מערוץ 10 לקשת: גיא פינס עובר לזכיינית עם פיצול ערוץ 2

מדובר במכה לערוץ 10, שהתוכנית היוותה עבורו עוגן משמעותי ■ בקשת תשודר התוכנית בין 19:00 ל-19:30, לפני "תוכנית חיסכון" ■ פינס: "החלטנו להשיט את הספינה ליעד חדש ומאתגר"

גיא פינס/ צילום: יוסי כהן
גיא פינס/ צילום: יוסי כהן

התוכנית "ערב טוב עם גיא פינס" תעזוב את ערוץ 10 ותעבור להיות משודרת בשידורי קשת עם פיצול ערוץ 2 בנובמבר 2017 או בסמוך לכך.

פינס הודיע על כך היום (ג') בעמוד הפייסבוק שלו, בו כתב כי "אחרי 7 שנים בערוץ 10 וכמעט 1,500 תוכניות, ערב אחרי ערב בשידור חי, עם גל יומי של אדרנלין ששוטף כל פעם מחדש כשמתקרבת השעה שבע בערב, אני מתרגש לדווח על עצמי לשם שינוי: על החלטתנו להשיט את הספינה שלנו מנמל הבית המוכר ליעד חדש ומאתגר". 

גם בקשת התוכנית של פינס תשודר בשעה 19:00, אך היא תימשך חצי שעה, ואחריה, בשעה 19:30, תשודר "תוכנית חיסכון" של חברת חדשות 2, המשותפת גם לזכיינית רשת. בקשת הבהירו גם כי המעבר של פינס לא ייעשה על חשבון התוכנית "אנשים", וזו "תמשיך להיות עוגן משמעותי" בשידור קשת.

אין ספק כי מבחינת ערוץ 10 מדובר במכה כואבת. תוכינתו של פינס היוותה עוגן משמעותי בשידורי הזכיינית והתמודדה בכבוד מול תוכניות ערוץ 2 ששודרו מולה. המכה מתעצמת על רקע העובדה שהתוכנית עצמה נמצאת בבעלות משותפת של פינס ושל אביב גלעדי, מבעלי RGE, שהיא בעלת השליטה בערוץ 10.

גורמים בשוק טענו היום כי העלות השנתית של תוכניתו של גיא פינס עבור ערוץ 10 עמדה על כ-12 מיליון שקל בשנה, וכי בקשת ישלמו כעת סכום גבוה משמעותית עבורה.

לאחרונה ספג ערוץ 10 מכה אחרת, כאשר כפי שנחשף ב"גלובס" החליט מפעל הפיס להעביר את שידור ההגרלות לאתר ynet ולזכיינית רשת. בעקבות המהלך האשים מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, את יו"ר מפעל הפיס, עוזי דיין, כי הוא פועל נגד הערוץ ממניעים של נקמה. אתמול (ב') נחשף ב"גלובס" כי בין RGE לרשת מתקיימים מגיעים לאיחוד כוחות לקראת פיצול ערוץ 2, וכי פנייה בעניין כבר הועברה לרשות ההגבלים העסקיים.

מקשת נמסר בתגובה: "אנו שמחים מאוד על הצטרפותו של גיא פינס, יחד עם כל מערכת התוכנית 'ערב טוב', לקבוצת קשת. הצטרפותם היא צעד משמעותי לקראת המעבר לרישיון בערוץ 12 בנובמבר הקרוב".

מערוץ 10 נמסר: "אנו מאחלים לגיא פינס הצלחה בהמשך הדרך".