כחלון על מתנגדי מס דירה שלישית: קבוצה של אינטרסנטים

שר האוצר בטקס חתימת הסכם-גג בלוד: "נתוני הלמ"ס שפורסמו אתמול הם תוצאה של עבודה קשה - ולא סוף פסוק; אנו פועלים לפתור את משבר הדיור ולהצמיח את המשק" ■ ריבית המשכנתא המעודכנת

משה כחלון / צילום: תמר מצפי
משה כחלון / צילום: תמר מצפי

"נתוני הלמ"ס שפורסמו אתמול הם תוצאה של עבודה קשה. הנתונים האלה הם לא סוף פסוק. אנחנו עובדים כל הממשלה בכדי להילחם ביוקר המחיה, לפתור את משבר הדיור ולהצמיח את המשק" - כך אמר הערב (ג') שר האוצר, משה כחלון, בהתייחסות ראשונה לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו אמש והעידו על ירידה בשיעור 2.9% במחיר הממוצע של דירה בישראל.

עוד אמר שר האוצר: "קיבלנו משבר דיור גדול וקשה של 12 שנים. לקחתי על עצמי את המשימה הזאת והתחייבתי להביא תוצאות. כשהתחלנו עם מס דירה שלישית, שאלתי לכמה אנשים יש דירה שלישית ומעלה, אמרו לי 50 אלף. לפי כמות ההתקפות, רק ל-50 אלף איש בישראל אין דירה שלישית. מדובר בקבוצה קטנה וחזקה של אינטרסנטים שמגייסת לוביסטים, עורכי דין וטוקבקיסטים ורומסת את הזוגות הצעירים".

את הדברים אמר שר האוצר בטקס חתימת הסכם-גג בעיר לוד, שהתקיים היום במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו השתתפו גם שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, יו"ר מטה הדיור באוצר אביגדור יצחקי, מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון וראש עיריית לוד יאיר רביבו.

הסכם-הגג שנחתם מתייחס לבניית חדשה בעיר בהיקף כולל של 17,237 יחידות דיור בשנים הקרובות. 3,130 יחידות הדיור אליהן מתייחס הסכם-הגג ישווקו בשכונות חדשות בעיר, בעוד עיקר ההיצע העתידי, 14,107 יחידות דיור, ישווקו על שטחים שעתידים לעבור מהמושבים בן שמן וניר צבי לעיר לוד. עוד על-פי הסכם-הגג, תתאפשר תוספת של כ-3,000 יחידות דיור במסגרת התחדשות עירונית, וזאת על-ידי התחייבות המדינה לקרקע משלימה.

כחלק מההסכם-הגג ישודרגו תשתיות התחבורה של העיר, ויחוברו חלקיה המזרחיים והמערביים עם מרכזה. ההסכם כולל את סלילתו של כביש 200 המחבר בין כביש 431 לכבישים 1 ו-40; תוקם תחנת רכבת שלישית בעיר באזור התעשייה הצפוני; יבוצעו שתי הפרדות מפלסיות; ויוקם מרכז תחבורתי משולב בתחנת הרכבת המרכזית. עוד כולל הסכם-הגג גם קידום הקמת שני פארקים תעסוקתיים בעיר.

ההיקף הכספי של כלל ההתחייבויות של הסכם-הגג שנחתם היום עומד על כ-6.9 מיליארד שקל, מה שהופך אותו לאחד ההסכמים היקרים ביותר שחתמה המדינה מול רשות מקומית במסגרת הסכמי-הגג.

ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו, אמר הערב: "מדובר בהסכם האסטרטגי הגדול ביותר שנחתם בין הממשלה לעירייה בישראל, במסגרתו תזכה לוד להשקעות ממשלתיות ועירוניות בהיקפים שטרם נראו. ההסכם למעשה יכפיל את מספר התושבים בעיר ויעצים אותה כלכלית וחברתית". 

גלנט: "מסר של דו-קיום" 

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, אמר בטקס הסכם-הגג כי "למדינת ישראל יש 3 משימות מרכזיות בדור הבא: חיזוק ביטחון ישראל, קידום החוסן והצמיחה של הכלכלה הישראלית ולא פחות חשוב - צמצום הפערים הכלכליים-חברתיים בישראל. הצמצום יביא לשיפור חברתי ולחיזוק החוסן הביטחוני והלאומי". 

לדברי גלנט, "הסכם-הגג עם לוד חשוב ביותר. יש ערך מיוחד בהסכם עם עיר מעורבת של יהודים וערבים והעברת מסר של דו-קיום יחד עם המשך חיזוק החוסן הלאומי".