ביה"ד הוציא צו ביניים נגד הפיטורים בחיפה כימיקלים

(עדכון) - ביה"ד קבע כי ביום שלישי יתקיים דיון בהחלטת חיפה כימיקלים לזמן את עובדיה לשימוע לפני פיטורים, וכי עד לקיום הדיון אין לנקוט כל פעולה המקדמת את פיטוריהם ■ היום הפגינו העובדים בכניסה למפעל בחיפה ומנעו כניסת עובדי קבלן

חיפה כימיקלים/ צילום:  ועד עובדי חיפה כימיקלים צפון
חיפה כימיקלים/ צילום: ועד עובדי חיפה כימיקלים צפון

בית הדין לעבודה בחיפה קבע היום (א') בצהריים כי ביום שלישי הקרוב בשעה 9:30 יתקיים דיון בהחלטת חברת חיפה כימיקלים לזמן את עובדיה לשימוע לפני פיטורים.

עד לקיום הדיון הורה בית הדין, בהנהגת נשיא בית הדין השופט אלכס קוגן, להנהלת החברה להימנע מנקיטת כל פעולה המקדמת תהליכי פיטורים לעובדיה.

החלטת בית הדין הגיע בעקבות בקשת כוח לעובדים, ארגון העובדים של עובדי חיפה כימיקלים צפון, באמצעות עורכי הדין אלי נידם וסיגל פעיל.

"ענייננו במעסיק אשר עושה שימוש ציני, נקמני וחסר תום-לב במאות העובדים הקבועים והמאורגנים המועסקים בשירותיו, שהם ומשפחותיהם תלוי בו לפרנסתם", נכתב בבקשה שהוגשה לבית הדין לעבודה.

אלי אלבז, יו"ר ועד העובדים, מסר כי "בית הדין התייחס לטענתנו לאורך כל הדרך, שאין מדובר בפיטורים חוקיים. זהו כמובן הישג זמני, ואנו ערוכים למאבק לטווח ארוך".

היום הפגינו העובדים בכניסה למפעל בחיפה ומנעו את כניסתם של עובדי קבלן שגייסה ההנהלה בכדי להחליף את העובדים בפעולות שנותרו לסגירת האתר. השימועים לפני פיטורים היו אמורים להתקיים היום ב-9 בבוקר, אולם לא התקיימו, שכן כאמור נמנעה כניסת העובדים לשיחות. 

"ההנהלה, שסירבה למצוא פתרונות למשבר האמוניה במשך 4 שנים, נחושה בדעתה לפגוע בעובדי הצפון", טענו נציגי ארגון כוח לעובדים, המייצג את עובדי המפעל הצפוני של חיפה כימיקלים.

ביום שישי האחרון פורסם ב"גלובס" כי מכתבי זימון לשימוע לפני פיטורים שתוכננו להיום נמסרו לעובדי המפעל בדרך לא שגרתית: שליחים על אופנועים הדביקו את המכתבים על דלתות בתי העובדים, כך נמסר מוועד עובדי החברה. ביישוב עוספיה החברה אף הקימה קבוצת וואטסאפ לעובדים הגרים ביישוב, בה נקראו העובדים לאסוף את המכתבים ממקום עבודתם.

יצוין כי העובדים סירבו בתוקף לקבל את ההודעה על פיטורים בכל דרך אפשרית אותה ניסו בחברה. לדברי מקור המקורב להנהלת החברה, הדבקת המכתבים על דלתות הבית היא האופציה האחרונה שנותרה להם הקבילה לפי החוק. הוועד הנחה את העובדים לא להגיע לאירוע שאורגן על-ידי הנהלת החברה לפני חודש כדי לבשר על סגירת המפעל וגם לא להגיע לשיחות ההבהרה עם ההנהלה. 

בהמשך להחלטת בית הדין האזורי לענייני עבודה בחיפה מחיפה כימיקלים נמסר :"חיפה כימיקלים תפעל על פי הוראות בית הדין ותמנע מכל פעולה נוספת בהליך הפיטורין עד ליום ג' בו יתקיים דיון במעמד שני הצדדים. החברה מצרה שעיריית חיפה בראשות יונה יהב נמנעת מלהעניק לה רישיון עסק ובכך מאלצת אותה להפסיק את פעילותה ולפטר את עובדיה."