מנכ"ל הדואר: להעלות הפטור ממע"מ בקניות ברשת

גולדשטיין בוועידת MAD: "תקרת הפטור ממע"מ מהווה חסם משמעותי בצמיחת הסחר המקוון בישראל" ■ "היום 95% מהקניות ברשת הן מתחת ל-75 דולר"

דני גולדשטיין / צילום: תמר מצפי
דני גולדשטיין / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין, השתתף היום (ד') בוועידת MAD 2017 של "גלובס" והודיע, בין היתר, כי הוא תומך בהעלאת גובה הפטור ממע"מ על קניות באינטרנט ל-100 דולר ויותר.

"דואר ישראל הוביל משהו מאוד חשוב בכל הפעילות של הסחר המקוון, וזה עומד על 3 בסיסים חשובים", אמר גולדשטיין. "אחד מהם זה נושא של מיון ומסירה. מרכז המיון במודיעין הוקם באמצע אפריל, וזה אחד המרכזים המתקדמים עולם. תוך חודשיים הוא הגיע לפעילות מלאה, מהמטוס ועד לנקודת המסירה תוך פחות מ-48 שעות, וזה כבר עובד.

"הדבר הנוסף זה נקודות מסירה. יש לנו מעל 100 נקודות מסירה בכל הארץ. אנחנו מגיעים לכל נקודה בישראל גם מיישובים קטנים, כדי שהסחר יעבוד וכל אחד מהלקוחות יקבל את המוצר שלו בזמן ומהר.

"דבר שלישי וחשוב זה הנושא של המידע. אנחנו יכולים לאסף את כל המידע ולדחוף את המידע. איפה זה נמצא בכל נקודה היום עם טכנולוגיות מתקדמות? אנחנו קוראים את הפריטים במודיעין באו.סי.אר, ומצלמה מיוחדת מזהה את כל הכתובות, דרך בינה מלאכותית, לא משנה איך אייתו את שם היישוב".

- מה לגבי תקרות הפטור ממכס הנמוכה של 75 דולר בישראל?

"אני מאוד בעד להעלות את תקרת הפטור ממכס. ברגע שהעלו מ-50 דולר ל-75 דולר, היה שיפור. אנחנו רואים את זה במדינות כמו ארה"ב, בריטניה ויפן. בארה"ב התקרה היא כבר 800 דולר, בדרום קוריאה זה כבר בסביבות 250 דולר. המדינות מתפתחות לכיוונים האלה, ובכל מקום שזה בוצע, רואים שזה הביא לקפיצה גדולה מאוד. זה יכניס קטגוריות חדשות, כמו קוסמטיקה, שהיום יקרות בישראל, וזה יביא להורדת יוקר המחיה".

לדברי גולדשטיין, "כולם הולכים באותו כיוון של להוריד את המחירים ולהעלות את הערך, וזה דבר שנראה מוזר, אבל זה הכיוון. נסגרות רשתות גם בחו"ל, והכיוון הוא רק אחד - לקנות הרבה, מהר, זמינות, חוויה - והכול באינטרנט. 

"יש נתון נורא מפתיע: היום 95% מהקניות ברשת הן מתחת ל-75 דולר. ברגע שיעלה החסם, אתם תראו קניות יותר גדולות". 

- מתי נקבל את החבילות מהר יותר ובצורה מהירה יותר?

"המהירות תלויה לא רק בדואר ישראל. היא תלויה הרבה באתרים הבינלאומיים. ככל שהם יבינו שחלק מהקנייה זה המהירות של הגעת המוצר. חברות כמו נקסט ועליבבא כבר מתחייבות לבין 5-10 ימי עסקים. אנחנו מתחייבים להעביר את זה מהמטוס לנקודת ההגעה תוך פחות מ-48 שעות. זה לא אומר שלא יהיו טעויות, אבל תזכרו שאנחנו מוסרים 300 אלף חבילות ביום. אני חושב שחלק מהאנשים שיושבים כאן כבר יודעים שהיום המהירות בדואר היא מאוד גבוהה.

"בנוסף, האתרים הבינלאומיים מתחילים להחזיק מלאים כאן בישראל. אנחנו נהיה במרלו"ג שלהם, והם יחזיקו אצלנו מוצרים, כך שזה ייקח פחות מ-24 שעות. הרבה אתרים שעד היום לא עבדו עם מדינת ישראל בגלל כל מיני עניינים, מתחילים לדבר איתנו ולהיכנס איתנו לפעילות אסטרטגית. חלק מהם כבר מנהלים איתנו משא-ומתן".

- נכנסת לדואר לפני שנתיים. מה לגבי האתגר של שיפור התדמית?

"הדואר היה בעולם מאוד ישן של מכתבים ועם תדמית מאוד שלילית של דואר ישן ולא מתקדם. שנתיים אנחנו עוסקים בלקדם את הדואר למקום הנכון מבחינה עסקית. אנחנו משפרים את כל המערכות הטכנולוגיות. אני מבטיח שאנחנו משתפרים מיום ליום, וניראה לגמרי אחרת בתקופה הקרובה". 

עוד לדבריו, "למסור נכון זה למסור מהר. אנחנו לא בתהליך של מסירה שבו אומרים 'אוקיי, הוא בא וקיבל'. אנחנו מסתכלים על לקוח כלקוח חוזר. אנחנו לא נהיה רק הגוף הלוגיסטי שמוסר ואומר 'זהו', אלא שהלקוח יגיד 'וואו, זאת חוויה'. יש המון אפשרויות. אנחנו עושים אפילו שיתוף-פעולה עם GETT (חברת המוניות) לגבי FAST DELIVERY. זה שירות שמאפשר להביא אליך את החבילה תוך חצי שעה. אני קונה באינטרנט בעצמי, וכיום זה מגיע אליי בין שבוע ל-10 ימים".