WAZE מוסיפה תמיכה בנתיבי אגרה מבוססי גודש

התכולה החדשה מיועדת למנויים ולרכבים בתפוסה גבוהה ■ תאפשר ניווט דרך הנתיב המהיר, אחרי שזה הוסר מ-Waze בשנה שעברה

חברת גוגל מודיעה על תכולה חדשה ביישומון הניווט הפופולרי Waze, אשר תתמוך בניווט ידידותי יותר דרך הנתיב המהיר - נתיב אגרת הגודש הראשון (והיחיד כיום) בישראל. התכולה תאפשר לנהגים להוסיף נתיב זה כאפשרות ניתוב זמינה במידה ויסמנו שהם בעלי מנוי פעיל בנתיב המהיר או יאפשרו שימוש בנתיבים בתשלום, כל עוד היא חוסכת 2 דקות לפחות מזמן הנסיעה.

במקרה שלנהג/ת אין מנוי לנתיב המהיר, Waze עדיין עשויה להציע לו אפשרות לנסיעה בנתיב זה. נהג אשר יבחר לנסוע בנתיב המהיר ללא מנוי יצרך לעבור דרך קופות התשלום בחניון ה"חנה וסע" במחלף שפירים ולשלם במזומן עבור הנסיעה, או לזכות במעבר חופשי ללא תשלום במידה וברכב נמצאים 4 נוסעים או יותר. שירות ה-Waze Carpool של היישומון מאפשר לנהגים לאסוף נוסעים בתשלום ובכך להגדיל את מספר הנוסעים הנמצאים ברכבם, במטרה להגיע למינימום הנדרש לנסיעה ללא תשלום בכבישים מבוססי אגרת גודש.

פיתוח זה מגיע בהמשך לסכסוך מתוקשר בין חברת הנתיב המהיר לבין גוגל, לאחר שהאחרונה הסירה את הנתיב המהיר מאפשרויות הניווט ב-Waze. ב-Waze טענו כי הם מתקשים להציג הערכות זמנים נכונות בדבר הנסיעה בנתיב המהיר אשר ממוקם במקביל לכביש מספר 1. בנוסף, החברה טענה כי קיבלה תלונות מנהגים שנקנסו לאחר שלא היו מודעים לצורך במנוי או בתשלום במזומן בנסיעה בנתיב.