פסגות שם רגל ללוי רחמני: לא אישר לו דמי ניהול של 2.5 מ' ש'

וגם: מי חגגו את כניסתה של קרסו מוטורס למדד ת"א-90 ות"א-125?

לוי רחמני  / צילום: איל יצהר
לוי רחמני / צילום: איל יצהר

פסגות שם רגל ללוי רחמני: לא אישר לו דמי ניהול שנתיים של כ-2.5 מיליון ש'

בית ההשקעות היה היחיד שהתנגד באסיפת בעלי המניות של חברת הביטוח איילון

בית ההשקעות פסגות סיכל את אישור תנאי העסקת בעל השליטה בחברת הביטוח איילון, לוי רחמני, בתפקידו כמנכ"ל - כך עולה מתוצאות הצבעת אסיפת בעלי מניות איילון שהתכנסה אתמול (ד').

באיילון ביקשו לאשר הסכם לקבלת שירותי ניהול של המנכ"ל רחמני, מחברה בשליטתו, לתקופה של 3 שנים החל מאמצע אוקטובר 2016. מתוצאות האסיפה עולה כי פסגות היה הגוף שהתנגד לאישור הסכם זה, ועם התנגדותו יצר רוב מבין בעלי המניות שהשתתף בהצבעה ואשר אינו בעל עניין אישי בהסכם. לעומתו, בין הגופים הגדולים שהשתתפו בהצבעה, מגדל והפניקס תמכו בהסכם.

רחמני הוא בעל השליטה באיילון (כ-86%), ומכהן בה כנשיא, כדירקטור וכמנכ"ל, וכן כדירקטור בחברות בנות בקבוצת איילון, ובהן בחברה הבת איילון ביטוח.

איילון ביקשה לאשר לו דמי ניהול שנתיים של כ-2.5 מיליון שקל על בסיס תגמול חודשי של כ-208 אלף שקל בתוספת מע"מ וכן תנאים נוספים, בהם רכב צמוד (בנפח מנוע 3,000-4,000 סמ"ק), החזרי הוצאות ועוד. עלות העסקתו של רחמני ב-2016 עמדה על כ-3 מיליון שקל - קרוב ל-1.8 מיליון שקל כדמי ניהול, ומענק של 1.25 מיליון שקל נוספים.

בעלי המניות כן אישרו את מדיניות התגמול של איילון, וכן את תנאי העסקת היו"ר שלמה גרופמן, שבמשרה של 50% צפוי ליהנות מתגמול שנתי של קרוב ל-900 אלף שקל, שעיקרו דמי ניהול.

לוי רחמני  / צילום: איל יצהר
 לוי רחמני / צילום: איל יצהר

קרסו מוטורס פתחה את יום המסחר בבורסה

מי חגגו את כניסתה של החברה למדד ת"א-90 ות"א-125?

אל בניין הבורסה לניירות ערך בתל-אביב הגיעו הבוקר (ה') חברי הנהלת יבואנית הרכב קרסו מוטורס.

הסיבה למסיבה: פתיחת יום המסחר לרגל כניסתה של החברה למדד ת"א-90 ות"א-125 בבורסה החל מהשבוע הבא.

קרסו החלה להיסחר בבורסה בתל-אביב ביוני 2011, כאשר שווי השוק של החברה מגיע כיום לכ-2.7 מיליארד שקל, ומחזור המסחר היומי במניה בממוצע מתחילת השנה הגיע לכ-2.5 מיליון שקל.

רגע לפני הצלצול בפעמון על הפודיום, אמרו יואל קרסו, יו"ר קרסו מוטורס ואיציק וייץ, מנכ"ל החברה כי "את הרומן עם הבורסה הישראלית התחלנו בשנת 2011, ומאז עשינו כברת דרך שאנו היום גאים בה מאד".

וייץ הוסיף והודה לכל מי שקשור לחברה ובעיקר לעובדים. או אז הוא פנה לנוכחים ואמר כי חשוב לקרסו להישאר במדד 125 ומשום שהיא חותרת להיכנס למדד 35, ולכן הוא מנצל את הבמה, וממליץ להם בהזדמנות זאת על הרכבים של החברה.

עמית רחמני, מנהל יחידת המדדים בבורסה, הזכיר לנוכחים כי "הבורסה השיקה את הרפורמה במדדים בפברואר השנה, כשאחד החידושים שלה הוא מסלול מהיר גם למניות ותיקות במטרה לאפשר חלון הזדמנות חודשי לכלל החברות שרשומות למסחר בבורסה ואינן נכללות במדדים.

אחת המטרות העיקריות ברפורמה הייתה להגדיל את שיעור אחזקות הציבור בקרב החברות הנסחרות בבורסה ונקבע רף מאתגר של מינימום 30% החזקות ציבור".

קרסו, הוא אמר, אכן נענתה לאתגר.

עוד נכחו, צלצלו בפעמון, פתחו את המסחר וחגגו - חברי דירקטוריון החברה בהם אורלי חושן, אריק קרסו, מושי קרסו ושרה קרסו; דרור שילה, סמנכ"ל הכספים; איתי בן-זאב, מנכ"ל הבורסה לני"ע.

מי שעוד הגיע לפרגן היה עו"ד שמעון מזרחי, יו"ר מכבי תל-אביב בכדורסל, שקשור למשפחה המיתולוגית היות שהיה נשוי בעבר לציפורה קרסו, בתו של חיים קרסו, אבי המשפחה.

שמעון מזרחי ואיציק וייץ / צילום:גיא אסייג
 שמעון מזרחי ואיציק וייץ / צילום:גיא אסייג

מוזיקת המקרה: אהרונישקי חוגג 70 ופוצח בשיר

מי האזין לנגינת אקורדיון ולסיפורו הנוסטלגי של המפכ"ל לשעבר?

אם חלפתם השבוע במקרה סמוך למועדון הברל'ה שבקיבוץ להבות חביבה ושמעתם שמהמקום בוקעים צלילי אוקרדיון, דעו שהמקור היה מסיבת יום הולדתו של המפכ"ל לשעבר, רנ"צ שלמה אהרונישקי.

עם חתן השמחה, שציין 70 שנים, חגגו בני משפחתה וחברים, כאשר מי שהיה אמון על הפקת האירוע היה תנ"צ בדימוס דני חדד, לשעבר מפקד מרחב צפון ועוזרו לשעבר של אהרונישקי.

שיאו של הערב היה כאשר אהרונישקי, שניגן בילדותו בקיבוץ דפנה על אקורדיון, לא איבד את חיידק הבמה והופיע בפני הקהל המפרגן, כאילו לא חלפו עשרות שנים מאז הופעתו האחרונה.

ואם בנוסטלגיה עסקינן, אהרונישקי הפליג על גליה, וסיפר שכשהיה קצין בצה"ל ושירת בהנדסה קרבית, הוא קיבל הצעה מהמפכ"ל דאז אהרון קראוס ומשר המשטרה חיים בר-לב, לשמש קצין החבלה הראשי של משטרת ישראל. או אז רפאל איתן (רפול), הרמטכ"ל, התנגד נמרצות, אולם אהרונישקי החליט לעבור ויהי מה ללובשי המדים הכחולים. הוא התקדם בסולם הדרגות במשטרה עד שמונה למפכ"ל. כך, הוא הסביר, הגעתו למשטרה היתה מקרית לחלוטין.

שמחו, פיזמו, שרו בציבור וחגגו: בני המשפחה המורחבת בהם אחיו חיה בריקשטיין (בריק) ואמוץ אהרונישקי, וילדיו של אהרונישקי, בן ונועם; פרופ' שלמה מור יוסף, לשעבר מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי ומנכ"ל הדסה; אפרים שטנצלר, לשעבר יו"ר קק"ל; שי חרמש, לשעבר יו"ר המועצה המקומית שער הנגב; פיני בדש, ראש מועצת עומר; המפכ"ל לשעבר רנ"צ משה קראדי; ראובן שיף, שותף מנהל וממייסדי הפירמה שיף הזנפרץ ושות'; ניצב בדימוס שחר אילון, מנכ"ל רכבת ישראל ואחרים.

חיה בריקשטיין, אמוץ אהרונישקי ושלמה אהרונישקי  / צילום: אלבום פרטי
 חיה בריקשטיין, אמוץ אהרונישקי ושלמה אהרונישקי / צילום: אלבום פרטי

עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל, חושפת את השיטה של מארק צוקרברג

וגם: בשורה לסטארט-אפיסטים בצפון הארץ

אמש ציין מתחם העבודה לסטארט-אפים Open Valley ברמת ישי שבעמק יזרעאל, שנתיים להיווסדו. בהזדמנות זו הכריזו אופיר דובובי ויוסי אקרמן, מייסדי המקום, על שילובה של שותפה חדשה - אסתר ברק-לנדס, מייסדת חממת נילסן אינוביט בקיסריה, שכעת הצטרפה לשותפות עמם על-מנת להקים מתחם דומה וגדול אף יותר בפארק התעשייה בקיסריה.

ברק-לנדס אף הובילה במהלך הערב מפגש של "אחת על אחת" עם עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל. את השיחה פתחה סופר-תאני בהכרזה על משהו דרמטי שעומד להתרחש - פרידה מהטלפון הסלולרי לשעה.

עוד במהלך השיחה עקצה סופר-תאני את משקפי הגוגל גלאס, הפרויקט המושהה של חברת גוגל, ושאלה מדוע צריך משקפיים שייצרו מציאות מדומה או רבודה, אם ממילא יש לנו את הסמארטפון שהולך איתנו לכל מקום. היא הצהירה שמציאות מדומה ורבודה יהפכו תוך עשור למשמעותיות בחיים שלנו. "אני אקנה נעליים ואמדוד אותן על הרגל שלי בלי לצאת מהבית", היא הבטיחה.

סופר-תאני טענה בביטחון כי "פייק ניוז" הן עניין קטן יותר ממה שעושים ממנו, ופייסבוק מנסה לייצר "מערכת וורפיקציה של תוכן שתלחם בו".

היא סיפרה כי פייסבוק היא לא יותר מאשר סטארט-אפ לכל דבר.

"אופן ספייס הם דרך להשטחת הארגון ומארק צוקרברג עונה על שאלות קשות כל יום שישי בארבע אחרי צהריים", היא סיפרה, "אם אין שאלות קשות ומעצבנות של העובדים מארק שואל את כולם בשיחת הועידה מה קרה להם היום. זה קורה כי מארק רוצה שמישהו חוצפן וצעיר ישאל שאלה שלא תהיה תשובה עליה, זאת כדי שלא יקרה לפייסבוק מה שקרה לקודאק ונוקיה.

על השאלה כיצד בכלל הגיעה לתפקיד המנכ"לית בישראל, ענתה סופר-תאני "התקשרו אלי. אני מכורה לעולם הסטארט-אפים והבנתי שאוכל להמשיך את זה".

יוסי אקרמן , עדי סופר תאני, אסתר ברק-לנדס ואופיר דובובי / גלעד בן שץ
 יוסי אקרמן , עדי סופר תאני, אסתר ברק-לנדס ואופיר דובובי / גלעד בן שץ