שירות חדש: אישור מסים לטאבו ישירות למחשב עורך הדין

עד היום, לאחר שעובדי מיסוי מקרקעין סיימו לטפל בשומה שהוגשה בגין עסקת נדל"ן, נדרשו עורכי הדין להמתין מספר שבועות עד לקבלת האישורים לרישום העסקה בפנקסי רישום המקרקעין (טאבו) באמצעות הדואר

משרדי הטאבו בתל אביב / צילום: תמר מצפי
משרדי הטאבו בתל אביב / צילום: תמר מצפי

מבצעים עסקת נדל"ן וזקוקים לאישור תשלומי מס לצורך רישום העסקה בטאבו? בעקבות שדרוג של מערכת רשות המסים, לא תצטרכו יותר להגיע פיזית למשרדי מיסוי מקרקעין להנפקת האישור.

עד היום, לאחר שעובדי מיסוי מקרקעין סיימו לטפל בשומה שהוגשה בגין עסקת נדל"ן, נדרשו עורכי הדין להמתין מספר שבועות עד לקבלת האישורים לרישום העסקה בפנקסי רישום המקרקעין (טאבו) באמצעות הדואר, או לחלופין להגיע באופן פיזי למשרד מיסוי המקרקעין הרלוונטי ולקבל את האישור באופן ידני.

מרשות המסים נמסר היום (א') כי "התהליך האמור היווה גורם מעכב בהשלמת רישום עסקאות נדל"ן בפנקסי רישום המקרקעין, היקשה על הציבור וכן הציב את מדינת ישראל במקום נמוך במדד רישום עסקאות נדל"ן הנערכת על-ידי הבנק העולמי (doing business)".

כדי לשנות את מצב הקיים, השיקו ברשות המסים, יחד עם אגףרישום המקרקעין במשרד המשפטים, שירות חדש המאפשר לעורך הדין המייצג בעסקה להיכנס למערכת המייצגים הממוקמת באתר האינטרנט של רשות המסים ולהוציא, מיד לאחר השלמת הטיפול בשומה, אישור לרישום העסקה בפנקס רישום המקרקעין, זאת מהמחשב במשרדו.

עוד נמסר היום מרשות המסים כי "במקרה שבו קיימת בעיה עם הוצאת האישור (חוסר בנתונים, נתונים שגויים וכיוצ"ב), יכול עורך הדין ליצור קשר באמצעות המערכת עם מוקד התמיכה הארצי של מיסוי מקרקעין, אשר יפעל לשם תיקון הבעיה באופן מיידי ויאפשר הוצאת האישורים. השירות החדש צפוי לחסוך זמן ומשאבים לציבור בכלל ולציבור המייצגים בפרט וכן להקל על עומסי העבודה במשרדי מיסוי מקרקעין".