מנכ"ל ביג פלוס: "נציג רשת רחבה של מתחמי שירות"

מיכאל בר-זאב, מנכ"ל ביג פלוס, הציג בוועידת MAD 2017 את המיזם החדש של החברה, שייצא לדרך בחודשים הקרובים

מיכאל בר זאב  / צילום: תמר מצפי
מיכאל בר זאב / צילום: תמר מצפי

מיכאל בר-זאב, מנכ"ל ביג פלוס, הציג (ד') בוועידת MAD 2017, בשיחה עם ענת ביין-לובוביץ', כתבת הפרסום של "גלובס", את המיזם החדש של החברה, שייצא לדרך בחודשים הקרובים.

"ביג זאת חברה שמפעילה מרכזי קניות, 22 מרכזים מקריית שמונה ועד אילת, בעיקר בפריפריה. ביג מבינה שהלקוח שלה משתנה, ושהיא חייבת לתת לו מענה לעולם חדש.

"עשינו הרבה מחקר, והחידוש שנציג זה רשת מאוד רחבה של מתחמי שירות מתקדמים, שאין כיום בעולם ובטח שאין בישראל. תהיה פריסה ארצית מאוד רחבה שתיתן שירות לכל מדינת ישראל. מתחמים שיאפשרו ללקוח 24/7 מדידה של בגדים או מוצרים שהזמין. יהיו תאי מדידה שאפשר למדוד בהם את הפריט, יהיה איש שירות מבוקר ועד ערב שאפשר לתת לו את הפריט בחזרה אם מה שהוזמן לא מתאים. יש לנו גם דרייב ת'רו. וכל החוויה הזאת מסובסדת על-ידינו לחלוטין ועולה ללקוח אפס שקלים".

- אתם חברת נדל"ן. אתם מרוויחים הרבה כסף מזה שיושבות חנויות על הנדל"ן שלכן ומשלמות לכם שכירות. בשביל מה אתם צריכים את זה?

"העולם משתנה. מה שהלקוח היה יכול למצוא בחנויות פיזיות, היום זה בכיס שלו בסלולר. אם לא נדע לתת לזה מענה בעתיד, נאבד נתח שוק. בתור חברה שיש לה כמעט 30 מרכזים בארה"ב, אנחנו מבינים לאן הדבר הזה הולך. שם 10% מהקניות נעשות באונליין, בישראל כיום רק 5%. אנחנו חייבים לתת ללקוח שלנו את המגוון המלא. שילוב של כלים דיגיטליים וערך, ללקוח החדש שצריך מענה מיידי, אישי, בכל מקום ובכל זמן".

- אילו מותגים יהיו במתחם?

"אני יכול להגיד בשמחה רבה שאחרי שנים של עבודה הצלחנו להחתים עשרות מותגים שהצטרפו אלינו. אלה המותגים המובילים בישראל, אני לא יכול להגיד שמות. יש מעט מאוד מותגים שלא הצטרפו, והמגוון שלנו הוא אדיר. אנחנו נעקוף את כולם בסיבוב ונגיע עם כמות מק"טים (מוצרים בקטלוג) אדירה, וזה לא יהיה ג'אנקיה (מלשון ג'אנק)".

- מה תהיה מערכת היחסים בין הקניון הפיזי לקניון הווירטואלי? בסוף מה שתרוויחו בכיס אחד יירד לכם מכיס אחר.

"בסוף הלקוח מחליט מה הוא קונה ומתי. לא אני מחליט. אני צריך לתת לו את כל האופציות. מערכת האי-קומרס תהיה נפרדת, למעט מתחמי הקליק 'אד קולקט', לא יהיה קשר לחנויות הפיזיות שיש אצלנו במתחם. בסופו של דבר ביג פלוס וביג זה דבר אחד. הן לא הולכות להיות נפרדות. תהיה סינרגיה מלאה בין האופליין לאונליין.

"אנחנו צריכים לראות מה בסוף הלקוח רוצה, מה מעניין אותו. אנחנו באמת רוצים להקשיב לצרכים האמיתיים. אנחנו נעלה מהיום הראשון הצעה מאוד-מאוד רחבה באונליין. בהמשך נציע עוד ועוד שירותים שיחברו בין הלקוח לבין המתחמים הפיזיים".

- ספר על נקודות במעבר הזה שבהן הייתה לכם התלבטות, והייתם צריכים לקבל החלטה משמעותית.

"ההתלבטות הראשונה שלנו הייתה אם לקנות או לבנות. לקנות אופרציה קיימת או לבנות מאפס משהו שמותאם לצרכים שלנו. אני חושב שהתקבלה החלטה מאוד חכמה של לפתח פלטפורמה מאפס. היינו חייבים לעשות את זה כך.

"התלבטות נוספת הייתה כיצד לחבר את עולמות האונליין והאופליין מהיום הראשון. מה שחשפנו היום זאת בעצם ההחלטה שהתקבלה".

- אז מתי המיזם עולה לאוויר?

"בחודשים הקרובים, אני לא יכול להגיד יותר מזה".