ורינט מבקשת לרכוש את EG Solutions הבריטית ב-34 מיליון ד'

EG מפתחת ומשווקת תוכנה לאופטימיזציה של כוח-אדם ופתרונות בק-אופיס ■ מנייתה נפלה היום ב-12.7% במהלך המסחר בלונדון

דן בודנר, מנכ"ל ורינט / צילום: צילום: איל יצהר
דן בודנר, מנכ"ל ורינט / צילום: צילום: איל יצהר

חברת ורינט  מבקשת לרכוש חברה בריטית תמורת 26.3 מיליון פאונד (34 מיליון דולר).

החברה, EG Solutions מהעיר סטאפורד באנגליה, מפתחת ומשווקת תוכנה לאופטימיזציה של כוח-אדם ופתרונות בק-אופיס. EG נסחרת בלונדון ושווי השוק שלה הוא 23.5 מיליון פאונד. היום (ג') עדכנה EG כי דירקטוריון החברה ודירקטוריון ורינט הגיעו להסכם במסגרתו תרכוש ורינט את החברה לפי מחיר של 112.5 פני למניית EG - פרמיה של 4.1% על מחיר המניה בשלושה החודשים האחרונים, אך דיסקאונט של כ-11% לעומת מחיר הנעילה אתמול.

בתגובה נפלה היום מניית EG ב-12.7% במהלך יום המסחר בלונדון. מתחילת השנה, המניה זינקה ב-173%. דירקטוריון EG המליץ לבעלי המניות להיענות להצעת ורינט. בקופתה של ורינט היו בסוף הרבעון הקודם מזומנים ושווי מזומנים בסך של 350 מיליון דולר, ולאחרונה הודיעה החברה על הסכם לקבלת קו אשראי חדש, בהיקף של 725 מיליון דולר. ורינט צפויה לפרסם את דוחות הרבעון הפיסקאלי השני מחר.

ורינט, בניהולו של דן בודנר, מספקת מערכות ושירותים בתחום המודיעין העסקי והביטחוני. הרכישה, אם וכאשר תצא לפועל, תשתלב בחטיבה העסקית (אזרחית) של ורינט. הדבר משתלב היטב עם ההערכות לפיהן ורינט עשויה לפעול לפיצול (ספין אוף) של החטיבה העסקית שלה ולהמשיך להתמקד אך ורק בתחום האזרחי.

ברבעון הפיסקאלי הראשון (פברואר-אפריל), ורינט רשמה הכנסות של 261 מיליון דולר, צמיחה של 6.3% לעומת הרבעון המקביל. לפי כללי החשבונאות האמריקאים, GAAP, ורינט הפסידה ברבעון 19 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים הקשורים בעיקר לתגמולים לעובדים ולרכישות, ורינט רשמה רווח נקי של 31 מיליון דולר, עלייה של 6.1% לעומת הרבעון המקביל.

ורינט ציינה אז כי היא מצפה להכנסות שנתיות של כ-1.14 מיליארד דולר ולרווח נקי של כ-2.7 דולר למניה, שהם כ-169 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP. ורינט נסחרת בנאסד"ק בשווי 2.5 מיליארד דולר אחרי עלייה של 12.9% במניה מתחילת השנה. לפי אתר האינטרנט של EG, החברה מספקת את הפתרונות שלה לחברות ממגוון סקטורים בבריטניה, כולל למשל שירותים פיננסיים, בריאות ותשתיות. הפתרונות כוללים גם פתרונות מבוססי מחשוב ענן.

"אני מרוצה מההצעה לבעלי המניות שלנו", מסר נייג'ל פיין, יו"ר EG. הוא הוסיף כי המחיר המוצע למניה מהווה פרמיה של 85% ביחס למחיר המניה לפני שנה ושל 53% לעומת המחיר שהיה לפני חצי שנה. "המחיר מהווה אקזיט אטרקטיבי כשמסתכלים על היסודות של העסק, וכשמסתכלים על השווי הנוכחי שהשוק נותן לחברות טכנולוגיה קטנות אחרות", הוסיף פיין.

בשנה הפיסקאלית שהסתיימה בסוף ינואר 2017, החברה הבריטית רשמה הכנסות של 8.2 מיליון פאונד, צמיחה של 8.1% בהשוואה לשנה הקודמת. שיעור הרווח הגולמי ירד מ-72% ל-70%, אך ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) גדל ב-51.9% והסתכם ב-1.2 מיליון פאונד. הרווח הנקי הגיע ל-151 אלף פאונד, ירידה קלה ביחס לשנה קודמת, כאשר הרווח הנקי למניה נותר ללא שינוי ביחס לשנה קודמת. בסוף השנה הפיסקאלית היו ל-EG כ-2.4 מיליון פאונד בקופה.