מנכ"ל פלאפון: "מהפכת הסלולר רק בראשיתה"

רן גוראון בוועידת MAD: "בתעשיית הסלולר קורים דברים מדהימים, ואנחנו חלק מזה. אנחנו נותנים מסלולים משתלמים ואת הטכנולוגיה הטובה ביותר שיש" ■ "נציג אינטרנט 4 על 4 - מהיר פי ארבעה"

רון גראון / צילום מסך
רון גראון / צילום מסך

"בישראל נוהגים לדבר על מהפכת הסלולר כמהפכה שהייתה, אבל זה לא כך: המהפכה הזאת עדיין בעיצומה, ויש צונאמי של חדשנות, צמיחה, צריכה גדולה של דאטה. הביקוש למוצרי סלולר הוא בלתי סופי, וכולם רוצים יותר זמינות, יותר דאטה ויותר שימושים, ואנחנו כמפעילים צריכים לספק אותם" - כך אמר היום (ד') רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, בוועידת MAD של "גלובס".

"נדמה לנו שהמהפכה הזאת מיצתה את עצמה - אך היא רק בראשיתה: משתמש סלולרי ממוצע  משתמש היום ב 4 ג'יגה לחודש, כבדים ב 10 ג'יגה, וזה עוד יעלה. משתמש כבד יצרוך בעוד כשנה   30 ג'יגה. אלה גידולים אדירים, כי כולנו רוצים יותר גוגל, פייסבוק, יותר וידאו ויותר שימושים.

"איך מספקים את הביקושים האלה? דור 4 לפני סוף הפריסה שלנו בישראל. והדור 4 לא מספיק. ודור 5 בסלולר קרוב יותר ממה שנדמה לנו.

"זה אתגר לא פשוט - חלק מהמפעילים מחכים, מייצרים פתרונות חלופיים. אנחנו בפלאפון החלטנו להשיק אוסף חדש של טכנולוגיות פורות דרך שמצויות בידי מפעילים בודדים בעולם. יש לנו דור חדש של 4 על 4 באינטרנט - זה דור חדש במהירות ומהיר פי ארבעה. 

"פרסנו כ-25% מהטכנולוגיה החדשה, ועד סוף השנה נפרוס כ 50% בפריסה ארצית. בהמשך לקריאה של שר התקשורת איוב קרא שנשקיע בתשתיות - אנחנו משקיעים ולוקחים פוזיציה. משקיעים בחדשנות. הטכנולוגיה המתקדמת שאנחנו מדברים עליה קיימת היום רק אצל 1% מהמפעילים בעולם.

"הישראלי אוהב את הסמארטפון שלו, ולכן הוא מחליף אותו בממוצע כל 3 שנים, וב-2018 70% מהמכשירים יתמכו בטכנולוגיות החדשות

"אינטרנט של הדברים זה אינטנרט חדש שיבוא עוד 3-4 שנים, שימוש חכם בנתונים, וזה יוביל לעלייה של 300 דולר במכשירים המחוברים".

לדבריו, "בסופו של דבר ברור לנו שגם המפעילים האחרים בארץ ילכו בעקבותינו וישקיעו בטכנולוגיות כדי לגשר על הפער, עד שהדור החמישי בסלולר ייכנס". 

עוד אמר גוראון כי "כדי להיות חברת סלולר מצליחה ומותג מוביל, צריך פריסה רחבה, רשת מתקדמת, מסלולים משתלמים, ריטייל - תמהיל שלם. חברות הסלולר הפכו לחברות ריטייל, וכיום פלאפון היא אחת מחברות הריטייל הגדולות בתחום הסלולר בישראל". 

לסיכום דבריו אמר מנכ"ל פלאפון כי "בסלולר קורים דברים מדהימים, ואנחנו חלק מזה. אנחנו נותנים מסלולים משתלמים ואת הטכנולוגיה הטובה ביותר שיש".