טבע התרסקה 22% במחזור ענק - וגררה מטה את המעו"ף

טבע צללה בוול סטריט בסוף השבוע ומחקה מיליארדי ד' וכשליש משוויה, בצל דוחות כספיים חלשים שהיממו את השוק ■ עוד ברקע: העלאת תחזית דירוג לישראל

סוחרים בבורסת ניו יורק / צילום: בלומברג
סוחרים בבורסת ניו יורק / צילום: בלומברג

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (א') בירידות שערים ניכרות בצל הצלילה החדה במניות טבע . בסוף השבוע צללה המניה בוול סטריט ביותר מ-30%, ומחקה מיליארדי דולרים משוויה. כצפוי, גם בתל אביב התרסקה מניית החברה במחזורי מסחר ענקיים, זאת לאחר "פתיחה אנגלית".

המניה עצמה חזרה בפער ארביטראז' שלילי במיוחד של כ-18%, וננעלה עוד נמוך מרף זה, זאת לאחר ש"הספיקה" לקרוס בחדות בבורסה המקומית כבר ביום ה' האחרון. גם מניות התרופות האחרות - פריגו  ומיילן  - שבו עם פערים שליליים משמעותיים מניו יורק ונסחרו בירידות חדות.

[לארביטראז]

 

הסיפור הגדול של היום בבורסה הישראלית, ונראה כי כך ימשיך גם בימים הבאים, הוא מניית טבע, פעם "מניית העם" והיום מניה חבוטה עם חובות עצומים הרובצים עליה וחששות כבדים סביב השאלה כיצד ייראה עתידה. 

הסחרור הנוכחי החל ביום ה', אז פרסמה החברה דוחות כספיים חלשים שהיממו את השוק, וגרמו לקריסת המניה במחזורי מסחר עצומים.

 

לסיפורים המרכזיים אודות טבע:

דוחות טבע: תשלים פיטורי 7,000 עובדים, תצא מ-45 מדינות

מנכ"ל טבע ל"גלובס": "אני לא מנהל את המניה אלא את החברה"

קרדיט סוויס על טבע: "מתקשים להשתכנע שיש אפסייד כלשהו"

מודי'ס בתגובה לדוחות טבע מוריד דירוג האשראי ל-Baa3

בני לנדא: בדירקטוריון טבע פועל מחבל שמונע מינוי מנכ"ל קבוע

ולצד טבע, כלכלת ישראל זכתה בליל שישי בחצות לחדשות טובות, עת סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית S&P העלתה את תחזית דירוג האשראי של ישראל מ"נייטרלי" ל"חיובי". משמעות ההודעה של S&P היא כי העלאת דירוג האשראי של ישראל צפויה בטווח של שישה חודשים עד שנתיים. חשוב לציין כי ייתכן שהדירוג לא יועלה בסופו של דבר אם בתקופת הביניים יחול שינוי משמעותי לרעה באחד הקריטריונים המרכזיים שעליהם מתבסס הדירוג, כמו למשל יציבות פוליטית.

ב-S&P מציינים כי התקדמות נוספת בהפחתת נטל החוב הציבורי כיחס מהתוצר עשוי להביא להעלאת דירוג. לחלופין, היחלשות של הביצועים התקציביים, צמיחת הכלכלה או ביצועי מאזן התשלומים, כמו גם עלייה משמעותית בסיכונים הביטחוניים עלולים לפגוע בדירוג האשראי של ישראל. [לסיפור המלא]

ובארה"ב, ביום ו' פרסם משרד העבודה את דוח התעסוקה לחודש יולי, אשר הפתיע לחיוב עם תוספת של 209 אלף משרות חדשות, לעומת הצפי לתוספת של 175 אלף משרות חדשות לשוק העבודה. שיעור האבטלה ירד ל-4.3% מ-4.4%, בהתאם לצפי.

מדובר בשפל של כ-16 שנה בשיעור האבטלה, וברמה החזקה ביותר של שוק העבודה מזה כעשור. כעת ישנם אנליסטים וכלכלנים כי שוק העבודה החזק בארה"ב יכריע את הכף להעלאת ריבית נוספת מצד הפד, עוד השנה.

דוחות סלקום  לרבעון השני של השנה דלפו בסוף השבוע בטעות, ודווחו לרשות ני"ע בארה"ב (SEC) מבלי שאושרו ע"י מועצת המנהלים. החברה כינסה את מועצת המנהלים באופן דחוף כדי שיאשרו את הדוח. מדובר בטעות אנוש של משרד עורכי הדין של החברה בארה"ב.

בדוח עצמו סלקום מדווחת על הכנסות בהיקף 962 מיליון שקל, ירידה של 6.5% לעומת ההכנסות ברבעון השני של 2016. הרווח הנקי דווקא עלה קלות ל-45 מיליון שקל מ-44 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

ביג  השלימה רכישת 80% מהזכויות במרכז The Outlets of Legends ובמספר קרקעות סמוכות לפיתוח מסחרי, בעיר Sparks שבמדינת נבאדה, ארה"ב. מדובר במרכז קניות פתוח שב כ-45 שוכרים, והוא כוללכ-32 אלף מ"ר וכעת מאוכלס בשיעור תפוסה של כ-86%, וכולל, בין היתר, עוגנים דוגמת H&M, F21 ,RED, Adidas, Nike Gap Outlet, ובית קולנוע מרשת Galaxy Theater.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]