סאגת ערוץ הכנסת: המדינה מבקשת לדחות את הדיון בבג"ץ

בצעד מפתיע ביקשה הפרקליטות לדחות את הדיון בעתירות שהגישו חדשות 2 ו-RGE נגד זכיית ערוץ 20 בהליך, ולאפשר למועצת הכבלים והלוויין לקיים דיון נוסף בסוגיות שעלו בעתירות

ערוץ הכנסת לוגו
ערוץ הכנסת לוגו

אחרי העתירות לבג"ץ בעקבות זכייתו של ערוץ 20 במכרז על הפעלת ערוץ הכנסת ב-10 השנים הקרובות, פרקליטות המדינה מסרה היום (א') את עמדתה בסוגיה ובה עמדה מעט מפתיעה. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט העליון לדחות את הדיון שהיה אמור להיערך ביום רביעי הקרוב (ה-19 ביולי), כך שמועצת הכבלים והלוויין תוכל לקיים דיון נוסף בחלק מהסוגיות שעלו בעתירות.

קיראו עוד ב"גלובס"


המועצה אמורה להתכנס ביום חמישי, 20 ביולי, והפרקליטות מבקשת שיתאפשר לה להגיש את עמדתה עד ה-24 ביולי - רק 3 ימים לפני המועד המתוכנן שבו אמור ערוץ 20 להתחיל בהפעלת ערוץ הכנסת. 

ככל הנראה, מאחורי המהלך עומד ניסיון של המועצה להראות כי היא דנה ברצינות גם בכשלים שעלו לכאורה בעתירות שהוגשו, ולצמצם ככל האפשר את נכונותו של בג"ץ לקבל החלטה שתעכב את התהליך ותמנע את ההחלפה במועד המקורי שתוכנן.

כזכור, לפני כשבועיים עתרה חברת החדשות של ערוץ 2, המפעילה כיום את ערוץ הכנסת, נגד החלטת מועצת הכבלים והלוויין שקבעה כי ערוץ 20 הוא הזוכה במכרז. בחדשות 2 טוענים, בין היתר, כי ההצעה שהגיש ערוץ 20 היא "הצעה תכסיסנית", בשל העובדה שההתחייבויות המפורטות בפרק התוכן של הערוץ אינן עולות בקנה אחד עם התוכנית העסקית שהגישה החברה.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין ישגב נקדימון ודקלה בירן, מובא ציטוט מפי היועצות הכלכליות למכרז, שלפיו "בבדיקת התאמת פרק התוכן לתוכנית העסקית נמצא כי (בהצעה של ערוץ 20) אין התאמה בין התוכנית העסקית לפרק התוכן... נושאי המליאה ושידורי הכנסת והוועדות כלל לא מופיעים במצבת כוח-האדם וכן קטגורית הדוקו וקטגורית חדשות הכנסת... על כן נמצא כי התאמת וסבירות עלויות התוכניות לפירוט בפרק התוכן לוקה בחסר".

ההצעה של חדשות 2 הגיעה למקום השלישי בלבד במכרז להפעלת ערוץ הכנסת, והיא דורגה בפער קטן אחרי הצעתה של RGE (בעלת ערוץ 10). לאור זאת דורשת עתירת חדשות 2 לפסול גם את הצעת RGE. במקביל הגישה גם RGE עתירה לבג"ץ בעניין, ובה היא מבקשת לפסול את הצעת ערוץ 20 ולהכריז עליה כזוכה במכרז. 

את ההצעה של RGE הוביל סמנכ"ל הדיגיטל של החברה, ערן טיפנברון, וגם בעתירה שהוגשה מטעמה, באמצעות עורכי הדין זוהר לנדה ורונן ריינגולד, נטען כי ההצעה הזוכה של ערוץ 20 הייתה "הצעה תכסיסנית".