גילה אדרעי חוזרת: נבחרה ליו"רית הוועד הארצי ברכבת ישראל

אדרעי שימשה כיו"רית הוועד מסוף שנת 2011 ועד להדחתה ע"י ההסתדרות ב-2012 ■ מאז עזיבתה ובזמן כהונתו של ניקה שמחוביץ שהחליף אותה כיו"ר ועד עובדי הרכבת, לא היו שביתות ברכבת ישראל

גילה אדרעי / צלם: אוריה תדמור
גילה אדרעי / צלם: אוריה תדמור

גילה אדרעי נבחרה לכהן כיו"רית ועד העובדים הארצי ברכבת ישראל - כך הודיע היום (ג') יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, בהתכנסות המזכירות הארצית של רכבת ישראל. אדרעי שימשה כיו"רית הוועד מסוף שנת 2011 ועד להדחתה על ידי ההסתדרות ב-2012. בתקופת אדרעי התנהל המאבק המתוקשר נגד מהלכי ההפרטה ברכבת ישראל המלווה בעיצומים חוזרים ברכבת.

יצוין כי מאז עזיבתה ב-2012 ובזמן כהונתו של ניקה שמחוביץ שהחליף אותה כיו"ר ועד עובדי הרכבת, לא היו שביתות ברכבת ישראל. הגורמים המקורבים להסתדרות מעריכים כי אדרעי "תחזור בגישה אחרת. מאמינים כי היא תפעל למען מערכת יחסי עבודה טובה בין הוועד להנהלה ותעשה זאת בשיתוף הפעולה מול ההסתדרות".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר כי "העשייה החברתית למען ציבור העובדים היא זכות גדולה ואני מאחל לוועד הנבחר, בראשות גילה אדרעי, לפעול באחריות ובשיתוף פעולה למען חיזוק עובדי הרכבת והישגים חדשים בקידום רווחתם. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לחברי הוועד היוצא, ובראשותם ניקה שימחוביץ', על עשייה משמעותית ורבת פעלים".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, אמר במעמד הישיבה כי "הרכבת צומחת והופכת להיות חברת התחבורה הציבורית המרכזית במדינת ישראל. לצד ההתפתחות המבורכת של הרכבת, יש צפי להתפתחות גם בכל מה שנוגע לכוח האדם בחברה - דבר שמזמן לוועד אתגרים חדשים. אני רוצה לברך על העשייה של ועד העובדים היוצא בראשותו של ניקה שימחוביץ' ולאחל הצלחה רבה לוועד העובדים הנכנס בראשות גילה אדרעי".