הדקה ה-90 תובעת: ארקיע זכתה במכרז השוטרים שלא כדין

בעתירת הדקה ה-90 נטען כי ארקיע שילבה בהצעתה במכרז תעריפים והקצאות חדרים בבתי מלון אשר מעולם לא מסרו לה את המחירים הללו או התחייבו לספק לה חדרים כלשהם במסגרתו

לא מוותרת על הזכות להוציא את השוטרים לנופש: הדקה ה-90 הגישה אתמול (ב') עתירה ובקשה לצו מניעה כנגד משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים, לביטול זכיית ארקיע במכרז למתן שירותי נופש למשך שנתיים. היקף המכרז כ-70 מיליון שקל.

5 חברות תיירות ניגשו למכרז, שתוצאותיו פורסמו לפני כחודש: הדקה ה-90, ארקיע, השטיח המעופף, אשת טורס וקל שירותי נופש. במסגרת תנאי המכרז על כל אחת מהחברות היה להגיש מחירים וכמות חדרים שיספקו לעובדי המשטרה בבתי מלון בישראל מתוך רשימה סגורה שצורפה למכרז.

לפי תוצאות המכרז, ארקיע והשטיח המעופף זכו במקום הראשון והשני - כך שהמשטרה תתקשר עם שתיהן לפני תנאי המכרז. הדקה ה-90 זכתה במקום השלישי, אשת טורס במקום הרביעי, וקל שירותי נופש במקום החמישי. הצעתה המשוקללת של ארקיע שהייתה נמוכה בכשני מיליון מהצעת הדקה ה-90.

כעת טוענת הדקה ה-90 כי מבדיקות שערכה אחרי פרסום תוצאות המכרז, עולה כי ארקיע שילבה בהצעתה תעריפים והקצאות חדרים ב-5 בתי מלון שונים - אשר, לפי הטענות, מעולם לא מסרו לה את המחירים הללו או התחייבו לספק לה חדרים כלשהם במסגרת מכרז זה: "נציגי חלק מבתי המלון אף הבהירו בפני הדקה ה-90, את שהיה ידוע לה כבר קודם לכן, כי הם כלל לא מעוניינים לספק חדרים למשטרת ישראל ולמשרד לביטחון פנים במסגרת המכרז דנן".

הדקה ה-90 פנתה לוועדת המכרזים של המשטרה יחד עם הממצאים, ולפיכך דרשה את פסילת זכייתה של ארקיע - דרישה זו נדחתה, כשהחברה נענתה כי המשטרה אינה מבטלת את הזכייה, ובכוונתה להתקשר עם ארקיע ועם השטיח המעופף בהסכמים למתן שירותי הנופש.

לפיכך הגישה אתמול הדקה ה-90 עתירה כנגד משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים וכנגד ארקיע לביטול זכייתה ולפסילת הצעתה, באמצעות עו"ד עידן מרום ממשרד "לירן - מרום" (עת"מ 26515-08-17). עוד מבקשת החברה בקשה לצו מניעה זמני שיימנע את התקשרות המשטרה עם ארקיע עד להכרעה בעתירה. לפי החלטת השופטת הדס עובדיה - על המשטרה וארקיע להגיב לבקשה עד ליום 20.8.17.

מנכ"ל הדקה ה-90, שחר תורג'מן, טען כי "אין מדובר בטענות פורמליות ודווקניות, אלא בהתנהלות אשר פגעה באופן ישיר בחובת השוויון בין המציעים, שכן ארקיע כללה בהצעתה הקצאות שאינן אפשריות, לא ניהלה משא-ומתן עם המלונות הנ"ל בטרם זכייתה, וברי כי כאשר היא תידרש לנהל עמם משא-ומתן שכזה, לאחר זכייתה במכרז, היא תימצא בעמדה עדיפה משמעותית על זו שבה הייתה מצויה העותרת בעת שניהלה משא-ומתן עם המלונות המפורטים בהצעה שהגישה".

יצוין כי לא מדובר בעתירה הראשונה שמוגשת בעניין המכרז האמור. לפני כשבועיים הגישה אשת טורס עתירה לפסילת ההצעות של הזוכות ארקיע והשטיח המעופף, בטענה כי הערבויות הבנקאיות שהגישו היו פגומות ולא תיאמו את הוראות המכרז. בקשת אשת טורס לצו מניעה זמני נמחקה בדיון בבית המשפט שנערך ב-1 באוגוסט.

ארקיע מסרה בתגובה: "קיבלנו את כתב התביעה. החברה לומדת את הטענות ותגיב בבית המשפט".

ממשטרת ישראל נמסר: "העתירה התקבלה במשטרה, ובכוונתנו ללמוד אותה ולהשיב לה בבית המשפט באמצעות הפרקליטות, כמקובל. נציין כי בכל הנוגע להתקשרויות המשטרה עם ספקים חיצונים, משטרת ישראל פועלת בהתאם לחוק חובת המכרזים ותקנותיו". 

תגובת מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, עוז ברלוביץ': "הדקה ה-90 מנסה להעלות שלל טענות מופרכות שלא היו ולא נבראו כדי לחבל בזכייתה של ארקיע במכרז. לא בכדי בית המשפט דחה את הצו הארעי והביע את דעתו כי יש לדחות את צו הביניים. ארקיע זכתה במכרז כדין וביושר ותציג את מלוא התמונה לבית המשפט".