נעילה חיובית בבורסת ת"א; מניית פורסייט זינקה ב-6%

מגמה חיובית בבורסות אירופה ויציבות בוול סטריט ■ היום החלטת הריבית בארה"ב - סיכויים גבוהים מאוד להעלאת ריבית ■ בנק ירושלים בהמלצה שלילית על סקטור הגז

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') בעליות, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ויציבות בוול סטריט. 

 

בשוקי העולם נושאים עיניים היום לעבר ארה"ב, שם הפדרל ריזרב יפרסם היום את החלטת הריבית לחודש יוני. נכון לעכשיו השוק מעריך סיכויים כמעט של 100% להעלאת ריבית ואם יו"ר הפד ג'נט ילן תודיע משהו אחר זה יהווה הפתעה גדולה. נכון להיום הריבית בארה"ב עומדת על 1% וההערכות מדברות על העלאה של 0.25% ל-1.25%. המשקיעים יעקבו בדריכות אחרי דבריה של ילן כדי לדלות רמזים גם באשר להעלאת ריבית נוספת עוד השנה. 

בפסגות העריכו אתמול כי "הרגיעה בשווקים מעידה שהמשקיעים עוד לא הפנימו שתוכניות הנשיא טראמפ לא יצאו לפועל בשנה הקרובה בשל החקירה על קשרי הקמפיין שלו עם בכירים רוסים בזמן הבחירות בארה"ב". הכלכלן הראשי של בית ההשקעות יניב חברון מעריך כי "זה די נס שהשווקים עד עכשיו לא ממש איבדו מומנטום. בתקופה הקרובה השוק צפוי להגיב בצורה 'עצבנית' על כל חדשה שתעלה 'ניחוח' של ראיה התומכת בפעילות פושעת מצדו של הנשיא. במקביל, המשקיעים וודאי ישאלו עצמם יותר ויותר עד כמה ההתעסקות הבלתי פוסקת מצדו של טראמפ בנושא חפותו, תגזול ממנו משאבים וכוחות להם הוא זקוק בכדי להעביר בקונגרס את הרפורמות הרבות להן הוא התחייב".

"יש שינוי מגמה אמיתי בבורסת בת"א"

המפקחת על הבנקים חדוה בר ביקרה אתמול בוועידת שוק ההון של "גלובס" את התנהלות הבנקים בפרשת אליעזר פישמן, ואמרה כי לא היו ביטחונות ולא פקודות סטופ-לוס. היא לא חוששת מוועדת חקירה פרלמנטרית בעניין החוב של פישמן ומודה שבעבר "נעשו דברים קשים שהובילו לתופעת הלווים הגדולים" (לכתבה המלאה)

גם הממונה על שוק ההון דורית סלינגר התייחסה אתמול בוועידת שוק ההון לעניין החובות של הטייקונים ואמרה כי הרשות שבניהולה תשתף פעולה באם תהיה חקירה בעניין. סלינגר אמרה כי "לאורך השנים אנחנו רואים יותר התמקצעות ואקטיביות של משקיעים מוסדיים. ובהחלט אנחנו רואים שיפור גם במקצועיות וגם ברכישת מיומנויות בניהול חובות" (לכתבה המלאה)

איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה, אמר אתמול בוועידה כי "אין ספק שיש שינוי מגמה אמיתי בבורסת בת"א. רואים מתחילת השנה עלייה ניכרת במחזורים. יש כבר שבע חברות שביצעו הנפקה ראשונית, ויש עוד בקנה. הפוטנציאל בבורסה הישראלית גבוה מאוד. אין שום סיבה שהבורסה שלנו לא תשקף את עוצמתה של הכלכלה המקומית. שינוי החוק שבדרך גם יאפשר לנו שיתופי פעולה עם בורסות אחרות. אני אופטימי מאוד" (לכתבה המלאה)

חברות הפארמה הגדולות ריכזו עניין לאחר הירידות אמש: נציין את מיילן , פריגו , וטבע .

מניות הגז ובראשן ישראמקו  ודלק קידוחים  ריכזו עניין שלילי על רקע סקירה על סקטור הגז מטעם בנק ירושלים. במסגרת הסקירה, הוריד הבנק המלצה לישראמקו ומחיר היעד הופחת ל-41 אגורות. עוד על פי הסקירה, דלק"ד היא המניה המועדפת בסקטור.

משה ממרוד, בעל השליטה ביבואנית מכשירי החשמל תדיראן , מכר כ-4% מהון החברה (כ-346 אלף מניות) תמורת כ-34 מיליון שקל. המכירה, שבוצעה אתמול מחוץ לבורסה, נעשתה לפי מחיר מניה של 97 שקל - נמוך ב-1% משוויה בעת פתיחת המסחר אתמול.