תקציב הפרסום של מותג הרכב רנו יוצא למכרז

על התקציב, בהיקף של כ-10 מיליון שקל, יתמודד בין היתר פרסום זרמון

קבוצת קרסו נערכת לשינוי במערך הפרסום שלה: ל"גלובס" נודע כי החברה יוצאת למכרז על תקציב הפרסום של מותג הרכב רנו. התקציב, בהיקף של כ-10 מיליון שקל, מטופל בשנים האחרונות במשרד הפרסום four. 

מערך הפרסום של קבוצת קרסו מורכב משני משרדי פרסום: משרד הפרסום ענבר-מרחב, שמטפל בתקציבי ניסאן ואינפיניטי; ומשרד הפרסום four, שמטפל בדאציה ורנו.

תקציבי רכב נחשבים לאסטרטגיים מאוד במשרדי פרסום בארץ ובעולם, והם נחשבים לקטרים הבולטים של התעשייה, הן בשל היקפי התקציבים והן בשל אופי העבודה הפרסומית שהם מאפשרים לעשות. עם זאת, בארץ נוטים יבואני הרכב לפצל את תקציבי הפרסום של המותגים בין כמה משרדים. התוצאה היא שחלק ניכר מהמשרדים הגדולים כבר מטפלים בתקציבים מנוגדי אינטרסים.

למעשה, מבין 25 המשרדים הגדולים, אין כמעט משרד שפנוי לטפל בתקציב. היוצא דופן הוא פרסום זרמון, שהיה עד לאחרונה חלק ממערך הפרסום של קבוצת לובינסקי. זרמון טיפל במשך שנים במותג סיטרואן ובהמשך עבר לטפל בלובנסקי טרייד. 

כאמור, תקציב רנו מטופל בשנים האחרונות במשרד הפרסום four, אליו הועבר באופן מפתיע, לאחר שבקרסו החליטו להיפרד ממשרד הפרסום y&r. 

‏הפסקת ההתקשרות של רנו עם y&r ‏לא הייתה  מהלך שגרתי, שכן המשרד טיפל בתקציב חודשים ספורים בלבד, והוא קיבל אותו לטיפולו לאחר מכרז ארוך שנמשך חודשים ארוכים.

התקציב הגיע ל-y&r לאחר שבגליקמן-שמיר-סמסונוב הוחלט לוותר על תקציב רנו לטובת טיפול בחלק הארי של תקציבי קבוצת כלמוביל. בעקבות המהלך של גליקמן הועבר התקציב ל"משמורת" במשרד הפרסום ענבר-מרחב-ניסן, שאמור היה לטפל בו עד למציאת משרד חדש.

ברנו העריכו אז כי מעבר לעבודה עם משרד פרסום קטן ו"בוטיקי", כמו גם עם חברת מדיה מתמחה, יצמצם עלויות באופן ניכר. ואכן, העבודה עם four הוכיחה את עצמה והנפיקה תוצרים קריאטיביים שזכו לתשבוחות. לראיה - לא מזמן זכתה קבוצת קרסו בתואר יבואן מצטיין הניתן רק ל 12 יבואנים בעולם מתוך מאות.