בא.מ.ת מיחשוב מבקשים לשפר שכר לבתו של אחד מבעלי השליטה

וגם: מי הגיע לאירוע מועדון הצעירים של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע?

שירי שפר בוטנר / צילום: יוסי כהן
שירי שפר בוטנר / צילום: יוסי כהן

בא.מ.ת מיחשוב מבקשים לשפר את התנאים והשכר לבתו של אחד מבעלי השליטה

בחברת א.מ.ת מיחשוב מבקשים לשפר את תנאי ההעסקה של מנהלת התקשורת השיווקית בחברה, שירי שפר-בוטנר. לצורך כך מכנסת החברה אסיפת בעלי מניות, וזאת משום ששפר-בוטנר היא בתו של יגאל שפר, אחד מבעלי השליטה בחברה.

שפר מחזיק ב-9.3% מהחברה, והוא חלק מקבוצת בעלי השליטה הכוללת גם את שרגא שחק, יעקב ולטר וראובן שריפט. החברה נסחרת בבורסה בשווי 571 מיליון שקל.

האסיפה תתכנס ב-16 ביולי, ובה יתבקשו בעלי המניות לחדש את ההתקשרות עם שפר בוטנר ל-3 שנים נוספות, ולאשר לה העלאת שכר של כ-15%: מ-13,200 שקל בחודש, ל-15,200 שקל בחודש. השכר הוא עבור 80% משרה. בנוסף החברה מבקשת לאשר לשפר בוטנר מענק התמדה חודשי בסך 400 שקל שיתקבל בתום השלמת כל שנת העסקה.

עוד תקבל שפר בוטנר תשלום עלות החזקת רכב של עד 3,200 שקל בחודש, תנאים סוציאליים מסוימים והחזר הוצאות עסקיות. בסך-הכול תגיע עלות שכרה של שפר בוטנר לכ-268 אלף שקל בשנה.

שירי שפר בוטנר / צילום: יוסי כהן
 שירי שפר בוטנר / צילום: יוסי כהן

טלרד פתחה את המסחר בתל-אביב

וגם: רגע נוסטלגי משנות ה-80

הבוקר (ה') הגיעו בכירי חברת טלרד לבורסה לניירות ערך בתל-אביב. המטרה: פתיחת יום המסחר.

טלרד, הנמצאת בשליטת קרן פורטיסימו, מוכרת מוצרים ושירותים בתחום התקשורת האלחוטית, בישראל ובעולם. רן בוקשפן, מנכ"ל החברה, הזכיר על הפודיום כי "היו ימים שבכל בית בישראל היה מכשיר טלפון של טלרד. זה לקח 66 שנים, והיא הונפקה בבורסה בתל-אביב. היום טלרד מגיעה פעם נוספת לבתים בישראל, הפעם דרך מניות החברה המוחזקות בידי הציבור. חברי הבורסה, הגופים המוסדיים והציבור, נותנים בנו אמון, והאמון מחייב. ההון שגייסנו יאפשר לנו לפתח מוצרים טכנולוגיים ושירותים חדשניים, להתרחב ולצמוח בשווקים בהם אנו פועלים, ארץ ובעולם".

עבור אמנון נויבך, יו"ר הבורסה לניירות ערך שנכח במקום, היה מדובר באירוע נוסטלגי משהו, מאחר שהוא כיהן כסמנכ"ל כספים בחברה בשנים 1981-1983.

עוד נכחו: רותי סמג'ה, סמנכ"לית הכספים; וחני שטרית-בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה לניירות ערך, שציינה כי טלרד היא החברה החדשה השביעית שמנפיקה מניות השנה בבורסה.

החברה הנפיקה לציבור כ-24% מהון המניות, ובנוסף בוצעה הצעת מכר על-ידי בעלת השליטה קרן פורטיסימו, כור והמנכ"ל, של כ-25% נוספים. בסך-הכול גויסו מהציבור כ-163 מיליון שקל, לפי שווי שוק של כ-334 מיליון שקל".

רותי סמג'ה רן בוקשפן אמנון נובך וחני שיטרית בך / צילום: גיא אסייג
 רותי סמג'ה רן בוקשפן אמנון נובך וחני שיטרית בך / צילום: גיא אסייג

זה לא הגיל

מי הגיע לאירוע מועדון הצעירים של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע?

אמש (ד') ערך מועדון הצעירים של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע, WeizmannVibe, ערב בסימן צעיר לא פחות, בחסות בנק ההשקעות השווייצרי פיקטט.

באירוע, שהתקיים במתחם "זאפה" בהרצליה פיתוח, האזינו הנוכחים להרצאתו של ד"ר תום רן מהמחלקה למדעי מחשב ומתמטיקה שימושית במכון ויצמן על המחשב הביולוגי.

רן הסביר כיצד "במקום לבנות מחשב ממרכיבים אלקטרוניים, יצרנו מחשב מחומרים ביולוגים גנטיים - קטעי DNA. הגודל שלו כה קטן, עד שטיפת מים מכילה טריליוני מחשבים חכמים מהסוג הזה. נוכל לבלוע כדור שמכיל המוני 'מחשבים ביולוגים' קטנים, והם יהיו מעין 'רופא בתוך תא'. הם יטיילו בגופינו, יהיו מסוגלים לזהות מחלה ולטפל בה, כאשר אנו כלל לא מודעים לתהליך שמתרחש אצלנו בגוף".

לדבריו, "המטרה היא להילחם במחלות מסוכנות, ולא חלילה שילדים ידפיסו וירוסים. כך למשל נוכל לשחזר קלסתרון של פושע בזירת אונס דרך DNA בלבד".

בחלקו האמנותי של הערב עלה לבמה גורי אלפי.

את פני הבאים, שהיו אף שהגדירו אותם כדור הבא של המשק, קיבלו עמיר שאלתיאל, יו"ר מועדון הצעירים באגודת הידידים ויו"ר קבוצת אלדר; ויעל גורן וגמן, מנכ"לית אגודת הידידים.

הגיעו ותרמו לאווירה הצעירה צעירים בנפשם וברוחם: איש העסקים מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט; ליעד כהן, מנכ"ל גלעם ורעייתו מיכל; איתי קשטן, מנכ"ל קבוצת קשטן; לימור גנות, מנכ"לית דבו השקעות; היזם אביעד מייזלס; אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל; מהרטה רון, סגנית ראש עיריית תל-אביב-יפו, ובעלה, איש העסקים ערן רון; יואב זיסקינד, בנו של בכיר טבע לשעבר דן זיסקינד; אילן ארצי, מנהל השקעות ראשי בהלמן אלדובי; דרור תורן, מנכ"ל חטיבת המגורים בקבוצת אמריקה ישראל; פרופ' רן בליצר, מנהל מכון כללית ומחקר בשירותי בריאות כללית; ד"ר ערן אדן, מייסד ומנכ"ל MeMed ובנו של מולי אדן, לשעבר נשיא אינטל ישראל; הפסיכולוגית נטלי סגול, בתו של סמי סגול; שי טייטלבוים, סמנכ"ל בחברה להגנת הטבע ובנה של דבורה טייטלבוים ז"ל, ממציאות תרופת הקופקסון; אילן פוקס, מנכ"ל אצטדיון סמי עופר; ואחרים.

שי טייטלבוים מהרטה רון וערן רון/ צילום: איתי בלסון ועידן זליקוביץ מכון ויצמן למדע
 שי טייטלבוים מהרטה רון וערן רון/ צילום: איתי בלסון ועידן זליקוביץ מכון ויצמן למדע