המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות לאחר פרסום ספר הבז'

סגן יו"ר הפד, סטנלי פישר, הודיע על פרישה "מסיבות אישיות" ■ הנשיא טראמפ הסכים להעלאת תקרת החוב של ארה"ב במשך 3 חודשים נוספים ■ ורינט דיווחה על עלייה בהכנסות ל-61 סנט למניה

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ד') בעליות שערים, על רקע נעילה שלילת בבורסות אירופה ונעילה מעורבת בשוקי אסיה.

 

סגן יו"ר הפדרל ריזרב, סטנלי פישר, ששימש בעבר בתפקיד נגיד בנק ישראל, הודיע על התפטרותו שתיכנס לתוקף ב-13 באוקטובר לאחר 3 שנים בבנק המרכזי של ארה"ב. פישר נימק את החלטתו ב"סיבות אישיות".

נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ, הודיע כי הוא מסכים להארכת ההעלאה בתקרת החוב עד ה-15 בדצמבר, בין היתר על מנת להעניק תקציב נוסף לסוכנות הסיוע האמריקאית למצבי חירום FEMA לשיקום בעקבות סופת ההוריקן ההרסנית הארווי.

בגזרת המאקרו, פורסם נתון מדד מנהלי הרכש (PMI) לסקטור הלא-יצרני בארה"ב. המדד עומד על 55.3 נקודות אל מול הצפי שהיה ל-55.8 נקודות, כאשר כל קריאה מעל 50 נקודות מהווה אינדיקציה לצמיחה כלכלית.

ספר הבז', המהווה אגרגציה של נתונים כלכליים המתקבלים משלוחות הפד השונות ברחבי ארה"ב, פורסם הערב לקראת דיוני הריבית של ועידת השוק הפתוח (ה-FOMC), שיפתחו עוד שבועיים. הבנק מדווח על התרחבות הכלכלה בקצב מתון בחודש אוגוסט, למרות האטה בגידול בתעסוקה ברוב המחוזות. הבנק מוסיף כי הסיכויים לגידול האינפלציה נותרו נמוכים. לנתונים אלו תהיה השפעה בבואו של הבנק להחליט על מועדי העלאת הריבית במשק. בנוסף, הוא מודאג מ'ההאטה הממושכת' בשוק הרכב וכי עדיין מוקדם לאמוד את מלוא ההשפעה של ההוריקן הארווי. 

עם שוך סופת ההוריקן "הארווי", הנפט  חוזר לעליות שערים כאשר הצפי הוא שבתי הזיקוק במפרץ ישובו לתפוקה מלאה בקרוב.

ורינט  הישראלית פרסמה את דוחותיה הרבעוניים לאחר נעילת המסחר בארה"ב. החברה דיווחה על עלייה בהכנסות ל-61 סנט למניה, 14 סנט גבוה מתחזיות האנליסטים. אמש פורסם כי החברה מבקשת לרכוש את EG Solutions הבריטית ב-34 מיליון דולר.  

חברת התרופות טבע  הטעתה את ציבור המשקיעים והסתירה מפניהם מידע מהותי אודות ההתפתחויות השליליות שהביאו, בסופו של דבר, להפחתת ענק של 6.1 מיליארד דולר במוניטין שביצעה טבע בדוחות הרבעון השני, וכפועל יוצא מכך לקריסה עצומה במחיר מניית החברה - כך טוענים בעלי מניות בחברה, שהגישו הבוקר (ד') בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד החברה ובכירים בה (בהם היו"ר סול בארר והמנכ"ל הזמני יצחק פטרבורג). (לסיפור המלא)

כלכלני בנק ההשקעות קרדיט סוויס התחילו לסקר את מניות חברות הסייבר פאלו אלטו נטוורקס  ו-פורטינט  בהמלצות שליליות ואת מניית צ'ק פוינט  בהמלצה נייטרלית. (לסיפור המלא)

חברת אורמד   המפתחת אינסולין הניתן בבליעה, הודיעה כי בפגישה עם ה- FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, נקבע כי כדי לאשר את המוצר שלה, תצטרך החברה לעבור את מסלול הניסויים המלא לתרופה ביולוגית (BLA), ולא את המסלול המקוצר (505b2). (לסיפור המלא)

הסברו  ומטאל נסחרו בירידות עקב הפרסומים על כך שהמפיצה הגדולה ביותר שלהם, טויס אר אס, שכרה חברת עורכי דין שתסייע לה להיחלץ מסכנת פשיטת הרגל שהיא נתונה בה.

סוכנות הנסיעות באינטרנט טריבאגו קרסה 16.5% לאחר שפרסמה אזהרת רווח.