מנהלת מחלקת ני"ע בפרקליטות מחוז ת"א, אורלי דורון, פורשת

זאת לאחר שירות של 24 שנים ברשות ניירות ערך, מתוכן 17 שנים בתפקידי ניהול בכירים

עו"ד אורלי דורון /   צילום: גיא אסיאג.
עו"ד אורלי דורון / צילום: גיא אסיאג.

עו"ד אורלי דורון, מנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), הודיעה היום (ב') על החלטתה לפרוש מתפקידה בסוף שנה זו, לאחר שירות של 24 שנים ברשות ניירות ערך, מתוכן 17 שנים בתפקידי ניהול בכירים. עו"ד דורון פעלה 30 שנה בשירות הציבור.

עו"ד דורון החלה לנהל את מחלקת ניירות ערך בפרקליטות בשנת 2000. במהלך כהונתה הובילה עו"ד דורון את ניהולם של כל התיקים הפליליים בתחום ניירות הערך בישראל, החל מהכנת כתבי האישום, קבלת החלטות בשימועים וניהול התיקים בבתי המשפט. המחלקה תחת ניהולה עסקה בעבירות תרמית בניירות ערך, שימוש במידע פנים, עבירות דיווח ועבירות גניבה ומרמה בחברות ציבוריות.

במסגרת זאת הייתה עו"ד דורון אחראית על ניהולן של פרשות רבות שזכו להד ציבורי נרחב, וביניהן פרשת אי.די.בי. שבה הורשע נוחי דנקנר בעבירות תרמית בניירות ערך; פרשת מנופים, שהסתיימה בהרשעתו של ג'קי בן-זקן בעבירות תרמית; פרשת סימנס, שהסתיימה לאחרונה בהרשעת שורה של בכירים בחברת החשמל בעבירות שוחד חמורות (וקודם לכן פרשת השוחד לשופט לשעבר דן כהן); פרשת פלד-גבעוני, שעסקה בקריסתה של קבוצת חברות ציבוריות והסתיימה בהרשעת המעורבים בעבירות גניבה ותרמית; פרשת השימוש במידע פנים על-ידי איש יחסי הציבור צבי רבין, שהורשע ונדון למאסר ארוך; פרשת הענקת הטבות על-ידי קרנות בל"ל ועוד.

כמו כן הובילה עו"ד דורון הסדרי אכיפה משמעותיים עם תאגידים, כגון פסגות וסימנס, שכללו סנקציות כספיות כבדות ואמצעי אכיפה תקדימיים המותאמים לתאגידים.

במסגרת תפקידה הובילה עו"ד דורון תהליכי החמרת ענישה בעבירות ניירות ערך, קיצור זמן הטיפול בתיקים, קידום האכיפה נגד תאגידים בעבירות כלכליות וגיבוש מדיניות להפעלת סמכויות הפרקליטות לסגירת תיק בתנאים לפי חוק ניירות ערך.

בצד פעילויותיה אלה הייתה עו"ד דורון שותפה לוועדות ציבוריות ומקצועיות, ובכלל זאת שימשה כמשקיפה בוועדת גושן לממשל תאגידי; השתתפה בתהליך החקיקה של תיקון חוק אכיפה משלימה בחוק ניירות ערך והקמת המחלקה הכלכלית בבית המשפט בתל-אביב; שימשה כחברת ועדה בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לבחינת הסדרי האחריות הפלילית של תאגידים בישראל; שימשה כנציגת ישראל בקבוצת העבודה בנושא שוחד עובדי ציבור זרים של ארגון ה-OECD, והופיעה בפני משלחות ביקורת של ארגונים בינלאומיים שונים ובכלל זאת ארגון האו"ם וארגון ה-OECD, שבחנו את עמידתה של ישראל בסטנדרטים בינלאומיים בתחום האכיפה.

עו"ד אורלי דורון מסרה היום: "אני פורשת מתפקידי בתחושת סיפוק מקצועי. במהלך כהונתי ליוויתי תהליכים משמעותיים של הגברת האכיפה בשוק ההון והתייעלות ההליכים הפליליים בתחום, ואני סמוכה ובטוחה שצוות העובדים עמו פעלתי ימשיך את המלאכה החשובה של שמירת סטנדרטים ראויים של התנהלות בשוק ההון הישראלי והגנה על המשקיעים".

יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, הודה לעו"ד אורלי דורון על שירותה המשמעותי עבור רשות ניירות ערך: "במשך שנות ניהולה הרבות של אורלי, הצליחה מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה לסייע לעצב את הפסיקה בתחום הפלילי של דיני ניירות ערך. אורלי הובילה את פעילות המחלקה והביאה אותה להישגים יוצאי דופן, ועל כך תודתי ותודת הרשות כולה. אני מאחל לאורלי הצלחה גדולה בכל אשר תפנה ובטוחני כי כך אכן יהיה".