נעצר יזם הנדל"ן גיא מונסונגו החשוד בהונאה; מעצרו הוארך

(עדכון) - עפ"י החשד, מונסונגו שיווק - באמצעות חשודים נוספים - פרויקטי נדל"ן בירושלים, בר"ג, בצפת ועוד, וזאת מבלי שהפרויקטים היו ברשותו, תוך הצגת מצגי-שווא לקונים ■ מעצרו הוארך עד 3 באוקטובר

בית משפט השלום בתל-אביב האריך היום (ב') את מעצרו של יזם הנדל"ן גיא מונסונגו, החשוד בהונאות נדל"ן, עד 3 באוקטובר.

מונסונגו נעצר אתמול (ב') על-ידי משטרת מחוז תל-אביב בחשד להונאות נדל"ן בהיקף של מאות אלפי שקלים בכל רחבי הארץ. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בנימוק כי קיים חשש שעם שחרורו יפעל מונסונגו לשבש את הליכי החקירה נגדו.

מלבד מונסונגו נעצרו מעורבים נוספים בפרשה, והמשטרה מבקשת את סיוע הציבור באיתור חשוד נוסף שטרם נעצר.

בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה לפני כחודשיים, נפתחה חקירה בגין חשד להונאת נדל"ן שביצע לכאורה מונסונגו. על-פי חשדות המשטרה, מונסונגו שיווק - באמצעות חשודים נוספים - פרויקטי נדל"ן בירושלים, ברמת-גן, בצפת ועוד, וזאת מבלי שהפרויקטים היו ברשותו, תוך הצגת מצגי-שווא לקונים כמו מועד איכלוס מובטח, תוכניות שאינן ברות היתכנות וכו'.

בעבר נחקר מונסונגו בגין עבירות דומות, אך לטענת המשטרה הוא שינה את שמו והמשיך בעבירות המרמה תחת שמו החדש.

בדצמבר 2015 חשף "גלובס" לראשונה את מעלליו של מונסונגו, כאשר שיווק באמצעות חברת DG נדל"ן, דירות מגורים בחצי מיליון שקל ברחוב ביאליק פינת קריניצי ברמת-גן, בבניין בבעלות הכשרת היישוב הפועל בכלל כמלון. "גלובס" חשף כי הכשרת היישוב כלל לא נתנה למונסונגו אופציה לרכוש את הבניין ולא נתנה את הסכמתה מעולם לשיווק דירות מגורים שכלל לא קיימות בו. באותה כתבה אף נחשף כי משרדיו של מונסונגו פעלו מדירת המגורים שבה התגורר במגדל משה אביב, בניגוד לחוק. בעקבות הפרסום פתחה המחלקה לפיקוח על הבנייה ברמת-גן בחקירה.

עוד עולה החשד כי מונסונגו השתמש בחברות-קש, אותן הקים באמצעות אנשים אחרים, ולעתים תוך שימוש במסמכים ובתיעוד מזויפים. לביצוע המרמה והסתרת מקומו כמוביל המרמה, פיזר מונסונגו המחאות שאין להן כיסוי.

בין החשדות המיוחסים למונסונגו: קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה, קשירת קשר לפשע, זיוף, התחזות לאחר בכוונה לזכות בנכס, הלבנת הון ועבירות על פקודת פשיטת רגל.

חלק מהמעורבים שוחררו למעצרי-בית, אך המשטרה מבקשת את עזרת הציבור באיתור החשוד איתי גביר, תושב ירושלים בן 39, שטרם נעצר.