צפו: ביקור במסעדה החדשה בת"א שכולם מדברים עליה

מספרים שהיא המסעדה הכי חמה בת"א, היא זכתה לביקורות מצוינות, ומי שרוצה להשיג בה שולחן מוזמן לתפוס מקום בתור שמשתרך תדיר בכניסה: ביקור במסעדת "יא-פאן" שנפתחה לפני כחודש ומציעה אוכל רחוב יפני בפרשנות מקורית של השף יובל בן נריה

צ'ק אין, מסעדת יא פאן / צילום: אורן הראל
צ'ק אין, מסעדת יא פאן / צילום: אורן הראל

אם חייתם כאן בחודשים האחרונים, כנראה ששמעתם על "יא-פאן", המסעדה החדשה והשלישית במספר של השף יובל בן נריה, מחלוצי המטבח האסייתי החדש בזירה המקומית.

החידוש במטבח המכונה "pan Asian" הוא בחיבור בין ריחות וטעמים אשר מזוהים עם מקומות שונים ביבשת. בשנים האחרונות במקביל להתכתבות עם המטבחים מאזור דרום מזרח אסיה במסעדת "טאיזו" היוקרתית, הוא החל לחקור את אוכל הרחוב היפני, וכך מהלך שהתחיל עם פתיחת הדיינר היפני "מיאזאקי" בשוק צפון שהתמקד בראמן ושיפודים, מקבל דחיפה נוספת בצורת הביסטרו האופנתי שמתפקד כמעין בן-כלאיים של קודמותיו.

המסעדה נפתחה ברחוב נחמני בתל-אביב במקום בו פעלה מסעדת "פרונטו" בגרסתה הקודמת במשך שני עשורים, ואחריה סניף של "גוצ'ה" שניסה את מזלו. כעת, החלל הפנימי עוצב מחדש בסגנון מודרני אשר מזגזג בין המינימליסטי לתעשייתי. את הקירות האפורים מעטרים עיגולי מראות קטנים ובולטים, ומעל הבר אשר תופס את רוב החלל מפוזרות רשתות מלבניות צבעוניות, שמזווית מסוימת הן אולי נראות כמו עפיפונים מתכתיים.

התפריט מתחלק לשני חלקים מרכזיים, ראשונות ועיקריות, שמבוססות כולן על אלמנטים שנרקחים במקום מתערובות התבלינים ועד המיסו ורוטב הסויה, ומתחקות אחר הטעם החמישי והחמקמק, האומאמי: לא מתוק, לא מלוח, לא מר ולא חריף. טעים, על-פי הגדרה.

כמו כן, התפריט בנוי על תפיסת הקיימות הדוגלת בבישול כל חלקי הבשר והדגה, במטרה למנוע הרג לא פרופורציונלי של בעלי החיים.

כך, תוכלו למצוא כאן מנות נועזות כמו שיפודי לב שור, אשכי עגל ומוח עגל בטמפורה, אותן מאזנות בעדינותן מנות כמו סושי בהרכבה אישית וצלחת סשימי על הר של קרח וחמאת סאקה - מנה שלבדה, כך לטעמי לפחות, שווה את ההגעה.

כחלק מהקז'ואליות הזאת במסעדה לא לוקחים הזמנות טלפוניות מלבד ערבי שישי, מה שאומר שבכל יום אחר תצטרכו לסמוך על מזלכם או לבחון את סבלנותכם.