אלאור אזריה נכנס לכלא; שפטל: "יום שמח לאויב ולתקשורת"

החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל יחל לשאת את עונשו בכלא 4 בצריפין וימתין להחלטת הרמטכ"ל אם להמתיק את גזר דינו ■ תומכיו ממתינים לו מחוץ לביתו ■ סנגורו, עו"ד שפטל: "יום עצוב ל-90% מהאזרחים"

אלאור אזריה, החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון ונידון ל-18 חודשי מאסר בפועל, ייכנס הבוקר (ד') לכלא הצבאי, כשנה וחצי לאחר התקרית בחברון ולאחר שכבר השתחרר מצה"ל. אזריה יתייצב עד השעה 10:00 בכלא 4 בצריפין, ויגיע לשם מלווה בבני משפחתו ובתומכים נוספים, בשיירה שתצא מביתו ברמלה בסביבות השעה 9:00.

סנגורו, עו"ד יורם שפטל, הגיע לביתו של אזריה יחד עם עשרות תומכים שליוו אותו בתקופה זו. "זהו יום עצוב למדינה, לצה"ל ולכ-90% מאזרחי ישראל", אמרעו"ד שפטל. "זה יום שמחה לאויב הערבי, ולכן זה יום שמחה לתקשורת".

שפטל הדף טענות ולפיהן קו ההגנה שלו נכשל, והאשים את קודמיו. "התמודדתי עם מחדלים קשים שעשו הסנגורים הקודמים. מעולם לא נכנס אדם לכלא כשכל-כך הרבה אזרחים מצרים על כך", אמר. 

אזריה ייכנס לכלא כבר היום, לאחר שבית הדין הצבאי לערעורים דחה אתמול (ג') את בקשתו לדחות את מועד תחילת ריצוי עונש המאסר שנגזר עליו, וזאת עד להכרעת הרמטכ"ל בבקשת אזריה להקל בעונשו.

נזכיר כי אזריה הודיע בשבוע שעבר כי לא יערער לבית המשפט העליון על החלטת שופטי בית הדין הצבאי לערעורים לדחות את ערעורו ולהותיר את הרשעתו בהריגה בעינה. במקביל, הוא הודיע כאמור כי יפנה לרמטכ"ל גדי איזנקוט בבקשה להקל בעונשו. 

אמש הגיעו לביתו של אזריה בני משפחתו ופעילים שתמכו בו כדי להיפרד ממנו ולחזק אותו. לדברי מארגני מפגן התמיכה, השיירה תכלול כלי רכב המצוידים בשלטים ובדגלי המדינה, כדי לסמל את "רוחו האיתנה של עם ישראל", כהגדרתם.

רן כרמי בוזגלו, אחד הפעילים הבולטים למען אזריה, אמר: "מפגן התמיכה מסמל את ניצחון הרוח על העוול הנורא שנעשה ללוחם ולמשפחתו. אלאור יצעד בשערי הכלא בראש מורם, כיאה ללוחם עז-נפש שהיה נכון למסור נפשו על הגנת המולדת ובטוח בכל נימי נפשו בחפותו ובצדקת הדרך". 

אף שהשתחרר משירות צבאי בחודש שעבר, אזריה ירצה כאזרח את עונשו בכלא צבאי. עם הגעתו למתחם הכלא הוא יעבור הליך קליטה שגרתי שיכלול פתיח תיק כלוא ידני וממוחשב, הפקדת ציוד אישי וקבלת מדים. בסיום ההליך יועבר לפלוגה שבה ירצה את עונשו.

כאסיר בכלא צבאי, יהיה אזריה רשאי לקבל ביקורים מבני משפחתו החל מ-10 ימים לאחר קליטתו, ואחת לשבועיים. אם ירצה באופן תקין את השליש הראשון של מאסרו - חצי שנה מתוך השנה וחצי שנגזרו עליו - הוא יוכל לצאת לחופשה. בחגי ישראל, הראשון שבהם הוא ראש השנה בעוד חודש וחצי, הוא יוכל להגיש למפקד הכלא בקשה לחופשה מיוחדת. ,

בשבוע שעבר אמר אזריה, בהצהרה ראשונה לתקשורת מתחילת הפרשה, כי הוא נכנס לכלא בראש מורם. "אני מאמין שיכולתי לצאת זכאי, אבל עברנו מסכת ייסורים של כמעט שנה וחצי, שעלתה להוריי בבריאותם, ואני רוצה לחזור לחיי שגרה כמה שיותר מהר", אמר. "לכן, אכנס לכלא לרצות את העונש שנגזר עליי ולא אפנה לבית המשפט העליון. פניתי לרמטכ"ל בבקשה שימתיק את עונשי. אני מקווה שייענה בחיוב.

"אני מבטיח לכם שפעלתי מתוך תחושת סכנה מידית בזירת הפיגוע, אבל בית הדין אמר את דברו. חשוב לי להדגיש - גדלתי בבית ערכי ומוסרי. אם הייתי יודע שאין על המחבל מטען, לא הייתי יורה. חיי הלוחמים עמדו לנגד עיניי", הוסיף אזריה, שקרא לבני הנוער להתגייס לצה"ל ולהתנדב לשירות קרבי.