שמה שיצא מתחת ידם הפתיע את כל עולם הרכב

חדשות הרכב,טויוטה ספיד/ צילום: טויוטה
חדשות הרכב,טויוטה ספיד/ צילום: טויוטה

בטויוטה החליטו לשבור שיא המהירות לרכב SUV. כן, גם אנחנו לא ידענו שיש שיא שכזה.

המהנדסים לקחו את כלי רכב שהוא אולי הכי פחות מתאים למשימה, לנד קרוזר, והפכו אותו ללנד ספיד קרוזר, עם דגש על הספיד שם באמצע. מהנדסי טויוטה אמנם התחילו עם המנוע הסטנדרטי של לנד קרוזר, וי 8 בנפח של 5.7 ליטרים, אבל מכאן והלאה הם התחילו להשתגע.

הם הוסיפו שני מגדשי טורבו ענקיים בגדישה סופר גבוהה, בוכנות מחוזקות ועוד כמה טובין שאפשרו למנוע לחלץ לא פחות מ-2,000 כוחות סוס. ומאחר שעל מקהלת סוסים גדולה שכזו צריך מנצח אסרטיבי, כזה אחד שנהיגה במהירות של 300 קמ"ש ויותר הם עניין שבשגרה עבורו, בחרו בטויוטה בקארל אדוארדס, נהג מסדרת נסקאר האמריקאית.

מסלול ההמראה בקליפורניה שנבחר לארח את הניסוי הוא באורך של לא פחות מ-4 קילומטרים. בטויוטה טענו כי הם היו יכולים להשיג תוצאה טובה יותר, אם המסלול היה ארוך יותר. לא שאנחנו חושבים שצריך תירוצים אחרי שמגיעים למהירות של 368 קמ"ש מרכב שאמור בכלל לנסוע על דרכים לא סלולות או לגרור משהו כבד, אבל שיהיה.