ארבעה יתמודדו בשלב ההכרעה על תפקיד מנכ"ל לפמ

ועדת האיתור תיפגש עם המועמדים אודי ירושלמי, גיא קלנר, מישל קרמרמן ובועז סטמבלר

לוגו לשכת הפרסום הממשלתית
לוגו לשכת הפרסום הממשלתית

לאחר שבועות של דחיות, ההליך לבחירת מנכ"ל ללפמ, לשכת הפרסום הממשלתית, מגיע לישורת האחרונה. ל"גלובס" נודע כי באמצע השבוע הבא יתנהל השלב הסופי שיכלול 4 מועמדים: אודי ירושלמי, מישל קרמרמן, בועז סטמבלר וגיא קלנר.

במשרד התרבות, הממונה על לפמ, ובוועדת האיתור עובדים עם הקלפים צמוד לחזה ולא ממהרים לשחרר מידע, גם לא למתמודדים: "תהליך מבורדק ומלא דיסאינפורמציה בלי הגדרת שלבים או תאריכים", אמר אחד מ-12 המתמודדים הסופיים בהתייחסו לתהליך.

בשוק הפרסום סקפטיים לגבי ההיתכנות שאדם חסר קשרים פוליטיים ימונה לתפקיד, שכן מנכ"ל לפמ אחראי לתקציב של 300 מיליון שקל, המתחלקים בין כל אמצעי המדיה - כוח משמעותי לכל הדעות.

לסטמבלר, הדובר של בנימין נתניהו, יש רקורד מרשים בהבנת הזירה הציבורית עם רזומה כמו עורך החדשות בערוץ 2 ודובר משרד האוצר. האפשרות שימונה מדוברת במסדרונות לפמ זה זמן רב, אבל כשחקירות נתניהו באוויר, סביר שיידרש בקרבתו, ולכן מניחים כי אם ייבחר, ניתן יהיה לציין כניסה לתפקיד בינואר.

קרמרמן נהנית משילוב של קשרים עסקיים, למשל עם איש המדיה אלי עזור, ושייכות למשפחה מקושרת בליכוד. היא חברה במועצת תאגיד השידור הציבורי, בין היתר בעזרת נורית דאבוש, יו"רית הבימה ובעלת קשרים פוליטיים. בתאגיד נמנית קרמרמן עם ועדת דיגיטציה, חדשנות וטכנולוגיה. בעברה תפקידים כמנכ"לית רדיו 99FM וכסמנכ"לית בערוץ 10 ובזכיינית ערוץ 2 רשת.

גם לקלנר, מנהל הפיתוח העסקי של קבוצת פובליסיס, יש קשרים פוליטיים. הוא כיהן בעבר בכמה תפקידים סמי-פוליטיים, בהם יו"ר איגוד הסטודנטים. בשנים האחרונות ניהל שני משרדי פרסום: ענבר-מרחב וליאו-ברנט. יו"ר פובליסיס, יורם באומן, שימש עד לאחרונה יו"ר התאחדות הכדורגל, וככזה הדלתות במשרד התרבות פתוחות עבורו לרווחה. באומן אף הקים בפובליסיס, עם שלום שלמה, חברה לשירותי ייעוץ ואסטרטגיה. שלמה היה יועץ פוליטי של נתניהו ,ובהמשך ניסה נפתלי בנט למנות אותו למנכ"ל משרד הכלכלה.

מבין הארבעה מי שנראה כמחובר פחות מבחינה פוליטית הוא אודי ירושלמי, המכהן כראש המטה ודובר גלי צה"ל מ-2012. קודם לכן היה יועץ ליו"ר רשות השידור בנושא הרפורמה ב-2011 ולפני כן היה מנהל השיווק של כל קבוצת אריסון.

לפמ מתנהלת כשנה וחצי ללא מנכ"ל נבחר - מאז פרישתו של גדי מרגלית, שמונה למנכ"ל עיריית חיפה. לפמ היא חלק מהשירות הציבורי, ועד כה הליך מינוי המנכ"ל היה כרוך במכרז. הלשכה הייתה כפופה במשך רוב שנותיה למשרד התקשורת, אך לפני כמה חודשים עברה למשרד התרבות והספורט.

בתחילת ינואר החליטה ועדת שירות המדינה להציע לממשלה לפטור ממכרז את משרת מנכ"ל לפמ, בתנאי שיתקיים הליך של ועדה לאיתור מועמדים.

כפי שנחשף ב"גלובס", כ-100 בעלי תפקידים הגישו מועמדות למשרה ולאחר סינון הגיעו לשלב הראיונות הפרונטליים 12, בעיקר מתחומי הפרסום והדוברות. בין המועמדים גם אורלי ראובני, לשעבר המשנה למנכ"ל אריאלי וסמנכ"לית שיווק בקרסו; ורפי יפה, לשעבר דובר משטרת ישראל.