קרדיט סוויס מוריד המלצה לטבע וחותך מחיר יעד

קרדיט סוויס: "בעבר חשבנו שאף שיש עדיין אתגרים לפני החברה, מחיר המניה נראה משכנע. אין ספק שטעינו בהיקף האתגרים האלה"

טבע / צילום: רויטרס
טבע / צילום: רויטרס

"שלוש פסילות - ואנחנו בחוץ", זוהי הכותרת של המלצת האנליסטים המעודכנת של קרדיט סוויס על מניית טבע. בבנק ההשקעות הורידו את ההמלצה למניה מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי" ומחיר היעד נחתך בחדות, מ-39 דולר ל-25 דולר בלבד. מחיר היעד החדש גבוה ב-5.3% ממחיר המניה, לאחר הצניחה אתמול במחיר מניית טבע בניו יורק.

 

מניית טבע ננעלה אתמול בשפל של כ-14 שנים לאחר שצללה ב-24% ל-23.75 דולר. שווי השוק של טבע עומד על 24.1 מיליארד דולר לאחר שכ-7.6 מיליארד דולר נמחקו אתמול משווי השוק לאחר פרסום הדוחות החלשים והורדת התחזיות ל-2017.

ואמיל דיוואן, אנליסט קרדיט סוויס, כתב בתגובה כי "טבע סיפקה שלושה חלקים של חדשות מאכזבות ביותר: פספוס תחזיות הרווח לרבעון השני, הורדה נוספת של התחזיות והפחתת הדיבידנד ב-75%". לדברי האנליסט, "בעבר, חשבנו שאף שיש עדיין אתגרים לפני החברה, מחיר המניה נראה משכנע. אין ספק שטעינו בהיקף האתגרים האלה. כשאנו מסתכלים קדימה עכשיו, אנחנו מאמינים שאין עדיין סימנים להתייצבות בסוגיות המרכזיות שמשפיעות על עסקי הגנריקה של טבע בארה"ב, כולל השחיקה הגבוהה יותר במחירים והגידול בתחרות. ללא מנכ"ל וסמנכ"ל כספים קבועים בחברה, אנחנו מתקשים להשתכנע שיש אפסייד כלשהו בטווח הבינוני-ארוך".

נזכיר, שאתמול גם באופנהיימר הורידו את המלצתם לטבע, מ"תשואת יתר" ל"החזק" (perform). כלכלני אופנהיימר ציינו כי "טבע מתמודדת עם לחץ מחירים מתגבר בתעשייה הגנרית בארה"ב וכתוצאה מכך, אנו מתקשים לראות דרך שבה תצליח לחזור לצמיחה בטווח הקצר והבינוני".