שידור הגרלת הפיס הועבר ל-ynet; ערוץ 10: "זו נקמה"

במכתב חריף ששלח מנכ"ל ערוץ 10 ליו"ר הפיס עוזי דיין, הוא טוען כי הסיבה להעברת ההגרלות ל-ynet, כמו גם לקיפוח הערוץ בפרסום, היא תחקירים ביקורתיים שפורסמו בערוץ ■ "זהו מהלך כוחני שאתה מוביל מאז פרסום תחקירים שחשפו את שיטת עבודתך הקלוקלת"

יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן
יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן

יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10, שיגר היום (ה') מכתב חריף ליו"ר מפעל הפיס, עוזי דיין, בעקבות ההחלטה של המפעל להעביר את שידור ההגרלות המתקיימות פעמיים בשבוע, מערוץ 10, שם שודרו עד כה, לאתר האינטנרט ynet.

ההסכם שנחתם בין מפעל הפיס ל-ynet תקף כרגע עד סוף 2017, וההכנסות של האתר ממנו נאמדות על-פי הערכות במאות אלפי שקלים. במקביל, חתמו במפעל הפיס על הסכם גם מול זכיינית ערוץ 2 רשת, שתשדר את ההגרלות במוצאי שבת כבר החל מן ההגרלה הקרובה (את ההגרלות בימי שלישי לא ניתן לשדר באמצעות הזכיינית, משום שעד נובמבר היא לא תשדר ביום זה)

במכתב טוען ורשבסקי כי ההחלטה של מפעל הפיס להפסיק את שידור ההגרלות בערוץ 10, נובעת מרצון לנקום בערוץ - "גם על חשבון טובתו של מפעל הפיס ובניגוד לאינטרסים שלו".

לפי ורשבסקי, בערוץ 10 נדהמו לגלות ביום שלישי האחרון כי שידור ההגרלות הועבר ל-ynet, זאת לאחר שהערוץ הגיש למפעל הפיס הצעה משופרת, על אף שעד לפיצול ערוץ 2 בנובמבר, אף אחת משתי הזכייניות קשת ורשת לא יכולה לספק את צורכי המפעל בשל חלוקת בימים ביניהן.

לדברי ורשבסקי, המהלך האחרון מצטרף לכך שמפעל הפיס מקפח את ערוץ 10 באופן שיטתי גם בכל הנוגע לפרסום השוטף שהוא מקצה לערוצי הטלוויזיה. "זהו מהלך כוחני שאתה מוביל מאז שידור המגזין 'אנליסט' של מתן חודורוב ותחקיר 'עושות חשבון' של לינוי בר-גפן וסיוון קלינגבייל", כותב ורשבסקי לדיין. "תחקירים אלה חשפו את שיטת עבודתך הקלוקלת וקידום ענייניך האישיים על חשבון הפיס, התנהלות הנחשפת גם במהלך הנוכחי".

ורשבסקי מסיים את מכתבו בהבטחה כי "למרות הנזק הכלכלי העצום שאתה בהתנהלותך הבריונית גורם לערוץ 10, אנו מחויבים לדיווח עיתונאי מקצועי וחסר פניות, ולא ניכנע ללחץ כלכלי משום סוג שהוא".

ממפעל הפיס נמסר בתגובה לטענות ערוץ 10 כי "ההחלטה להיפרד מערוץ 10 לאחר 9 שנים הייתה החלטה מקצועית ובתום ההסכם איתם. התגובה שלהם היא במקרה הטוב הזויה ובמקרה הרע לשון הרע".

מטעמו של מנכ"ל מפעל הפיס, עומרי לוטן, נמסר כי "המעבר לערוץ 2 ולזכיינית רשת נובע מהרצון להתייעל ולהגיע לקהלי יעד רחבים ומגוונים המתאימים לפרופיל המשתתפים בהגרלות הלוטו. שיתוף הפעולה עם ערוץ 10 היה פורה לשני הצדדים והערוץ היווה משכן חשוב להגרלות הפיס, ועל כך ראויים צוותי הערוץ לכל הערכה והוקרת תודה".

עוד נמסר כי מנחי ההגרלה, עירית ענבי ויואב צוקר, ימשיכו להנחות את ההגרלות גם בערוץ 2.