נציגי הפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א פותחים את יום המסחר

וגם: בנק הפועלים מודיע על השקת קבוצת בנקאות מסחרית בניו-ג'רזי בארה"ב

אמנון נויבך, משה צבירן, דן עמירם, אורלי יחזקאל, ג`וס נויהאוז ורובי גולדנברג/ צילום :שלומי יוסף
אמנון נויבך, משה צבירן, דן עמירם, אורלי יחזקאל, ג`וס נויהאוז ורובי גולדנברג/ צילום :שלומי יוסף

מבוא לשוק ההון

נציגי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב פתחו את יום המסחר

האם יש קשר ישיר בין לימודים באוניברסיטה לבין שוק ההון? על-פי אירועי הבוקר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, כנראה שיש הסבורים שכן.

פתיחת יום המסחר נערכה הבוקר (א') בסימן פתיחת שנת הלימודים האקדמית, כשעל הפודיום עלו הפעם פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל-אביב; אמנון נויבך, יו"ר דירקטוריון הבורסה; פרופ' אורלי יחזקאל, סגנית הדקאן; פרופ' דן עמירם, מהפקולטה לניהול ומביה"ס למינהל עסקים באוניברסיטת קולמביה; רובי גולדנברג, סמנכ"ל בכיר, מנהל מחלקת מסחר, נגזרים ומדדים בבורסה; וג'וס נויהאוז, יועץ עסקי ובוגר הפקולטה לניהול.

לאחר הצלצול בפעמון נערך במקום בנושא שוק ההון. שם הרצה עמירם על "הונאות והתנהגות לא נאותה בדיווח כספי". לדבריו, "הונאה פוגעת באמון הדרוש לכל פעולה עסקית, ולכן היא ביסודות הכלכלה. על-פי הערכות, העלות של הונאה בחברות הגדולות בארה"ב מגיעה ל-377 מיליארד דולר בשנה".

הוא אף הציג מחקרים החושפים שיטות לפיהן אפשר לזהות הונאות בדוחות כספיים. עוד נכחו במקום: חברי סגל הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל-אביב: בוגרים וסטודנטים.

מתחזקים בארה"ב

בנק הפועלים הודיע על השקת קבוצת בנקאות מסחרית בניו-ג'רזי, ארה"ב. לניהול הנציגות מונה ג'ון יולר, מי ששימש כראש חטיבה ב-HSBC בניו-ג'רזי. נזכיר, כי בראשית החודש הודיע הבנק על כוונתו לסגור את פועלים שוויץ על רקע העמקת חקירת הרשויות האמריקאיות בנושא העלמות המס של הלקוחות. בתוך כך, הבנק מתכוון למקד את פעילותו הבינ"ל בארה"ב.

באירוע ההשקה נכחו בין היתר עודד ערן, יו"ר בנק הפועלים; אריק פינטו, המנכ"ל; דן קולר, המשנה למנכ"ל; יאיר טלמור, מנכ"ל BHI USA וגבריאל חמני, מנהל פעילות הבנק בארה"ב. פינטו מסר באירוע כי "לבנק נציגויות ברחבי ארה"ב לרבות ניו-יורק, קליפורניה ופלורידה. הקמת הנציגות בניו-ג'רזי היא צעד משמעותי ואסטרטגי בהרחבת הפעילות בארה"ב".

ערן, חמני ופינטו/ צילום דוברות בנק הפועלים
 ערן, חמני ופינטו/ צילום דוברות בנק הפועלים

אמת מטרידה 1: נשים את הנשים באופנה

מי הגיעו ומי לא הגיעו לערב ההתרמה לעמותת "לא לאלימות נגד נשים"?

בזמן שהרשת סוערת מקמפיין Metoo, במסגרתו נשים שונות מודות כי גם הן היו קורבן להטרדה מינית, במקרה ודווקא בלי קשר לעניין, קיימה חברת האופנה רנואר, בבעלותם של יוסי ברוש ואלי ברקוביץ והמנכ"ל סרג' דרעי, ערב מכירת בגדים שהכנסותיה קודש לעמותת "לא לאלימות נגד נשים". האירוע, בו נאספו כ-30 אלף שקלים, התקיים ביום חמישי האחרון, בביתה של לאה שנירר בהרצליה, המכהנת כמנהלת קשרי החוץ של העמותה, כיוזמה שעלתה לאחר תצוגת האופנה האחרונה של הרשת. שנירר המתינה עד נחיתתו בארץ של בעלה, צחי שנירר, המנהל את עסקי הנדל"ן שלו בהמבורג, ורק אז נפתח האירוע.

באורחים שחלקם חידש את המלתחה ותרם תרומתו לעמותה: הניה נור, מבעלי שלטי פרסום נור; אור קופרלי, מנכ"ל ובעלי מתחם שרונים; אלינור קופלר, בתו של ליאון קופלר, בעלי סופר-פארם; דפנה קציר, סמנכ"לית השיווק והמכירות של חברת הנדל"ן תדהר; בת שבע בובליל, מבעלי רשת קלאב הוטל; טלי ומשה מרי, בעלי נספרסו ישראל; שרית רסין מבעלי אופטיקנה; דוד הלפרין, בעלי אופטיקה הלפרין; יעל גולד, מנכ"לית העמותה, ואחרים.

מי שנעדרה מהאירוע, הייתה הנהלת קבוצת עזריאלי, זאת, ככל הנראה, בשל נוכחותה בחתונת בנו של גדעון אברהמי, מנכ"ל חטיבת המשרדים. זמן קצר אחר-כך הודיע מנכ"ל הקבוצה, יובל ברונשטיין, על פרישתו.

דוד הלפרין וסרג' דרעי /   צילום: לנס הפקות
 דוד הלפרין וסרג' דרעי / צילום: לנס הפקות

אמת מטרידה 2: נשארים בסביבה

מה ומי השפיעו על מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה?

בסוף השבוע הזמינו נחמה רונן, יו"רית תאגיד המיחזור אל"ה, וחיים זרביב, המנכ"ל, את אורחיהם למתחם יס פלאנט, שם התקיימה הקרנת טרום בכורה של הסרט "אמת מטרידה יותר" המשכו של הסרט "אמת מטרידה", שניהם של סגן נשיא ארה"ב לשעבר, אל גור.

גם בסרט החדש אין בשורות מבטיחות לשוחרי איכות הסביבה, בוודאי שלא לאחר עלייתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לשלטון.

ישראל דנציגר, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, נשא דברי פתיחה וסיפר שהוא הגיע לתפקיד מעולם ההיי-טק. הוא הסביר שהוא החליט להיענות לאתגרי התפקיד משתי סיבות - האחת היא ההבנה שכסף הוא לא הכל, והשנייה הייתה בעקבות ההשפעה של אשתו שלמדה בארה"ב חקלאות אורגנית, שהודות לה הוא נקשר לנושא. עוד הגיעו, התרשמו והוטרדו מהעתיד: ירון מזרחי, מנכ"ל אביב תעשיות שהגיע עם הוריו יצחק ועליזה מזרחי; קובי דר, מנכ"ל תמיר; מאיה יעקבס, מנכ"לית עמותת צלול; אמנון כהן, מנכ"ל פניציה ואחרים.

חיים זרביב, ישראל דנציגר ונחמה רונן /   צילום: איציק בירן
 חיים זרביב, ישראל דנציגר ונחמה רונן / צילום: איציק בירן