התפוצצה העסקה למכירת 40% מסופר-פארם לקרן CVC

בקרן CVC דרשו מסופר-פארם מעורבות משמעותית בניהול, ובעלי הרשת ליאון קופלר סירב לכך ■ כעת הרשת אינה מנהלת מגעים למכירה מול גוף אחר

סופר פארם / צילום:תמר מצפי
סופר פארם / צילום:תמר מצפי

מכירת 40% ממניות סופר-פארם לקרן CVC לא תצא לפועל - כך נודע ל"גלובס". קרן הפרייבט אקוויטי CVC, המנהלת נכסים בסך כ-52 מיליארד דולר, ניהלה בימים האחרונים מגעים מתקדמים לרכישה של 40% ממניות סופר-פארם, לפי שווי של כ-1.9 מיליארד שקל לרשת.

סופר-פארם, שניהלה בימים האחרונים מגעים מול הקרן, לא הצליחה להגיע להסכמות על ניהול השותפות. בקרן דרשו מסופר-פארם מעורבות משמעותית בניהול, אולם ליאון קופלר, בעלי סופר-פארם, התנגד לכך. כעת הרשת אינה מנהלת מגעים למכירה מול גוף אחר, והבנקים, שרצו למכור את חלקם ברשת, ייאלצו להישאר בינתיים עם חצי תאוותם בידם. 

עם זאת, לא ניתן לפסול שהצדדים ישובו לדבר. גורם בשוק העריך כי העסקה עדיין לא ירדה לחלוטין מהשולחן.

החלק שצפוי להימכר מורכב מ-15% שמצוי בידי קופלר ו-25% ממניות החברה שמוחזקות בידי בנק לאומי (15%) ודיסקונט (10%). רק בשבוע שעבר דווח כי CVC רכשה את חטיבת מוצרי בריאות האישה של טבע ב-703 מיליון דולר.

מטרת המכירה הייתה הרחבת הפעילות של סופר-פארם בחו"ל עם גורם בינלאומי, שכן הרשת מיצתה את עיקר פוטנציאל הצמיחה בשוק המקומי, אולם בעולם מדובר מבחינתה בפוטנציאל גדול בהרבה, ומטרת סופר-פארם הייתה למצוא קרן שתראה פוטנציאל השבחה ויכולת לממש לאורך מספר שנים בחו"ל ותסייע לה להתמודד במדינות בהן היא פועלת; סין ופולין, מול תאגידי ענק ורגולציה שונה.

הפעילות של סופר-פארם נחשבת לייחודית בעולם, בכך שהיא משלבת בית מרקחת, מחלקת קוסמטיקה ומחלקה כללית, לעומת רשתות המתמחות בתחומי פעילות ספציפיים, והיא חיפשה גורם גדול שיתמוך בשילוב הזה. נראה כי הפעילות של CVC, שמחזיקה בין היתר ברשתות מהתחום בסין ובפולין, עשויה הייתה לענות בדיוק על הצורך הזה, אולם היום מתברר כי העסקה לא תצא לפועל.