עתירה לבג"ץ: בטל את מינוי שמעון אלקבץ למפקד גל"צ

איש התקשורת יוסי לוי, שהיה מועמד בעצמו לתפקיד מפקד גל"צ, טוען בעתירה כי הליכי האיתור והמינוי לתפקיד - שבמסגרתם נבחר אלקבץ ע"י ועדה בראשות האלוף יפתח רון-טל וע"י שר הביטחון אביגדור ליברמן - "היו בבחינת משחק מכור"

איש התקשורת יוסי לוי הגיש היום (ב') עתירה לבג"ץ בבקשה לבטל את הליך האיתור שבסיומו מונה שמעון אלקבץ למפקד הבא של גלי צה"ל.

לוי, בעבר עיתונאי בכיר ב"מעריב" ובהמשך יועץ תקשורת ששימש בין היתר כיועצם של בנימין נתניהו ושל אביגדור ליברמן, התמודד בעצמו על תפקיד מפקד גלי צה"ל, ואף זומן לראיון בפני חברי ועדת האיתור. עוד לפני שהתבררו המלצות הוועדה כבר פנה לוי במכתב למי שעמד בראשה, האלוף במיל' יפתח רון-טל, ולשר הביטחון, אביגדור ליברמן, בטענה כי הליכי המינוי לא היו תקינים.

כעת הוא טוען ,בעתירה שהגיש באמצעות עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת, כי "הליכי האיתור והמינוי לתפקיד היו בבחינת משחק מכור", וכי התנהלות ועדת האיתור כלפיו "מוליכה למסקנה כי המטרה הייתה לחסום את מועמדותו, על-מנת שלא ייכלל בין שלושת המועמדים שעליה ממליצה הוועדה".

בעתירה מוסבר כי הפנייה לבג"ץ אינה נעשית במסגרת של עתירה מינהלית רגילה, ואין בה כוונה להצביע על פגמים המצדיקים "הפחתת ניקוד" לשלושת המועמדים ששמותיהם נמסרו לבסוף כמומלצים לשר הביטחון, אלא לבסס את הטענה כי מועמדותו של לוי לא נשקלה מעולם "בלב פתוח ובנפש חפצה".

למעשה, הטיעון המרכזי שבלב העתירה הוא כי המינוי נתפר מראש עבור אלקבץ, כשהראיות המרכזיות שמובאות לכך הן פרסומים בכלי תקשורת שונים (אתר וואלה ועיתון "גלובס"), שבהם הוזכר כבר עם תחילת ההליך כי על-פי הערכות אלקבץ הוא המועמד המוביל לתפקיד.

לוי גם טוען בעתירה כי שמע על כך שהתפקיד תפור עבור אלקבץ מ"גורם המקורב לאחד מחברי ועדת האיתור". עוד מוזכרת בעתירה העובדה כי אלקבץ החליט לעזוב את תפקידו כסמנכ"ל הרדיו של תאגיד השידור זמן קצר לפני הגשת המעומדות שלו ובלוח זמנים התואם את הכניסה לתפקיד מפקד גלי צה"ל.

"העותר אינו בא להטיל ספק ביושרו, יושרתו וכישוריו (של אלקבץ), ואולם עצם הנכונות לעזוב את התפקיד הבכיר שבו נשא במסגרת תאגיד 'כאן', שבא זה מקרוב לעולם התקשורת, בהצטרף עובדה זו לעובדה שבסופו של יום (הוא נבחר לתפקיד), מעוררת תהייה רבתי וסימני שאלה, האם אכן התקיים כאן הליך פתוח - או שמא הליכי המיון והאיתור נעשו למראית עין בלבד", נכתב בעתירה.

בעתירה נכללות גם טענות בנוגע ליחס לו זכה לוי בעת הראיון שנערך לו לתפקיד, כשבמסגרת זאת, לטענתו, רון-טל יצא מהחדר, ומחליפו, חבר הוועדה האלוף מוטי אלמוז, "הביע חוסר עניין גמור במתרחש ומיקד את כל תשומת-לבו במשך כל הראיון במכשיר הטלפון הסלולרי שלו".

לאור כל זאת מבקש לוי באמצעות עורכי דינו כי בג"ץ יקבע דיון דחוף בעתירה ויוציא צו ביניים שיעצור את מינויו של אלקבץ וכן צו על-תנאי שיורה למדינה לנמק מדוע לא יובטל המינוי.