אושרה תביעה נגזרת בגין דמי הניהול ששולמו בקרן סלע קפיטל

התקופה שעבורה אושרה התביעה - 2013-2011 ■ חברת הניהול של סלע קפיטל, בראשות שמואל סלבין, נהנתה ב-2016 לבדה מתגמולים בסכום דומה של כ-18 מיליון שקל

שמואל סלבין / צילום: איל יצהר
שמואל סלבין / צילום: איל יצהר

השופטת רות רונן מבית המשפט המחוזי בתל-אביב אישרה ניהול תביעה נגזרת בשם קרן הריט סלע קפיטל נגד חברת הניהול שלה, סלע קפיטל אינווסטמנט, בעקבות בקשה שהגישה חברת ק.ר.נ.א.

את התובעת מייצג משרד עורכי הדין צמח-שאשא. התקופה שעבורה אושרה התביעה להתנהל היא בין נובמבר 2011 ועד סוף 2013, וזאת משום שלפי החלטת השופטת, "בתקופה זו הסכם הניהול המקורי היה חסר תוקף, הן כלפי הקרן והן כלפי חברת הניהול".

ההחלטה קובעת כי בהתאם להוראות תיקון 16 לחוק החברות לאותה תקופה, הסכם הניהול של חברת הניהול לא היה בתוקף, וזאת משום ש"היה צריך להביאו לאישור האסיפה". שאר טענותיה של התובעת נדחו על-ידי בית המשפט - ובהן בקשה לתביעת הדירקטורים בחברה.

בחברת הניהול של סלע קפיטל מחזיקים, בין השאר, יו"ר החברה שמואל סלבין, אלי בן-חמו ויצחק סלע (כ-20% כל אחד).

מדובר בתקופה שבה הסכומים שאותם קיבלה חברת הניהול מוערכים ב-18 מיליון שקל, ותחת זאת, בהחלטת בית המשפט נקבע כי חברת הניהול תהיה זכאית לשכר ראוי בגין השירותים שהעניקה לקרן, אבל מבקשת "להביא בחשבון שיקולי מדיניות המטים את הכף לקביעה שלפיה יש לפסוק שכר ראוי 'על הצד הנמוך' בתוך מתחם השכר הסביר בקשר עם שירותים כאלה".

סלע קפיטל עלתה לכותרות לפני כמה חודשים בענייני שכר, לאחר שנודע כי חברת הייעוץ והמחקר אנטרופי מתנגדת למדיניות התגמול בקרן, שדחתה בעקבות כך את מועד הכינוס של אסיפת בעלי מניותיה. ההתנגדות של אנטרופי נבעה מכך שבסלע קפיטל ביקשו לאשר את מדיניות התגמול ללא אישור הסכם הניהול של חברת הניהול על-ידי בעלי המניות, וכן משום שהתשלום לחברת הניהול גבוה בצורה ניכרת לעומת הממוצע בענף, ביחס להיקף הנכסים שבידה.

חברת הניהול של סלע קפיטל נהנתה ב-2016 מתגמולים שמנים, בהיקף כולל של כ-18 מיליון שקל, לאחר שקיבלה 16 מיליון שקל ב-2015. הקרן מחזיקה בכ-30 נכסים מניבים בשטח כולל של כ-320 אלף מ"ר ונסחרת בבורסה בשווי המתקרב ל-1.2 מיליארד שקל, אחרי עלייה של כ-15% בערכה מתחילת השנה.

באחרונה עלתה סלע קפיטל לכותרות, לאחר שרכשה את זכויותיו של בנק מזרחי-טפחות במגדל משה אביב (8 קומות), שנמצא במתחם הבורסה ברמת-גן, תמורת 278 מיליון שקל, בתוספת מע"מ, מס רכישה והוצאות עסקה נלוות בהיקף מוערך של 17 מיליון שקל.