איי.די.אן מפסידה - ובעל השליטה אבי נחמיה נהנה מ-135 א' ש' בחודש

רון גוטלר ועופר ארדמן, בעלי מניות מיעוט בחברת הנדל"ן שנמצאת בשליטת נחמיה: "אין דרך אחרת לתאר זאת מאשר מצב הזוי"

איי.די.אן בהפסדי ענק, ובעל השליטה, אבי נחמיה, נהנה מ-135 אלף שקל בחודש

רון גוטלר ועופר ארדמן, בעלי מניות מיעוט בחברת הנדל"ן שנמצאת בשליטת נחמיה: "אין דרך אחרת לתאר זאת מאשר מצב הזוי"

למרות המצב הפיננסי המאתגר של חברת הנדל"ן איי.די.אן (ADN), עם הערת "עסק חי" בדוחותיה, מכירת נכסיה והפסד ענק של 114 מיליון שקל בסיכומה של 2016, בעל השליטה ומנכ"ל החברה, אבי נחמיה, ממשיך ליהנות משכר שמן של 135 אלף שקל בחודש צמוד למדד, ועלות העסקתו ב-2009 הגיעה ל-1.9 מיליון שקל.

עניין זה עורר בתקופה האחרונה את זעמם של רון גוטלר ועופר ארדמן, בעלי השליטה הקודמים בחברה, המחזיקים כיום בכ-20% ממניות איי.די.אן.

בימים האחרונים פרסמו השניים הודעת עמדה, שבה הם כותבים, בין היתר, כי "לא מובן כיצד דירקטוריון החברה מאפשר במצב הדברים האמור לבעל השליטה בחברה להמשיך ולהתנהל באופן שערורייתי, למשוך משכורת-עתק, לדרוש בונוס בגין רווחי עבר שנמחקו לחלוטין, לנהוג ברכב פאר על חשבון החברה ולהמשיך לשכור משרדים מפוארים אשר אין בהם כל שימוש. אין דרך אחרת לתאר זאת מאשר מצב הזוי".

עוד מציינים גוטלר וארדמן כי במצבה הנוכחי של החברה, "ברור לחלוטין כי הצעד המתבקש הוא פירוקה תוך חלוקת נכסי החברה הנותרים לבעלי מניותיה וסיום חובות הדיווח שלה. כל השתהות בנקיטת הליכים כאמור והשארתה של החברה במצב שבו היא נחשבת 'כתאגיד מדווח', על כל העלויות הכרוכות בכך, הוא בלתי מתקבל על הדעת ויביא את החברה במהרה לפשיטת רגל".

גוטלר וארדמן גם מביעים "חשש ממשי לגבי כישוריהם של דירקטורים חיצוניים, אשר נבחרו והומלצו על-ידי דירקטוריון החברה ובעל השליטה בחברה", ומדגישים את חשיבות פעילות הדירקטוריון בתקופה הנוכחית, "על-מנת למנוע מבעל השליטה להשתלט על נכסי החברה וכן לצורך חלוקת נכסי החברה באופן שוויוני".

השליטה באיי.די.אן נרכשה על-ידי נחמיה ורומן ירובי בסוף 2011, מידי גוטלר וארדמן, בהשקעה של כ-32 מיליון שקל, בעיקר באמצעות הקצאת מניות. כיום מחזיקים נחמיה וירובי בכ-61% ממניות החברה, הנסחרת בשווי של 11 מיליון שקל, אחרי שבשנה האחרונה איבדה קרוב ל-60% מערכה.

כאמור, בנובמבר האחרון מכרה איי.די.אן את החזקותיה בארבעת נכסי הנדל"ן המניב שהיו לה בגרמניה ובצרפת, ובסיכום שנתי סבלה מירידת ערך של הנכסים בהיקף של קרוב ל-60 מיליון שקל, נוסף על הפסד של יותר מ-70 מיליון שקל שרשמה מחילוט שנעשה לנכסים שלה על-ידי הגורם המממן.

נדל"ן, רפואה ושעה היסטורית

מדוע בהשקת מתחם הרופאים היו הרבה חפירות?

אמש (ב') התקבצו יחד ברמת החייל בתל-אביב רופאים בכירים, יזמי נדל"ן ואנשי עסקים. המטרה: השקת מתחם הרופאים החדש "הברזל 11".

וגם אלמנט ארכיאולוגי היה שם: ברוך חדד, בעלי חברת הבנייה עומר הנדסה, הזכיר לנוכחים כי בניית המתחם הופסקה לאחר שבמהלך עבודת חפירת החניונים התגלתה במקום אבן ביזנטית מבאר קדומה, שגילה הוערך בכ-1,400 שנה. בהמשך חודשה עבודת הבנייה לאחר הפסקה של כמה חודשים, שבמהלכם התקבל אישור רשות העתיקות להעתיק את הבאר לקיסריה.

אפרופו היסטוריה - בעומר הנדסה הזכירו גם כי החברה היתה זו שבנתה בשנות ה-80 את משרדי סמל"ת, והיא גם זו שהרסה את המבנה לטובת הקמת מתחם הרופאים.

הגיעו והתרשמו: פרופ' שלמה משיח; ד"ר יורם וולף, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית; פרופ' דן פליס; פרופ' אריאל פינקלשטיין; פרופ' עדה קסלר; ד"ר מרינה לנדאו; וגם מארגני קבוצת הרכישה של הרופאים, בהם קלמן סופרין, בעלי קבוצת סופרין; האחים רוני ויואל וייס, בעלי קבוצת וייס (לשעבר בעלי קמור מוטורס יבואנית BMW), כאשר קים וייס, בתו של רוני וייס, הייתה אמונה על ההפקה; האדריכל עמי מור ממשרד יסקי מור סיון, מתכנני הפרויקט; חבר הכנסת לשעבר אופיר פז פינס, שרכש נכסים במתחם; אורי וילד, מנכ"ל קבוצת האנרגיה אדלטק; דודי כהן, מפכ"ל המשטרה לשעבר; עורכי הדין אמיר חן ושי עדולם ממשרד פישר-בכר-חן-וול-אוריון; צחי סופרין, מנכ"ל קבוצת סופרין; סמנכ"ל הקבוצה, ערן לב; ואחרים.

רוני וייס, שלמה משיח, קלמן סופרין ויואל וייס / צילום: טל מנור
 רוני וייס, שלמה משיח, קלמן סופרין ויואל וייס / צילום: טל מנור

התקווה הישראלית

מי מאמין שיש סטארט-אפים בישראל שדינם שלא להירכש?

עשרות משקיעים מישראל ומחו"ל הגיעו הבוקר (ג') למלון ריץ קרלטון הרצליה, שם התקיים כנס הטכנולוגיה השנתי TECH TREK של בנק ג'פריז, חברת הבנקאות האמריקאית להשקעות גלובליות, בשיתוף לידר שוקי הון, הברוקראז' המייצג את ג'פריז בישראל.

המארחים - נתי גינור, ראש השוק הישראלי בג'פריז; שי בן-יקר, מנכ"ל לידר שוקי הון; ואלון גלזר, סמנכ"ל המחקר - קיבלו את הבאים לכנס, שנערך זו הפעם השלישית ומפגיש בין משקיעים לבין בכירים בחברות ציבוריות מובילות כמו גם חברות פרטיות מתחום ההיי-טק והטכנולוגיה.

הגיעו ונשאו דברים: ביל בריידי, סגן יו"ר ג'פריז וראש הקבוצה הטכנולוגית; דיויד זרבוס, אסטרטג ראשי; ומאט פולץ, ראש תחום האקוויטי.

עוד עלו לבמה: נבות וולק, מנכ"ל מיקרוסופט ונצ'רס ישראל; תומר בר-זאב, מנכ"ל איירון סורס; האנג'ל טל ברנח, מייסד קרן דיסרפטיב; ואייל וולדמן, מנכ"ל ומייסד מלאנוקס.

ברנח ריאיין בכנס את אדם פישר מקרן בסמר ואת סקוט טובין מבאטרי וונצ'ר ושאל אותם מה קרנות הון סיכון מארה"ב מחפשות בישראל. לדבריהם, כיום הסטארט-אפ ניישן מציעה חדשנות במחיר תחרותי יותר מאשר ארה"ב, כמו גם אפשרויות לצמוח ללא הצורך להירכש.

מאט פולץ, שי בן יקר ונתי גינור / צילום: רונן מחלב
 מאט פולץ, שי בן יקר ונתי גינור / צילום: רונן מחלב

פיקוח, תחרות ורגולציה בענף הבנקאות

ד"ר חדוה בר, המפקחת על הבנקים, תשתתף בוועידת שוק ההון 2017 של "גלובס". בר תתארח לשיחה 1:1 עם עירית אבישר, כתבת הבנקים ושוק ההון ב"גלובס", שבה הן ישוחחו על התחרות בענף הבנקאות, על הלחץ מצד הכנסת להגברת הרגולציה על הבנקים, ועל שוק האשראי הקמעוני ביום שאחרי חוק שטרום.

ועידת שוק ההון 2017 Capital Markets, שתתקיים ביום שלישי, 13 ביוני 2017, היא הפלטפורמה המקצועית לניתוח האתגרים העומדים בפני המגזרים הפיננסי והעסקי. הוועידה תארח אנשי עסקים וממשל, מנהלים בכירים, מנהלי השקעות, בעלי שליטה בחברות וכן יזמים ומשקיעים במגוון תחומים, לרבות חדשנות פיננסית טכנולוגית.

ד"ר חדוה בר / צילום: תמר מצפי
 ד"ר חדוה בר / צילום: תמר מצפי