הפיס דוחה את ההכרעה במכרז הפרסום עד אחרי החגים

ההסכם עם משרדי הפרסום של מפעל הפיס, גיתם ואדלר-חומסקי, יוארך עד קבלת הכרעה

בית מפעל הפיס בת"א / צילום: איל יצהר
בית מפעל הפיס בת"א / צילום: איל יצהר

החופש הגדול נותן אותותיו גם בתהליך ההתנהלות של מפעל הפיס: ל"גלובס" נודע כי בשל היעדרותם של בכירים הלוקחים חלק במכרז הפרסום של החברה, נדחתה ההכרעה על תקציב הפרסום של החברה עד לאחר החגים. כדי לא להישאר ללא שירותי פרסום, תוארך ההתקשרות של מפעל הפיס עם שני המשרדים הנוכחיים שלה, אדלר-חומסקי וגיתם, עד לקבלת תוצאות סופיות של המשרד.

כפי שנחשף ב"גלובס", על תקציב הפרסום של מפעל הפיס מתמודדים 4 משרדי פרסום:  אדלר-חומסקי, גיתם BBDO, באומן-בר-ריבנאי וראובני-פרידן.

מערך הפרסום של מפעל הפיס מונה כיום שני משרדים: אדלר-חומסקי, המטפל בהגרלות מנויי פיס, חיש-גד וצ'אנס; וגיתם BBDO, המטפל בתדמית מפעל הפיס.

היציאה למכרז נובעת מחוק חובת המכרזים, המחייב כל גוף ציבורי לצאת למכרז אחת לכמה שנים.

מפעל הפיס עמד על-פי מסמכי המכרז על כ-75 מיליון שקל בשנה. בחברה כיוונו רק למשרדים הגדולים ביותר וקבעו רף מינימלי של ניהול תקציבים בהיקף של 150 מיליון שקל בשנה, זאת לא על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום אלא באישור רואה חשבון. עוד נדרש כי לפחות במשך שנתיים, בין השנים 2013-2016, שימש המשרד כמשרד ראשי של לקוח שהיקף הפרסום האמיתי שלו עומד על כ-20 מיליון שקל.

המשקל לפרמטרים המקצועיים הוא 75% מכלל הניקוד, ואילו להצעה המסחרית רק 25%. אמנם יש פרמטרים "קשיחים", כמו זכיות בתחרות פרס האפי, אך רוב הפרמטרים הם יותר עניין של טעם, שקשה לבחון במשקולות ברורים.