חשד: סוחרי עתיקות ביצעו עבירות מס בהיקף כ-20 מיליון דולר

כך עולה מחקירה משותפת למשטרה, רשות המסים ורשות העתיקות, שעצרו הבוקר 5 חשודים בפרשה

סוחרי עתיקות בישראל ביצעו לכאורה תרמית מס בהיקף של כ-20 מיליון דולר, יחד עם אדם המתגורר בארה"ב - כך עולה מחקירה משותפת לרשות המסים, רשות העתיקות והמשטרה.

היום (א') בשעות הבוקר המוקדמות פשטו חוקרי משטרה - במסגרת פעילות משותפת עם חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום ברשות המסים והיחידה למניעת שוד של רשות העתיקות - על בתיהם ועסקיהם של 5 תושבי מזרח ירושלים החשודים בעבירות מס בהיקף נרחב.

במהלך הפשיטה נעצרו כל החשודים בפרשה, ובחיפוש שנערך נתפסו ראיות וממצאים, בהם סך של כ-400 אלף דולר במזומן, רכב יוקרה, עתיקות חשודות כגנובות וחשבונות בנק שהוקפאו לצורכי חקירה.

ראשית החקירה לפני כחודשיים, אז התקבל במשטרה וברשויות העתיקות והמסים מידע, לפיו מספר סוחרי עתיקות המתגוררים בישראל מנפקים קבלות וחשבוניות החשודות כפיקטיביות, בגין עתיקות שנרכשו לכאורה על-ידי אדם נוסף המתגורר בארה"ב. בעקבות המידע שהתקבל פתחו הרשויות בחקירה סמויה, במהלכה נאספו ממצאים וראיות, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שהביאו לגיבוש תשתית ראייתית כנגד החשודים.

במסגרת החקירה הסמויה עלה כי מזה כ-7 שנים מתנהל קשר עסקי בין החשודים לבין אותו אדם המתגורר בארה"ב, במהלכו כאמור, על-פי החשד, סיפקו החשודים חשבוניות פיקטיביות עבור עתיקות שלכאורה נרכשו מישראל, בגינן אותו תושב ארה"ב קיבל החזרי מס לאחר שהצהיר עליהן, ואת חלק מההחזר היה מעביר לחשבונותיהם של החשודים. הסכום המצטבר לגביו בוצעו העבירות עומד על כ-20 מיליון דולר כאמור.

הבוקר, כאמור, עברה החקירה לשלב הגלוי, עם פשיטת המשטרה, יחד עם היחידה למניעת שוד של רשות העתיקות ורשות המסים, על בתיהם ועסקיהם של החשודים.

החשודים הובאו לחקירה במחלק ההונאה בירושלים, שם נחקרו בחשד לעבירות מס, הלבנת הון וזיוף מסמכים; ובהמשך היום הם יובאו בפני בית המשפט, שם תבקש המשטרה להאריך מעצרם.

מדובר בחקירה נרחבת כנגד עבירות מיסוי, זיוף והלבנת הון בהיקף נרחב וחוצה מדינות, שבוצעה בשיתוף-פעולה מלא עם רשות העתיקות ורשות המסים, ושהתקיימה במקביל על-ידי הרשויות בארה"ב, במהלכה בוצע שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שהביאו לתפיסתם של ממצאים וראיות ששימשו לגיבוש התשתית הראייתית כנגד החשודים.