כחלון: הגרלה נוספת של 15,000 דירות במחיר למשתכן

שר האוצר: "תבדקו את הסמסים" ■ בין הערים בהגרלה החדשה שתצא עד 15 בספטמבר: ב"ש, ראשל"צ, מודיעין, נתניה, שוהם, בית דגן, ר"ג, אור יהודה ואשקלון ■ מדריך ומחשבון מס רכישה

משה כחלון / צילום: איתמר סיידא
משה כחלון / צילום: איתמר סיידא

תוצאות ההגרלה הגדולה של מחיר למשתכן יוקדמו, והזוכים יקבלו הודעות החל ממחר (ג') - כך אמר היום שר האוצר, משה כחלון, בשידור חי בפייסבוק שהופנה אל הזוגות הצעירים זכאי תוכנית מחיר למשתכן.

נזכיר כי ההגרלה הגדולה שנסגרה להרשמה לפני מספר שבועות כוללת כ-15 אלף יחידות דיור מוזלות במסגרת תוכנית מחיר למשתכן ב-24 יישובים ברחבי הארץ. עוד הודיע שר האוצר כי ההגרלה הגדולה הבאה, גם היא בהיקף של כ-15 אלף יחידות דיור, תפורסם במחצית ספטמבר הקרוב.

נציין כי המהלך של שר האוצר היום (ב') מגיע כמעט 24 שעות לאחר שבג"ץ פסל את חוק מס דירה שלישית. לא מן הנמנע כי השידור החי בפייסבוק נועד להקל על האכזבה מביטול החוק ולהמשיך את המומנטום שנוצר בציבור בחודשים האחרונים, מומנטום שהוביל בין היתר להתמעטות עסקאות בענף הנדל"ן למגורים.

אחד ההשפעות של ההגרלה הגדולה שפורסמה, כמו זו שעתידה להתפרסם בחודש הבא, היא פסיכולוגית ומיועדת לזכאי תוכנית מחיר למשתכן. המטרה של משרד האוצר היא לאותת למחוסרי הדירה כי כדאי להם להמתין להגרלות, ולא לפנות ולרכוש דירות בשוק החופשי.

"אנחנו לא נשברים ולא נכנעים, לא מתחזקים. 24 שעות ארונות רק חיזקו אותי כמה אנחנו צודקים. לא ניכנע לאינטרסנטים" - כך פתח ואמר כחלון כשהתייחס לפסילת בג"ץ את מס דירה שלישית.

"עד עכשיו זכו 12 אלף זוגות צעירים בדירה", המשיך כחלון, "אוקטובר-נובמבר אנשים יקבלו כבר מפתחות. אלפים רבים נמצאים עכשיו בשלבי בנייה. יש מנופים שבונים, והיתר נמצאים בהליכי אישור. זה לוקח זמן, אבל זה קורה. במונחים ריאליים המחירים ירדו. אנחנו לא רוצים שתשלמו מחירים מופקעים על דירות, שלא תקשיבו לאינטרסנטים שמנסים לשכנע אתכם".

כאמור, במסגרת השידור החי הצהיר שר האוצר על הקדמת פרסום תוצאות ההגרלה הגדולה של מחיר למשתכן. "הקדמנו את תוצאות ההגרלה, זה היה אמור להיות עוד שבוע, אבל ממחר בבוקר תתחילו לקבל את תוצאות הזכייה. 15 אלף איש יקבלו הודעה שזכו. תבדקו את הסמסים. אני רוצה לברך את כל הזוכים. נגיע כבר ל-27 אלף זוכים, זה כמו הדירות שיש בעיר הרצליה כולה. רק להמחשה".

השר כחלון גם הצהיר כי ההגרלה הגדולה הבאה בדרך: "עד 15 בספטמבר אנחנו נפתח הגרלה נוספת של עוד 15 אלף דירות. הגרלת הענק הבאה תהיה לא פחות אטרקטיבית. היישובים שיכללו בהגרלה זו יהיו באר-שבע, ראשון-לציון, מודיעין, נתניה, שוהם, בית דגן, רמת-גן, אור-יהודה ואשקלון; וגם במגזר הערבי יהיו הגרלות בנצרת, סכנין ובכפר מנדה. עד סוף השנה אנחנו צופים שיהיו 45 אלף זוגות צעירים שיזכו בדירה, ואנחנו עושים כל מאמץ שגם סדרה ב' יהיו בתמונה. אבל כל סדרה א' יקבלו הדירות כפי שהבטחנו. לזכאי סדרה ב' אני אומר: אל תתייאשו, אנחנו בדרך אליכם".